مریلا زارعی در مصاحبه با روزنامه شرق در باره فیلم"چ" گفت:

*وقتی خبر حضور من در این فیلم منتشر شد، تماس‌هایی داشتم مبنی بر اینکه لطفا در این فیلم بازی نکنید. چون مخالف این قصه و شخصیت بودند. از طرفی من خودم نسبت به قهرمان سرزمینم تعصب داشتم. ضمن اینکه فارغ از فیلم و قصه و نقش به‌عنوان بازیگر، قرارگرفتن در میان خیل عظیمی از بازیگران در آن شرایط استثنایی تحت کارگردانی آقای حاتمی‌کیا برایم تجربه ارزنده‌ای بود که نمی‌توانستم بی‌اهمیت از این موقعیت چشم‌پوشی کنم.
برای همین با چندنفر از مخالفان قرار ملاقات گذاشتم. در جلسه معمولا شنونده بودم. سعی کردم فقط میزان تنفر و انزجاری که آنها در ذهن داشتند را در مغزم نگه دارم. بسیار تمایل داشتم که اگر امکانش وجود داشت به این تلقی‌ها بیشتر نزدیک می‌شدیم. اما سعی کردم از موقعیتی که خود نقش داشت، دست‌کم برای نمایندگی گروه مخالف این شخصیت هم لحظاتی را با همه وجود بازی کنم.


* حمایت آقای حاتمی‌کیا از فیلم "شیار141"مادرانه بود . حمایت ایشان را تعلق به فضای دفاع مقدس برانگیخت؛ هر چند وقتی ایشان صحبت را آغاز کردند مباحثی مطرح شد که اصلا فراتر از یک فیلم و سینما بود. یعنی اصلا مباحثی مطرح شد که به نظرم جای گفت‌وگو دارد. اما در این میان افرادی متاسفانه با پیش‌کشیدن اشخاص و اسامی سعی کردند افراد را در مقابل هم قرار دهند و سطح بحث را تنزل بخشند. همان تفکری که بعد از صحبت‌های من در برنامه «هفت» مطلبی را به تمسخر در مورد صحبت‌هایم در فضای مجازی پخش می‌کند و در ادامه یک سایت زرد هم به این مطالب دامن می‌زند... با تمام این شیطنت‌ها که از طرف افراد مغرض و جاه‌طلب و کج اندیش به وجود می‌آمد، خوشحالم که هم آرمانخواه چپ واقعی و هم آرمانخواه راست واقعی از ایشان حمایت کردند و بر خود وظیفه دانستند که از آقای حاتمی‌کیا محافظت کنند. هر چند جناحی که منتسب به تفکر راست است به واسطه مظلومیت بحث و اینکه در این شلوغی‌ها ارزش‌ها کمرنگ‌شده حمایتش پررنگ‌تر شد. همین مطلب باعث شد این تفکر قوت بگیرد که حرف‌های آقای حاتمی‌کیا جهت دارد. در صورتی که به‌نظرمن اصلا اینطور نبود.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    حاتمی کیا مگه خودش زبان ندارد خودش بیاد از حرفهایش دفاع کند.
    • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
      2 7
      روشنفکرا هم مگه خودش مردن که تو و امثال تو زبون اونها شدی
  • بانوی ایرانی... IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    32 98
    در مورد صحبتای اخیر حاتمی کیا حرف زیاده ولی شما دوست داشتنی هستی مریلا زارعی عزیز...
  • آریو IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    59 15
    خوب چه ایرادی داره تمام هنر پیشه ها تو دنیا رسم که از کارگردان فیلمشون حمایت میکنن ضمنا حمایت مادرانه ولی نظر ما راجع به ایشون پس از هفت دیگه تغییر نمی کنه خواهشا شما هم از طرف آزادیخواهان حالا هر جناح نظر ندید .حتما ایشون هم جدیدا غریب الغربا شدن ما خبر نداریم...
  • رجایی A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    زنده باد حاتمی کیا زنده باد خانم زارعی.
  • مهراب FI ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    خانم زارعی عزیز " بیشتر" ِهمان مردمی که روزی حاتمی کیا صادق می دانستند ، واکنش هایِ این روزهایِ او را کاملاً شخصی و غیرصادقانه احساس می کنند ؛ از ارزش ها دفاع کردن نیاز به این هیاهوها نداشت و انگیزه های شخصی به وضوح پشت حرف های آقای حاتمی کیا ملموس بود.
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    95 19
    این خانم بازیگر با رفتارها و حرفهای اخیرش همان وجهه‌ی تقریبا مردمی را که داشت از دست داد. امثال حاتمی کیا به دفاع ایشان نیازی ندارند... مردم شعور دارند و می فهمند که حرفهای حاتمی کیا و زارعی چه جهتی دارد و دارند نان به نرخ روز می خورند. این طور رفتارها را مردم دوست ندارند و موضع می گیرند.
  • ارام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    خانم شما خودت جهت دار حرف میزنی نمی خواد از حاتمی کیا دفاع کنی،اون به شیار این به چ نون قرض میدن اگه انقدر آدم های حق طلبی هستید از عصبانی نیستم و آشغال های دوست داشتنی و ...می گفتید.حاتمی کیا تو این 8 سال کجا بود؟به قول عطاران یک سیمرغ که حکم شکلات خوری رو داره ارزششو نداشت
  • احمد A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    يكي نيست به اين خانم بگه آدم زنده وكيل وصي نمي خواد .آقاي حاتمي كيا خدارا شكر به اندازه كافي تريبون دارند.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    26 89
    ما همیشه عاشق بازی هات هستیم خانم مریلا زارعی...................
  • ناصر IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    صورت مساله را عوض نکنید خانم زارعی. اولا در این مملکت هیچکس با شهید چمران مخالف نیست که بابت بازی تان در فیلمی منسوب به نام او مخالفت کند. ثانیا هر فیلمی ضعف و قوتی دارد. شما طوری از چ و حاتمی کیا سخن میگویید که انگار پسر پیغمبر است و فیلمش هم کتاب مقدس است. حرفهای حاتمی کیا در زمان جشنواره و بعد از آن براحتی قابل دسترسی است و نیازی ندارد که شما طرفداری و بلکه جانبداری یکطرفه او را از شیار 143 و یا طعنه های مکررش را به فرهادی و اعتراضش را به نگرفتن سیمرغهای بیشتر منکر شوید و یا تحریف کنید. آنچه نارضایتی بسیاری از سینمادوستان را از شما برانگیخته، رفتار تصنعیتان در چند ماه اخیر است که بجای آنکه در قالب هویت اصلیتان یعنی یک بازیگر ظاهر شوید، یک شبه عارف و زاهد و سالک فی طریق الحق شده اید.
    • سید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      4 36
      عاشقانه عاشقتان هستیم...
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      6 58
      ناصر خودت فهمیدی چی گفتی. بلد نیستی حرف نزن.
    • جویا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      12 1
      هزاران مثبت
  • بی نام GB ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    24 1
    حاتمی کیا چرا اینطوری شد؟
  • حسین A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    55 1
    سر کار خانم زارعی تحریف تاریخ در فیلم چ و ناقدین را کرم خاکی نامیدن با چه منطقی سازگار است
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 31
    بیمناکم از آینده مملکتی که مردمانش، آنهایی که قهرمانانشان را ستایش میکنند،به سخره میگیرند.
  • جعفری IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    26 0
    مریلا زارعی در مطلبی که برای یکی از مجلات سینمایی نوشت، کسانی را که فیلم چ را دوست نداشتند و یا حرف های اخیر حاتمی کیا را قبول نداشتند کرم خاکی نامید. واقعا ایشان به چه حقی به خود اجازه می دهند چنین توهین سخیفی را به بخشی ار تماشاگران این فیلم انجام دهند؟ چرا ایشان برای خود حق فحاشی و توهین به بخشی از جامعه را روا می داند اما نقد دیگران بر افتار خود و حاتمی کیا را تمسخر و زرد می نامد؟
  • محمدجعفر IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    5 19
    حاتمی کیا محبوبیت خود راقربانی کرد تاازحقیقتی که میبیند باصراحت پرده بردارد اونه تنها بهترین کارگردان دفاع مقدس که بهترین فیلنساز معاصر ایران است او نه کاسب است نه عافیت طلب او مبارزی فرهیخته است که بانگاه تیزبین وژرف اندیش خود پرتگاهها رامیبیند وهشدار میدهد نگاه عمیق او به مسائل اجتماعی ،سیاسی ،فرهنگی ایران دربین هنرمندان کم نظیر است بیان هنرمندانه اش کم نظیرتر او دامنه آتشفشان را برای کاویدن گنجهایی برای مردمش برگزیده نه ساحل امن وعافیت را برای آرمیدن تا همیشه دوستش خواهم داشت
  • سارا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    20 1
    ایشون بهتره بجای این حرفا کمی از سیر و سلوک بگن و روشهای سیر سلوک و اینکه چجوری میشه یکشبه عارف ربانی شد