رونمایی از آثار جدید آیت الله العظمی مکارم شیرازی

خبرگزاری حوزه نوشت:

آیین رونمایی از سه اثر فاخر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حضور معظم له، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی، برخی از اعضای جامعه مدرسین، مدیران حوزوی و فضلاء و طلاب ایرانی و غیرایرانی، امروز به همت معاونت پژوهشی المصطفی(ص)، در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهور اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در سخنانی با بیان این که جامعیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در عرصه های علمی و فرهنگی زبانزد خاص و عام است، گفت: آثاری که امروز رونمایی می شود از ثمرات شیرین درخت مرجعیت و این حوزه بزرگ است.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ علمی و فرهنگی حوزه، ابراز داشت: از این مرجع تقلید صمیمانه تشکر می کنیم و جامعة المصطفی(ص) افتخار می کند پایگاهی برای معرفی و انتقال معارف الهی و اهلبیت به عالم باشد.

در ادامه این مراسم، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی، بر ضرورت اهتمام به کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و ابراز داشتند: علوم انبیاء در سایه نوشتار و کتاب به ما رسیده است و اگر کتاب ها نبودند، علوم به پیشرفت نمی رسید.

معظم له نکاتی را نیز در خصوص تدوین سه اثر "شرح و تفسیر نهج البلاغه در پانزده جلد"، "دائره الفقه المقارن در سه جلد" و "جلد نخست منتخب بحار الانوار"، بیان کردند و افزودند: تدوین این سه اثر با همکاری شش تن از پژوهشگران صورت گرفت و در هر اثری که به صورت جمعی نگارش شود، شاهد آثار و برکات بسیاری خواهیم بود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =