شفا آنلاین نوشت:

رئیس جامعه جراحان ایران خواستار برچیده شدن بازارخرید و فروش کلیه در تمام کشور شد.

دکتر ایرج فاضل گفت: متاسفانه موضوع خرید و فروش کلیه یکی از نقاط تاریک درحوزه سلامت کشوراست که از سالهای گذشته تاکنون گریبان کشور را گرفته است. بنابراین امیدواریم مسولان مربوطه هرچه زودتربرای پایان دادن به این معضل جدی واردعمل شوند.
مشاورعالی وزیربهداشت ،درمان وآموزش پزشکی گفت: براساس توافقنامه استانبول که ایران نیزبه آن متعهد شده است خریدوفروش کلیه درتمامی کشورهای دنیاممنوع است.اما متاسفانه در کشور ما و چند کشور دیگر این ماجراهمچنان ادامه دارد.

وزیراسبق بهداشت ودرمان با اشاره به تاکیدات مراجع عظام درزمان صدورفتواهای مربوط به پیوند اعضا نیز به این نکته باصراحت اشاره شده است. بنابراین باتوجه به وجود هزاران فرد مبتلا به مرگ مغزی در کشور و امکانات پیشرفته تکنیکی و تخصصی در زمینه پیوند اعضا بهترین روش پیوند از مرگ مغزی است.

او همچنین با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته درباره پیوند کلیه بیماران خارجی درایران خواستار برخورد قاطع دستگاههای مربوطه با این تخلفات آشکار شد.

رئیس انجمن پیوند اعضای کشور گفت: اگر بیماری به همراه فامیل درجه یک خود از کشورهای خارجی برای پیوند کلیه به ایران بیاید بدون شک می تواند از خدمات پزشکی ودرمانی کشور ما بهره مند شود. اما اگر بیماری همراه فرد غریبه -فروشنده- از کشور خود به ایران بیاید این موضوع قاچاق اعضا تلقی شده و پیگرد قانونی هم دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =