از تهران تا مونیخ با تصویر‌گران آلمانی و ایرانی

آیین گشایش نمایشگاه تصویرگران معاصر آلمانی کشور آلمان با نام «اردبرلند» 12 اردیبهشت در گالری لاله تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه، بخش دوم نمایشگاه دوجانبۀ انارستان- اردبرلند است که توسط «تام آیکنهوفه»، تصویرگر و طراح گرافیک ساکن برلین، ساماندهی شده است.

 اردبرلند که در برگیرندۀ حدود 80 اثر از 16 تصویرگر آلمانی است، با همکاری گالری لاله در تهران و وزارت امور خارجه جمهوری فدرال آلمان، بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، انتشارات هامرآوئه و انجمن هنری طراحی و تصویرسازی برلین برگزار می‌شود.

 تصویرگران شرکت‌کننده در این نمایشگاه شامل یوهانا بِنتز، پاچو رادا، کلاوس اِنزیکات، کا‌ترین اشتانگلیوناس، لاشترُئر، وُلف اِرلبروخ، اِوا موگنتالِر، تام آیگِن هوفه، آنه-کا‌ترین بِل، هنینگ واگِنبرِتآندریاس، تُپفِر نادیا، آنیکا زیمز، ا َتَک، آنیا چِپِتز، یِنز بُنکه، اُلاف هایِک خواهد بود. نمایشگاه تصویرگران معاصر آلمانی (اردبرلند) پس از تهران، در شهرهای اصفهان، مشهد و گرگان برپا می‌شود. 

بخش نخست این برنامۀ دوجانبه، نمایشگاه انارستان (تصویرگری معاصر کتاب کودک از کشور ایران) از «سپتامبر» 2013 تا «آوریل» 2014 در کتابخانۀ بین‌المللی جوانان مونیخ برگزار شد.این نمایشگاه به زودی سفر خود را به شهرهای دیگر اروپا آغاز می‌کند. 

آیین گشایش این نمایشگاه روز جمعه 12 اردیبهشت از ساعت 5 تا 9 بعداز ظهر. با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولان دو کشور در نگارخانه لاله واقع در خیابان فاطمی برگزار می‌شود.

57245 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =