ایسنا نوشت:

رییس جدید سازمان زندان‌ها و اقداماتی تامینی تربیتی کشور گفت: نگاه اولیه به زندان نباید یک نگاه خوش‌بینانه باشد و در واقع باید یک نگاه بدبینانه وجود داشته باشد؛ چرا که این نگاه بدبینانه یک نگاه واقع‌بینانه نیز محسوب می‌شود.

علی‌اصغر جهانگیر در مراسم معارفه خود به عنوان رییس سازمان زندان‌ها که صبح امروز در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، گفت: زندان به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در همه جوامع مورد پذیرش قرار گرفته و در کنار سایر تشکیلات حکومتی، امر اجرای احکام کیفری را به دوش می‌کشد.

او ادامه داد: نگاه اولیه به زندان نباید یک نگاه خوش‌بینانه باشد. به زندان به دلیل وجود افراد بزهکار، جانی و ... درون آن باید با نگاه بدبینانه نگریست.

رییس جدید سازمان زندان‌ها گفت: اگر برخی قائل به این هستند که نگاه بدبینانه به زندان نداریم باید گفت در مراکزی که مجرمین و افراد خطرناک حضور دارند نگاه بدبینانه نگاه واقع‌بینانه است و این نگاه می‌تواند سرلوحه برنامه‌های بعدی ما برای اصلاح و تربیت باشد.

جهانگیر ادامه داد: البته منظور این نیست که برخورد با زندانیان همراه با فشار و بدرفتاری باشد.

او با اشاره به اتفاقات بند 350 زندان اوین، گفت: در روزهای اخیر به دنبال این جابجایی برخی محافل ضدانقلاب تلاش کردند این تغییرات طبیعی را به عنوان جابجایی مبتنی بر اتفاقات داخل زندان تعبیر کنند که باید بگویم این تعبیر کاملا غلط است.

رییس جدید سازمان زندان‌ها با بیان اینکه این تغییر هیچگونه رابطه‌ای با اتفاقات داخل زندان ندارد، گفت: ما مسئولان باید برای پاسخ به ضدانقلابان مراقب باشیم ارزش‌ها و شأن دستگاه‌های دیگر را برای پاسخگویی خدشه‌دار نکنیم.

جهانگیر با تشکر از رییس دستگاه قضایی گفت: از رییس دستگاه قضایی کمال تشکر را دارم که این فرصت را به بنده حقیر دادند تا بتوانم به عنوان خدمتگزار کوچکی در دستگاه قضایی باقی بمانم.

او گفت: سازمان زندان‌ها از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و اگر زندان نتواند به وظیفه خود به درستی عمل کند فرآیند دادرسی دستخوش مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

رییس جدید سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: زندان به عنوان یک نظام مراقبتی مانند یک مرکز تربیتی و درمانی می‌تواند عمل کند اما اگر درست و بجا عمل نکنیم ممکن است این وظیفه تربیتی و درمانی به گونه‌ دیگر تعبیر شود.

جهانگیر گفت: فردی که دائما در حال تردد بین جامعه و زندان است نشان دهنده این است که اقدامات تربیتی بر روی این فرد تاثیر نداشته است.

او ادامه داد: ضمن احترام نسبت به کسانی که قبل از من این مسئولیت را بر عهده داشتند باید بگویم در عین زحمات باید از وضع موجود سازمان زندان‌ها ناراضی باشیم تا آن چیزی که در شأن نظام است تحقق پیدا کند. همچنین از آقای اسماعیلی کمال تشکر و قدردانی را دارم و به ایشان خسته‌نباشید می‌گویم.

رییس جدید سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: آموزش، نظارت و تولید امنیت در مجموعه زندان ارتباط متقابلی با یکدیگر دارد.

جهانگیر با اشاره به بازرسی‌های دوره‌ای در سازمان زندان‌ها، گفت: بازرسی‌های دوره‌ای در دوران آقای اسماعیلی شدت گرفت و با همین شدت ادامه خواهد داشت. همچنین بازرسی برای افراد زندانی نباید یک امر اتفاقی تلقی شود بلکه باید مستمر باشد تا فضا برای افرادی که به دنبال به وجود آوردن ناامنی هستند برای خودشان ناامن شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =