نسیم نوشت:

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار تهران در گفتگو با «نسیم»، از تشکیل کمیته ویژه‌‌ای جهت پیگیری و رصد قیمت‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد تدابیر ویژه اقتصادی، افزایش قیمت لوازم خانگی تا پایان خرداد ممنوع است و همچنین یارانه شیر در فاز دوم هدفمندی، قطع نمی‌شود.

نعمت‌الله ترکی از تشکیل کمیته ویژه‌ای جهت پیگیری و رصد قیمت‌ها خبر داد و افزود: این کمیته از هفته گذشته با حضور نمایندگی از تعزیرات حکومتی، سازمان دامپزکشی، آموزش و پرورش، صنعت و اصناف تشکیل و بر نحوه تولید و عرضه کالا‌های اساسی نظارت دارند.

وی در واکنش به سئوالی در خصوص ایجاد التهاب در بازار لوازم خانگی نیز گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی هر گونه افزایش قیمت در ۱۷ گروه کالاهای اساسی تا پایان خرداد ممنوع بوده و با متخلفات برخورد می‌شود که لوازم خانگی نیز در این گروه قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اشاره به تأثیر اندک افزایش بهای سوخت بر قیمت تمام شده تولید، گفت: البته چنان‌چه واحد تولیدی معتقد به افزایش قیمت نهایی تولید شده باید درخواست خود را به سازمان حمایت ارائه داده و از این طریق نسبت به افزایش قیمت محصول خود اقدام کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص یارانه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی به شیر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده پرداخت یارانه به این بخش در فاز دوم هدفمندی قطع نشده و ادامه خواهد داشت.

ترکی از احتمال ارائه درخواست افزایش قیمت از سوی صنایع لبنی بر تولید محصولاتشان طی هفته آینده خبر داد و گفت: البته تاکنون گزارشی در این رابطه دریافت نشده است.

این مقام مسئول همچنین ذخایر مناسب کالایی را برای فاز دوم هدفمندی را مورد اشاره قرار داد و با اذعان به این نکته که هیچ‌نگرانی در این خصوص وجود ندارد، تصریح کرد: به عنوان مثال در تولید گوشت قرمزی به شرایطی رسیدیم که می‌توانیم صادرکننده باشیم یا اینکه میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از یک رشد ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    1 0
    یارانه ها در این فاز چقدر افزایش پیدا میکنه؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    1 0
    اصلا چرا بايد گرون بشه مگه بازم دلارقراره گرون بشه يادتون نره گفتين تورم رو كنترل ميكنين
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    هنوزم به شیر یارانه میدین؟؟؟؟؟؟ بابا یارانهههههههه
  • داریوش IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    من خودم کاسب خرده فروش هستم به خدا سخت شده کاسبی باعث این همه شرایط سخت کاسبی ها دولت وادارات وابسته به اون هستن