فارس نوشت:

وزیر نیرو و وزیر انرژی روسیه امروز در ملاقاتی که در وزارت نیرو برگزار شد بر توسعه همکاری‌های دو کشور تأکید و اعلام کردند دو کشور مذاکرات ساخت مدرنیزاسیون نیروگاه‌های جدید و خطوط انتقال برق فشار بالا را دنبال و پیش‌نویس مقدماتی را به زودی امضا می‌کنند.

در ابتدای این جلسه حمید چیت‌چیان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: ایران و روسیه در حوزه صنعت برق تجارب طولانی با یکدیگر دارند،بنابراین امیدواریم این مذاکرات موجب توسعه همکاری‌ها در حوزه صنعت آب و برق باشد.

چیت‌چیان گفت: در این مذاکره توافق‌های ثمربخشی بین ایران و طرف روسی انجام شد و گروه‌هایی مشخص شدند تا این مذاکرات تداوم پیدا کند تا به نتایج نهایی برسند.

در ادامه این جلسه، نواک وزیر انرژی روسیه نیز گفت: امروز مذاکرات خوبی در زمینه توسعه روابط تجاری و انرژی با ایران داشتیم.

وی ادامه داد: از وزیر نیروی ایران به خاطر سازماندهی و مذاکرات سازنده در ساخت نیروگاه تشکر می‌کنیم.

وزیر انرژی روسیه گفت: در این مذاکره اتصال شبکه برق مهمترین موضوع بوده که باید یک طرح فنی برای آن داشته باشیم.

وی افزود: منظور ما در این جلسه اتصال برق روسیه، آذربایجان و ایران است تا بتوانیم 500 مگاوات برق به ایران تحویل دهیم.

نواک گفت: در این زمینه در حال تهیه پیش‌نویس مقدماتی بین سه کشور هستیم تا بتوانیم در مورد مدرنیزاسیون ساخت نیروگاه‌های جدید، ساخت نیروگاه‌های برق آبی و خطوط انتقال برق فشار بالا در ایران به نتیجه برسیم.

وزیر انرژی روسیه گفت: تصمیم گرفتیم که گروه‌های کاری مشخص و تشکیل شوند و امور فنی را در یک ماه آینده به ما ابلاغ کنند.

وی گفت: در حال حاضر پتانسیل خوبی وجود دارد و ما می‌توانیم به زودی حجم همکاری‌های خود را به 8 تا 10 میلیارد دلار برسانیم.

وزیر انرژی روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه روسها به تأخیر در ساخت و راه‌اندازی پروژه‌ها و نیروگاه‌ها مشهور هستند،گفت: تأخیر در ساخت نیروگاه و یا هر پروژه‌ای توسط روس‌ها را قبول ندارم و با این سؤال موافق نیستم. چون شرکت‌های روسی با اطمینان و در مهلت مشخص شده قراردادها پروژه‌های خود را می‌سازند و تحویل می‌دهند.

نواک افزود: فعلاً که هنوز این قراردادها امضا نشده است،بنابراین باید کارگروه تعیین شده در طی دو، سه هفته آینده پیشنهاد خود را تهیه و ارائه کنند.

به گزارش فارس، وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه قبل از اینکه در جمع خبرنگاران حاضر شوند پشت درهای بسته و به دور از چشم خبرنگاران مذاکرات خود را انجام و پس از یک ساعت به جمع خبرنگاران آمدند.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =