ایسنا نوشت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارهای ارائه شده در رابطه با وضعیت صنعت آذربایجان غربی وحشتناک است و باید با هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی راهکارهای برون رفت از این وضعیت ارائه شود.

علی یزدانی در مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی، افزود: آذربایجان غربی با داشتن ۲ هزارو ۸۸۵ پروانه صنعتی باید به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل می‌شد که متاسفانه این امر اتفاق نیفتاده و سهم این استان از تولید ناخالص داخلی کشور نزدیک به دو درصد است.

وی ادامه داد: ۳.۵ درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز مربوط به آذربایجان غربی بوده و وجود ۷ بازارچه مرزی و هموجواری با ۴ کشور خارجی می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی استان موثر باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وجود ۱۰۵ هزار بافنده فرش در اذربایجان غربی نیز از پتانسیل‌های این منطقه به شمار می‌رود که مرغوبیت فرش این استان در سایر مناطق کشور کمتر یافت می‌شود.

وی ابراز کرد: متاسفانه آمار وحشتناکی از وضعیت واحدهای تولیدی آذربایجان غربی ارائه شد، که حل این معضلات با همکاری و همفکری بخش دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن یک وزارت سیاسی نیست، تاکید کرد: این وزارت جای تولید است و نه سیاسی‌کاری که برای افزایش تولید باید بسترهای حمایتی فراهم شود.

وی تشریح کرد: همه مسئولان کشور اعم از بخش خصوصی و دولتی در آرمان‌ها و اهداف هم‌نظر هستند و هرگاه کار مثبتی در کشور انجام شده به همت هر دو بخش دولتی و خصوصی بوده و هرکجا که رکود و خلا به وجود آمده نیز هر دو بخش مقصر بوده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تمام جریان‌های سیاسی کشور در سال‌های مختف در راستای تداوم استراتژی نظام حرکت کرده‌اند، تصریح کرد: نمی‌خواهم دولت گذشته را به نقد بکشانم ولی در حال حاضر یک عزت و غرور ایرانی در عرصه جهانی نصیب مردم کشور شده است.

یزدانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: اقتصاد باید اقتصاد عدالت‌محور باشد اما عدالت‌محوری به معنای توزیع فقر در کشور نیست و سرمایه‌های در دست مردم باید به سمت تولید سوق داده شود.

وی افزود: محکم‌سازی پایه‌های اقتصادی در راستای ایجاد مصونیت در برابر تحریم‌های غربی، یکی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: اصل هدفمندسازی یارانه‌ها یک امر درست و به جایی بوده ولی در اجرای آن ایراداتی وجود داشت که در حال حاضر نیز آثار سو اجرای آن برای مردم مشکلات فراوانی به وجود آورده است.

یزدانی تصریح کرد: متاسفانه اجرای نامناسب هدفمندی یارانه‌ها طی سال‌های گذشته موجب فرود آمدن آواری از مشکلات بر زندگی هم وطنان شده که دولت تدبیر و امید در حال آواربرداری این مشکلات است.

وی در ادامه با تاکید بر تعامل با رسانه‌ها گفت: تعامل با رسانه‌ها یکی از رسالت‌های اصلی وزارت صنعت و معدن است و در کنار رسانه‌ای کردن اقدامات مثبت، باید از نقدهای سازنده نیز استفاده کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واگذاری شرکت پشتیبانی دام و طیور خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی دام و طیور به جهاد کشاورزی واگذار شده و طبق تفاهم نامه بین وزیر جهاد کشاورزی و صنعت و معدن شرکت غله نیز به جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =