۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

درحالی که بانک مرکزی از تعدیل نرخ دلار خبر داده بود ولی امروز بازهم قیمت دلار در بازار با رشد قابل توجهی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو روز قبل خودورسازان (اینجا) اعلام کردند که با خریدهای خود از بازار آزاد موجب افزایش قیمت دلار شده اند. براساس آنچه دبیرانجمن خودروسازان بیان داشت دسترسی خودروسازان به منابع دلارهای مبادله ای قطع شده بود و به همین جهت آنها نیاز خود را از بازار آزاد تامین کرده بودند. این ماجرا موجب رشد قیمت دلار در بازار آزاد شده بود.

در همین حال امروز هم برخی سایت ها مانند پایش پرس وابسته به تولیدکنندگان خبری منتشر کرده که نشان می دهد، بانک ها نیز به سمت خرید دلار از بازار آزاد رفته اند. براساس این خبر، خرید دلار توسط بانک ها به افزایش قیمت دلار دامن زده است. بخش مهمی از نگرانی واحدهای تولیدی به انتقال منابع بانک ها از تولید به فعالیت در بازارهای مالی مربوط است.

پیش از این نیز اعلام شده بود، بانک مرکزی در راستای یکسان سازی نرخ ارز، قیمت دلار با به سمت واقعی نزدیک به 3 هزار و 400 تومان هدایت می کند. اظهار نظر های سیف رئیس کل بانک مرکزی که خبر از تعدیل نرخ ارز داده بود، مشخص می کرد که این سناریو اجرا نمی شود. با این حال طی روزهای گذشته قیمت دلار در بازار روند صعودی را پیش گرفته است.

نوسان قیمت دلار طی سه هفته گذشته صعودی بوده است. تنها دو روز قبل قیمت دلار قدری کاهش پیدا کرد ولی بازهم روند قیمت گذاری ها صعودی شد. اخرین قیمت دلار امروز در بازار تهران به 3 هزار و 326 تومان رسید.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =