۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

گسترش روز افزون آسیبهای اجتماعی و عبور بعضی از ناهنجاریها از مرز هشدار،خانواده ها و مسئولان را با چالش جدی مواجه ساخته است.

در این میان افزایش آمار اعتیاد و گسترش مصرف مواد مخدر روان گردان و ظهور روزمره مواد جدید از طرف مافیای مواد مخدر، افزایش آمار طلاق و زنان سرپرست خانوار و خانواده های بی سرپرست،کاهش آمار ازدواج بر اثر کم رنگ بودن مهارتهای زندگی،تغییر سبک زندگی اسلامی - ایرانی، تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای و فضا سازی سایبری و عرفانهای نوظهور و دروغین، متکدیان رنگارنگ ،کوچک و بزرگ و ریز ودرشت در خیابانها و معابر آنچنان که در بعضی از شهرهای کشور و بخشی از خیابانها و چهارراهها،رهگذران به خط خشم می رسند و سماجت این متکدیان دچار بی حوصلگی می شوند نگران کننده است. از سوی دیگر، کودکان کار و خیابان، دوجنسیتی ها،زنان خیابانی و تعدادی دیگر از آسیبهای اجتماعی باعث شده که آسیب شناسان اجتماعی پی در پی با مقالات و مصاحبه های خود به دولت و مسئولان و خانواده ها و جوانان هشدار دهند.در این میان، کارشناسان و مردم سوال می کنند متولی پیشگیری ، کنترل و مقابله با آسیبهای اجتماعی کدام سازمان است؟ کدام نهاد باید امنیت فکری و روانی را به جامعه هدیه کند؟ که انگشت اشاره به سوی سازمان بهزیستی است.
این سازمان که در حال حاضر تبدیل به یک نهاد مظلوم شده با توجه به تعدد و افزایش آسیبهای اجتماعی با امکانات محدود، مسئولیت مقابله با انواع آسیبها را به عهده دارد اما تنها امیدش به کمکهای مردمی و جلب مساعدت خیرین است.با توجه به اینکه سازمان بهزیستی در زمان مدیریت حاضر کارهای قابل توجه و تقدیر انجام داده اما هنوز تا رسیدن به مقصد نهایی راه درازی در پیش دارد که باید دولت یازدهم حمایت جدی سخت افزاری و نرم افزاری خود را به این سازمان مبذول کند، عدم تمرکز در سیاست گذاریهای پیشگیری، تعدد مراکز تصمیم گیری، تعدد نهادهای مسئول در این زمینه باعث پراکندگی انرژی دولتی در این زمینه شده است.
به عنوان کسی که 30 سال از عمر و جوانی خود را صرف پژوهش های میدانی و نظری در آسیبهای اجتماعی کرده ام از دولت تدبیر و امید می خواهم که به جای پراکندگی امکانات و تعدد نهادها،امکانات مادی و نرم افزاری را در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده و حلقه واسطی بین مردم و این سازمان باشد.زیرا بسیاری از هموطنان ما عاشقانه در این راه حاضر به کمکهای مالی هستند و در صورت تمرکز برنامه ها و سیاستها آمادگی دارند سیل کمکهای مالی خود را بدهند و تا امروز افزایش چشمگیر حمایتهای مالی مردم باعث رشد و پیشرفت فعالیتهای سازمان بهزیستی شده است اما هنوز نگرانی خانواده ها از عدم امکانات ترک اعتیاد و وجود برخی کمپهای غیر انسانی وجود داشته و بیشتر می شود.
ارائه امکانات نظارتی قوی به این سازمان برای مقابله با کمپها و مراکز ترک اعتیاد غیرقانونی و تمرکز بودجه و نیروی انسانی در آن می تواند برای همیشه نگرانی خانواده ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مدیریت کمپهای ترک اعتیاد با اصول انسانی و علمی را فراهم کند.اگر قرار باشد این تمرکز امکانات انجام نشود به طور جدی هشدار می دهم که در این جنگ نرم و دشمن جامعه جوان ما را هدف گرفته است و اگر تعلل و تاخیر کنیم روزی می رسد که علاوه بر احساس مسئولیت و پاسخگویی در مقابل مردم و خداوند باید انگشت حسرت به دندان بگیریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =