مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393

فرمانده انتظامی قزوین از دستگیری مردی خبر داد که برای انتقامجویی باجناق خود را پس از بیهوش کردن به قتل رساند.
سرهنگ محمدرضا میرحیدری به مهر گفت: اواخر اسفند سال گذشته ماموران پلیس آگاهی در جریان قتل مرد 67 ساله ای قرار گرفتند. تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند، مقتول خفه شده است. تحقیقات اولیه نشان داد، مقتول به تنهایی در خانه حضور داشته و اعضای خانواده اش به سفر زیارتی رفته و پس از بازگشت از قتل مطلع شده بودند.
وی افزود: وسایل خانه به هم ریخته بود و بر اساس گفته ساکنان برخی وسایل خانه به سرقت رفته بود. در ابتدا انگیزه قتل با انگیزه سرقت مطرح شد. عامل یا عاملان احتمالی جنایت خیلی حرفه ای عمل کرده بودند و هیچ ردی از آنها در صحنه قتل باقی نمانده بود.
فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد، در ادامه تحقیقات کارآگاهان با بررسی بیشتر صحنه متوجه شدند، موضوع سرقت صحنه سازی است و قاتل سعی داشت مسیر تحقیقات را تغییر دهد. به همین خاطر قتل با انگیزه انتقامجویی مطرح شد و ماموران در بررسی این شاخه متوجه شدند که مقتول با باجناق خود اختلاف قدیمی داشته است.
وی خاطرنشان کرد، با کشف این سرنخ تحقیقات بر روی باجناق 60 ساله مقتول متمرکز شد و ماموران با کشف مدارکی علمی، متهم را دستگیر کردند. متهم به قتل در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت، من با مقتول از قدیم اختلاف داشتم. روز حادثه وقتی متوجه شدم باجناقم در خانه تنها است تصمیم به قتل او گرفتم. با تهیه داروی بیهوشی به خانه اش رفتم و او را در ابتدا بیهوش کرده و بعد با طناب خفه اش کردم. برای اینکه مسیر تحقیقات را تغییر دهم برخی وسایل با ارزش را سرقت کرده و چند خیابان پایین تر به سطل زباله انداختم.
سرهنگ میرحیدری در پایان گفت: متهم به قتل پس از اعتراف به جنایت و بازسازی صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد.

 

کلاه گشاد کلاهبرداران نیجریه‌ای بر سر صرافان!
سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی از طریق ایمیل‌های جعلی که به کلاهبرداری نیجریه ای معروف است به تاجران وصرافان، و شرکت‌های صادرات و واردات هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در خصوص کلاهبرداری نیجریه ای گفت: یکی از جرایم سایبری بین‌المللی که اخیرا بسیار شایع شده ،‌ کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایمیل‌های جعلی است که این نوع کلاهبرداری به کلاهبرداری نیجریه ای معروف است.
وی با بیان اینکه در این جرم هکرها یا مجرمین سایبری، تاجران و صرافان، و شرکت‌های صادرات و واردات را هدف قرار داده و در ابتدا با شناسایی تاجران و یا شرکت‌ها، اقدام به هک ایمیل آنها می کنند، عنوان کرد: ‌ هکرها با ایجاد یک ایمیل مشابه با طرف فروشنده با تغییرات بسیار جزئی که در نگاه اولیه به چشم نمی آید، هکرها یا مجرمان خود را در هنگام یکی از معاملات به جای طرف فروشنده جا زده و به طرف خریدار اعلام می‌کنند: شماره حساب شرکت تغییر یافته است و از این پس مبلغ مورد معامله را باید به حساب جدید واریز کنید. خریداران و یا وارد کنندگان کالا نیز بدون اینکه موضوع را تلفنی از شرکت فروشنده بررسی کنند، اقدام به واریز وجه به حساب جدید می‌کنندغافل از اینکه این حساب مربوط به فروشنده نیست.
سرپرست پلیس فتای اصفهان تصریح کرد: خریداران پس از اینکه از دریافت محصولات خریداری شده ، خبری نشد موضوع را از فروشنده پیگیری می کنند و فروشنده اعلام می‌کند که وجه مورد معامله واریز نشده و در نهایت به جعلی بودن حساب‌ها پی می‌برند.
مرتضوی با بیان اینکه تاکنون چندمیلیون دلار از واردکنندگان و صرافان ایرانی کلاهبرداری شده است تصریح کرد: به علت اینکه وجه واریز در کشور مقصد بلافاصله برداشت و در چندین حساب گردانده و به مقاصد نامعلومی منتقل می‌شود به همین جهت پی‌جویی‌های بین‌المللی اینگونه جرائم بسیار مشکل و در برخی مواقع نیز بازگشت وجوه کلاهبرداری شده امکان‌پذیر نیست.
سرپرست پلیس فتای استان اصفهان برای پیشگیری از بروز این گونه کلاهبرداری های اینترنتی گفت: به تاجران، صرافان، صاحبان شرکت های صادرات و واردات توصیه می کنیم به ایمیل‌های مشکوک به هیچ عنوان پاسخ نداده و تبادلات ارزی خود را از راه‌های مختلف همچون تلفن و مکاتبات غیراینترنتی مختلف کنترل نمایند.
وی افزود: یک راه دیگر مقابله با این گونه جرایم این است که پس از واریز پول حتما تاییدیه نامه‌الکترونیکی را از طرف قرارداد خارجی اخذ کرده و پاسخ ایمیل را با گزینه ریپلای (Replay) ندهند بلکه دوباره به این باکس خود مراجعه و با استفاده از آدرس ایمیل اولیه پاسخ طرف خارجی را بدهند.
وی با بیان اینکه درصورتیکه صورتحساب دریافت و پرداخت از طریق ایمیل صورت می‌پذیرد، آدرس ایمیل طرف معامله را در ایمیل خود با نام و مشخصات ذخیره نمایند تا در صورتی که ایمیل جعلی ارسال گردد، ‌قابل تشخیص باشد، خاطر نشان کرد: درصورت دریافت ایمیل درخصوص تغییر شماره حساب به موضوع مشکوک شده و موضوع را تلفنی با شرکت فروشنده هماهنگ نمایند، همچنین آدرس ایمیلی که معاملات توسط آن صورت می‌پذیرد،‌ فقط بر روی سیستم مطمئن باز شود.
مرتضوی گفت: واردکنندگان درصورت ارسال حواله‌های ارزی به خارج از کشور، حواله را با نام خود ارسال کنندتا در صورت وجود مشکل، امکان پیگیری قضایی وجود داشته باشد.

 

کلاهبرداری با نام امداد خودرو
کلاهبردارانی که با فروش کارت اشتراک امدادخودرو مبلغ 237 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس خراسان شمالی دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در این باره گفت: در پی گزارش های رسیده مبنی بر اینکه دو نفر با یک پراید اقدام به پخش کارت های یکی از شرکت های امداد خودرو و فرم متقاضی اشتراک در بین شهروندان اسفراینی می کنند، اکیپی از ماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از صحت و سقم موضوع، وارد عمل شدند.
سرهنگ علی یلی افزود: با انجام تحقیقات در این خصوص و گشت زنی در سطح شهرستان ، خودروی موردنظر شناسایی و راننده و سرنشین آن جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.
در بازرسی از خودرو تعداد 19بسته کارت امداد خودرو و فرم متقاضی اشتراک کشف و در خصوص نحوه پخش و تحویل بسته های مکشوفه ، یکی از متهمان اذعان داشته وی پیک موتوری بوده و توسط شرکت امداد خودرو بسته ها برایش ارسال می شده و براساس آدرس اعلامی از سوی شرکت به درب منازل مشتریان مراجعه و با ارائه کارت امداد خودرو به مشتری ، مبلغ 790 هزار ریال از مشترکین به صورت نقدی دریافت کرده و مبالغ دریافتی را به یک شماره کارت واریز می کرده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: طی بررسی ماموران و تحقیقات صورت گرفته و دعوت از نمایندگی امداد خودرو شهرستان اسفراین مشخص شد شرکتی که اقدام به دریافت مبالغ از مشتریان خود کرده هیچ گونه قراردادی نداشته و با توجه به اینکه شرکت در تهران بوده امکان ارائه خدمات به مشتریان میسر نمی باشد.
سرهنگ یلی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون اقدام به پخش 300 عدد کارت امداد در سطح استان خراسان شمالی کرده اند، اضافه کرد: مشتریان به صورت تلفنی از سوی شرکت انتخاب و بسته های ارسالی توسط پیک برای آنان ارسال شده است که با توجه به پخش (300عدد کارت)تاکنون مبلغ 237 میلیون ریال کلاهبرداری توسط آنان انجام شده است.
این مقام انتظامی گفت: هر دو متهم دستگیر شده طی تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای شهرستان اسفراین معرفی شدند.

 

سقوط کارگر جوان از ارتفاع 9 متری
رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کار منجر به سقوط کارگر ساختمانی از ارتفاع 9 متری به سطح زمین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر سقوط کارگر ساختمانی از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه 18 را ساعت 8:37 دقیقه صبح امروز چهارشنبه به محل حادثه در خیابان سمیه، تقاطع خیابان نجات الهی اعزام کرد.
اکبر کشرلو، رئیس ایستگاه 18 گفت: آتش نشانان با به صدا درآمدن زنگ ایستگاه بلافاصله و در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافتند که مشاهده شد کارگری حدود 35 ساله هنگام کار در ساختمانی نیمه کاره بر اثر رعایت نکردن موارد ایمنی در حصار بندی طبقات، از طبقه اول به طبقه منفی دو سقوط کرده بود.
آتش نشانان بلافاصله با تجهیزات کامل انفرادی و بکارگیری ابزار نجات اقدام به فیکس کردن مصدوم بر روی برانکارد کرده و وی را به طبقه اول منتقل و در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.

 

یک کارگاه تولیدی پلاستیک در آتش سوخت
آتش سوزی یک کارگاه تولیدی پلاستیک با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی اطلاع رسانی کارگران یک کارگاه تولیدی پلاستیک مبنی بروقوع آتش سوزی در محل کارشان، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 12 و 38 بهمراه تانکر آب و خودروی حامل دستگاه تنفسی را در ساعت 11:55 دقیقه دیروز سه شنبه به محل حادثه واقع در جاده ساوه، شهرک گلدسته، خیابان محمودیان اعزام کرد.
امیر عباس سرافرازی، افسر آماده منطقه 4 عملیات آتش نشانی تهران گفت: آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی پلاستیک به مساحت تقریبی 550 متر مربع که مالک آن اقدام به انبار کردن غیر اصولی مواد اولیه ساخت پلاستیک در محیط داخل کارگاه و محوطه بیرونی آن کرده بود، رخ داد.
در جریان این حادثه به علت اشتعال زا بودن مواد اولیه پلاستیکی ظرف مدت کوتاهی حدود 350 متر مربع از این کارگاه طعمه شعله های آتش شد.
سرافرازی افزود: آتش نشانان با قطع جریان برق و گاز این کارگاه و رعایت کامل اصول ایمنی، با استفاده از لوله های آبرسان از چند جهت به مبارزه با این آتش سوزی پرداخته وموفق شدنددر مدت زمان کوتاهی بر شعله های آتش غلبه کرده و از سرایت بیشتر آن به اطراف جلوگیری کنند. در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید.

 

آتش‌سوزی، محل آشپزخانه تولید شیشه را فاش کرد
رئیس کلانتری 130نازی آباد از شناسایی یک آشپزخانه تولید شیشه در جنوب تهران خبرداد و به ایسنا گفت: در ساعت 17 ، بیست و نهم فروردین ماه امسال،حسب اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ مبنی بر بروز یک فقره آتش سوزی در آدرس یاخچی‌آباد بلافاصله اکیپی از ماموران تخصصی این یگان به محل مراجعه و به بررسی موضوع پرداختند.
سرگرد مجتبی اسدی افزود: در بررسی‌های پلیسی مشخص و تحقیقات صورت گرفته از محل آتش سوزی به ویژه داخل آشپزخانه آپارتمان مشاهده شد فرد یا افرادی در آنجا اقدام به تهیه و تولید مواد مخدر شیشه می‌کردند.
رئیس کلانتری 130نازی آباد با بیان اینکه ماموران در این خصوص از صاحب خانه که مرادنام داشت پرس و جو کردند گفت: این فرد اظهار داشت که طبقه همکف (محل مذکور)را به فردی به نام کرامت اجاره داده‌ام که قبل از رسیدن ماموران بنا به اطلاع همسایه ها با صورتی سیاه از منزل خارج شده است.
اسدی با بیان اینکه ماموران در بررسی محل دو کیلو و نهصد گرم مواد پیش ساز شیشه، دو رشته زنجیر و یک جفت گوشواره و یک پلاک طلا کشف و ضبط کردند، گفت: با توجه به اعلام منابع اطلاعاتی و تحقیقات محلی صورت گرفته از همسایگان و مجاورین ملک مذکور، مشخص شد صاحبخانه از موضوع تولید شیشه در منزلش که اجاره داده است خبر داشته است به همین منظور وی دستگیر و به کلانتری دلالت داده شد و پرونده ای در این خصوص تشکیل و برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر مرتبطین این پرونده در اختیار ماموران پایگاه هفتم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

 

مرگ 145تهرانی بر اثر گازگرفتگی در 11ماه
145 نفر در 11 ماهه سال 1392 به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 91 که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن 167 نفر بود، 13.2 درصد کاهش یافته است.
در این گزارش آمده است از کل فوت ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن در 11 ماهه سال قبل 106نفر مرد و 39نفر زن بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال 91 از 167 نفر فوت ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان 111 نفر مرد و 56 نفر زن بودند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =