ایسنا نوشت:

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب‌ استان تهران با تاکید بر این‌که‌ بارندگی نیز وضعیت سدهای تهران را پایدار نکرد، گفت:‌ وضعیت سدها به ویژه در سامانه شرق خوب نیست به گونه‌ای که در سال جاری ۵۰ درصد ظرفیت سدهای تهران نسبت به سال گذشته کاسته شده است.

محمد پرورش با اشاره به این‌که حجم بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد و نسبت به دراز مدت ۳۲ درصد کاهش داشته است گفت:‌ در سال گذشته وضعیت سدها پایدارتر و نگرانی ما کمتر بود اما در سال جدید وضعیت مخازن خوب نیست. در تابستان گذشته ۵۰ روز تابستان مصرف آب به بیش از سه میلیون متر مکعب رسید به گونه‌ای که در ۱۵ روز در تهران سه میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب روزانه آب مصرف شد تا جایی که شبکه با وجود تامین بودن منابع آب پاسخگو نبود اما در سال جاری مخازن تهران وضعیت مناسبی ندارند و براساس برنامه‌ریزی‌ها باید ۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف صرفه جویی شود. در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته نسبت به منابع صد میلیون متر مکعب برابر با ۳.۸ متر مکعب آب در ثانیه عقب هستیم.

وی با اشاره به این‌که ماملو تا اواسط تابستان قرار بود وارد مدار شود گفت:‌ با تاکید وزیر نیرو تلاش می‌شود سد ماملو تا خرداد ماه وارد مدار شود. براساس تعهداتمان ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب با وجود عدم تخصیص منابع اجرا کردیم و اکنون ۵۵ درصد مردم تهران تحت پوشش فاضلاب هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب‌ استان تهران با اشاره به این‌که تا پایان سال ۹۳، بالغ بر ۶۵ درصد مردم تهران تحت شبکه فاضلاب‌ خواهند بود گفت:‌ تصفیه خانه جنوب تهران نیز تا دو ماه‌ آینده نیز وارد مدار می‌شود که دو مدول به ظرفیت یک میلیون و ۵۰ هزار نفر دارد و شش مدول در تصفیه خانه جنوب پساب تولید می‌کند. این تصفیه خانه کاملا ساخت داخل است.

پرورش افزود:‌ از سوی دیگر فاینانس خارجی به رقم ۲۰۰ میلیون یورو برای تاسیسات آبی اخذ شده و در این بخش نیز از بانک اقتصاد اسلامی وام گرفته‌ایم که مناقصات تاسیسات مربوط به غرب و جنوب غرب تهران به زودی برگزار می‌شود. پروژه‌هایی نیز در منطقه ۲۲ و ۲۴ به صورت بیع متقابل اجرا می‌شود و تصفیه‌خانه فاضلاب‌ لواسان نیز آماده افتتاح است.

وی با اشاره به این‌که تصفیه خانه شهر قدس، تصفیه خانه جنوب تهران وتصفیه خانه و خط ماملو به زودی آماده افتتاح می شوند گفت: تصفیه خانه پردیس نیز با کار شبانه روزی تا قبل از پیک امسال به بهره برداری می‌رسد و قرار است سوم خرداد افتتاح شود. همچنین کارهای اصلاح شبکه و خطوط انتقال را انجام داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب‌ استان تهران تاکید کرد:‌ با وجود همه این کارها لازم است که مردم ۲۰ درصد در مصرف آب در سال جاری صرفه‌جویی کنند در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شویم. درحال حاضر سرانه مصرف ۳۵۰ لیتر در شبانه روز است که رقم بالایی محسوب می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌ها امسال یک میلیارد و ۳۵ میلیون متر مکعب آب برای تهران تامین و توزیع و ۳۵۰  میلیون متر مکعب نیز برای مابقی شهرهای استان تهران توزیع می‌شود که برابر با ۳۰ درصد ظرفیت تامین‌ آب کشور است. در صورتی که مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.

حادثه فشافویه به خاطر مشکل فاضلاب‌ نبود

پرورش اظهار کرد:‌ وقتی اسم سد مطرح می‌شود تابلو وزارت نیرو بالا می رود اما فشافویه سد نیست بلکه یک بند خاکی است. اسم آن مکان کارگاه پرورش ماهی بوده و این کارگاه زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کرد همان گونه که مسوولیت بند خاکی زیر نظر جهاد کشاورزی است.

وی درمورد پساب واوان نیز گفت: پساب واوان از سال ۵۵ در آن مکان جاری می‌شده و ما براساس استاندارد پساب را متناسب با استانداردهای کشاورزی جاری می کردیم. بنابراین در آن محل نباید پرورش ماهی صورت می گرفت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 1
    ظاهرا ماهی ها یه چیز هم بدهکار شدند
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 1
    باز هم همان داستان تکراری هر سال. ما یاد گرفتیم فقط بهمون بگن نکن
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 2
    آب بايد آنقدر گران شود تا ديگر هيچكس با شيلنگ ماشين نشويد
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 0
    آفرین بر این همه تلاش... یعنی فاضلاب یک شهرک تقدیم میشد برای کشاورزی؟ عجب ...
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 0
    شما که اب هم گران کردید .هم بطری هم لوله کشی .تمام لوله ها هم برای زمان گذشته است .این مقصر کیه مردم یا شما .تمام لوله های اب تهران نشتی داره وهی مگین صرفه جویی .تو کوچه ما لوله ترکید سه روز اب حدر میرفت