۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۸

ایسنا نوشت:

دبیر همایش کشوری «هاوار بلوط» گفت: 19 میلیون اصله درخت بلوط در سطح جنگل‌های استان ایلام نابود شده است .
«مهدی مومنی»، در حاشیه همایش کشوری «هاوار بلوط» در ایلام گفت: با در نظر گرفتن تمام شرایط و ناملایمات حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از جنگل‌های منطقه زاگرس رو به زوال و نابودی است.
او با بیان اینکه 15 درصد از جنگل‌های این منطقه خشک شده و مابقی آن نیز به سرعت در حال خشک شدن است گفت: 40 درصد از آب‌های شیرین کشور از طریق درختان جنگل‌های زاگرس تامین می‌شود.
او به عوامل خشکیدگی درختان بلوط جنگل‌های زاگرس اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های 10 سال گذشته، عدم وجود یخبندان و بارش برف که باعث رشد بیش از اندازه آفت‌ها شده، سوسک‌ها، موریانه‌ها و کرم‌های درخت‌خوار، آفت لورانتوس، ریزگردها و گرد و غبار، تخریب‌های مکانیکی توسط مردم دست به دست هم داده‌اند که این ریشه‌های تنفسی زمین را بخشکانند.
دبیر همایش کشوری هاوار بلوط با اشاره به اینکه 650 هزار هکتار از جنگل‌های استان ایلام در حال نابودی هستند، گفت: ریشه‌های هر درخت بلوط در ریشه‌های زندگی ما گره خورده‌اند و درختان بلوط منطقه زاگرس به آرامی در حال نابودی هستند که حفاظت و نگهداری از آنها نیازمند عزمی ملی و همگانی است.

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sia RO ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    5 0
    چرا نمي گين تقصير خودمانه سازمان منابع طبيعي و محيط زيست پس چكار مي كنند پول حيفو ميل ميكنند كوتاهي خودتان را توجيه نكنيد مطمئن باشد از اين بد تر ميشه.شما قدر نفت و گاز را نمي دانيد به درخت چه اهميتي مي دين.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 0
    ترکیه بلوط می فروشه وما نابود می کنیم وهمش حرف میزنند وحرف