«اشباح» مهرجویی این هفته می‌آید / میلیاردی‌ها روی پرده سینما

فیلم‌های اکران نوروی آخرین روزهای نمایش را پشت سرمی‌گذارند و بجز یک فیلم باقی آن‌ها وارد باشگاه میلیاردی‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوروز 1393 در تهران با اکران فیلم‌هایی از کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده‌نمکی، مصطفی کیایی و ناصر ضمیری آغاز شد که بعد از به پایان رسیدن نمایش «با دیگران»، فیلم ضمیری از مجموعه اکران خارج شد و «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی به فیلم‌های روی پرده پیوست.

غیر از «با دیگران» اکران سایر فیلم‌ها تا جایی ادامه یافته‌ است که همگی در جمع فیلم‌های میلیاردی سال قرار گیرند، اما دیگر تمامی این فیلم‌ها به روزهای پایانی نمایش نزدیک شده‌اند و به زودی فیلم‌های جدیدی در تهران روی پرده سینماها خواهند رفت. از جمله «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی که هرچند انتظار می‌رفت از چهارشنبه گذشته به نمایش درآید، اما اکران آن یک هفته‌ای عقب افتاد تا از هفدهم اردیبهشت ماه در گروه سینما آزادی جایگزین «چ» شود.

همچنان پرفروش‌ترین فیلم نوروزی سینماها «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی است. استقبال مخاطبان از فیلم تبریزی در جریان سی و دومین جشنواره فیلم فجر آغاز شد و در جریان اکران عمومی نیز ادامه پیدا کرد تا آنجا که مجموع فروش آن بعد از 56 روز نمایش به دو میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است. تبریزی این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از پیمان قاسم‌خانی ساخته و رضا عطاران، بهاره رهنما و پانته‌آ بهرام از بازیگران آن هستند.

«معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی بعد از 64 روز اکران در تهران دو میلیارد و 58 میلیون تومان فروخته است، رقمی که تفاوت فروش پنجمین ساخته ده‌نمکی را با دیگر کارهایش نشان می‌دهد. گروه پخش «معراجی‌ها» قصد داشتند در مدت باقی‌مانده از اکران این فیلم سینمایی بلیت‌های آن را به صورت نیم‌بها عرضه کنند که این تصمیم با مخالفت شورای صنفی نمایش اجرایی نشد. اکبر عبدی که در تمامی فیلم‌های ده‌نمکی بازی کرده در این ساخته او هم مقابل دوربین رفته است و مهران رجبی، جواد هاشمی و بهاره افشاری دیگر بازیگران این فیلم‌اند.

«چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که احتمالا در هفته جاری با سینمای سرگروه خود وداع می‌کند بعد از 50 روز نمایش به فروش یک میلیارد و 33 میلیونی دست یافت. صحبت‌های جنجالی حاتمی‌کیا که بعد از نمایش فیلمش در جشنواره فیلم فجر آغاز شد و تا همین اواخر نیز ادامه داشت، آنقدر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که بیش از هر بحثی در مورد خود فیلم، حاشیه‌های حرف‌های حاتمی‌کیا مورد توجه قرار گرفت.

خودداری کارگردان از گفت‌و‌گو در مورد فیلمش و حضور در محافلی که بیشتر زمینه صحبت در مورد حاشیه‌ها را برایش فراهم می‌کرد، این تصور را ایجاد می‌کند که خود کارگردان بیشتر علاقمند بوده، این فضا در زمان اکران فیلمش حاکم باشد. فریبرز عرب‌نیا در نقش دکتر چمران در «چ» حاضر شده و مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی و امیررضا کوهستانی از بازیگران این فیلم هستند.

«خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت،‌ در جریان اکران عمومی نیز به فروش نسبتا قابل قبولی دست یافته است و فروش آن بعد از 57 روز نمایش به یک میلیارد و 131 میلیون تومان رسیده است.

«زندگی جای دیگری است» در مدت 11 روز نمایش 142 میلیون تومان فروخته است. در این فیلم که در گروه سینمایی فرهنگ روی پرده است، حامد بهداد، نیکی کریمی و پارسا پیروزفر بازی می کنند.

نام فیلم

کارگردان

مدت زمان اکران

فروش (میلیارد تومان)

طبقه حساس

کمال تبریزی

56

2.701

معراجی‌ها

مسعود ده‌نمکی

64

2.058

خط ویژه

مصطفی کیایی

57

1.131

چ

ابراهیم حاتمی‌کیا

50

1.033

زندگی جای دیگری است

منوچهر هادی

11

142 میلیون تومان

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    26 5
    به امید انتشار در شبکه نمایش خانگی برای ما مردم محروم از سینما...
  • رضا A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    5 5
    فیلمهای ده نمکی همیشه توی تهران همین قدر می فروشه.ولی تنها کارگردانیه که فروش شهرستانش از تهرانش بیشتره.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    7 7
    جای تاسف و تامل داره که « خط ویژه » بیشتر از « چ » فروخته ...
    • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      1 0
      ولی تعداد روزهای خط ویژه بیشتره