احمدی مقدم درباره گشت ارشاد و انتقاد رئیس جمهور،آمار سرقت، ترور سیستان و بلوچستان و فعالیتهای پلیس توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس پلیس کشور در حاشیه همایش تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت هفته آموزش در دانشگاه انتظامی گفت: گشت ارشاد سراغ آدم های بی فرهنگ می رود و از ابتدا موضوعی به نام برخورد با اهالی فرهنگ در دستور کار این گشت نبوده است.


ترورهای سیستان و بلوچستان

او درباره ترور انجام شده در استان سیستان و بلوچستان گفت: هر ترور و قتلی را تا کشف موضوع پیگیری می کنیم. از سال گذشته باقی ماندگان گروهک ریگی مزاحمت هایی را در استان سیستان و بلوچستان به وجود آورده و دست به ترور در جنوب استان می زنند.
او ادامه داد: اگر معلم و کارمندی از شمال استان و منطقه سیستان در جنوب این منطقه به فعالیت بپردازد این افراد با ادعای دفاع از اهل سنت دست به این ترورها می زنند، در حالی که دولت اعلام کرده است در استخدام ها تبعیض مذهبی نداریم.
رئیس پلیس کشور گفت: مردم این استان از این اقدامات خشنود نیستند و نباید سایه ناامنی بر سر سیستان و بلوچستان به وجود آید. اصل موضوع مقابله با گروهک های تروریستی و مواد مخدر در منطقه است.


آمارکشف سرقت
رئیس پلیس کشور از افزایش 12 درصدی کشف سرقت در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هر ساله شاهد افزایش اندک وقوع سرقت های خرد در کشور هستیم در سال جاری اولویت اول را مقابله با سرقت، اصلاح شگردهای پلیس آگاهی و تقویت های این پلیس قرار دادیم ضمن اینکه همکاری های پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد با مجرمان سابقه دار افزایش یافته است.
او ادامه داد: در سه ماه گذشته شاهد ثبات در وضعیت وقوع سرقت ها هستیم و این در حالی است که میزان کشف سرقت از سوی پلیس 12 درصد افزایش یافته است.
احمدی مقدم گفت: در سال جاری برخورد با مالخران و مال فروشان را در دستور کار داریم ضمن اینکه با افرادی که در کنار خیابان اقدام به خرید و فروش موبایل کند نیز برخورد می کنیم.


پاسخ به خبرنگاران

او درباره برخورد پلیس با فروشندگان قرص‌های لاغری غیرمجاز گفت: وظیفه برخورد با قرص‌های لاغری غیرمجاز بر عهده وزارت بهداشت است که با این گونه داروهای تقلبی و غیرمجاز برخورد کند؛ البته نیروی انتظامی در این برخوردهای از وزارت بهداشت حمایت می‌کند اما اگر این قرص ها دارای مواد مخدر باشد نیروی انتظامی به صورت مستقیم وارد موضوع شده و با مساله برخورد جدی می‌کند.
احمدی مقدم همچنین درباره ممنوعیت شماره‌گذاری برخی از خودروها گفت: هیچ محدودیتی برای شماره‌گذاری خودروها نداریم و توقف شماره‌گذاری خودروها از سوی پلیس راهور را تکذیب می‌کنم. پلیس بر اساس چارچوب قانونی خودروهای را شماره‌گذاری می‌کند که باید این چارچوب‌ها و روند آن رعایت شود.

 

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353105

برچسب‌ها