پیام تسلیت شخصیت های برجسته نظام برای درگذشت امام جمعه اهل سنت سنندج

شخصیت های برجسته نظام با صدور پیام های جداگانه درگذشت ماموستا مجتهدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهل سنت سنندج را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، ماموستا مجتهدی امام جمعه سنندج ظهر امروز، 6 اردیبهشت ماه در بیمارستان طالقانی تهران دار فانی را وداع گفت.

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی علاوه بر سمت امام جمعه شهر سنندج، نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری بود. وی همچنین به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج نیز فعالیت می‌کرد.

رهبرمعظم انقلاب، رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام های جداگانه درگذشت این عالم اهل سنت را تسلیت گفتند. متن پیام ها به شرح زیر است:

آیت الله سید علی خامنه ای:

درگذشت روحانی مُصلح و فاضل، جناب ماموستا حسام الدین مجتهدی از علمای برجسته‌ی شافعی و نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج رحمة الله علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کردستان و به خانواده و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می کنم.

این شخصیت خدوم و کهنسال که بسیاری از علمای منطقه شاگردان وی به شمار می رفتند، از جمله‌ی وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بوده و با روحیّه‌ی تقریب میان فِرَق اسلامی، به وظایف روحانی اشتغال داشت. رحمت و مغفرت حق متعال را برای ایشان مسألت می کنم.»

دکتر حسن روحانی:

«ارتحال عالم جلیل‌القدر حاج ماموستا حسام‌الدین مجتهدی موجب تأثر و تألم اینجانب و مردم متدین و شهیدپرور سنندج شد. این روحانی بزرگوار که سالیان طولانی از عمر پربرکت خود را در مسیر وحدت امت اسلامی صرف کرد، منشأ خدمات فرهنگی و اجتماعی ارزنده‌ای بود که ثمرات آن ماندگار و در آخرت ذخیره‌ای پربار خواهد بود.

اینجانب رحلت آن روحانی وارسته را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، علمای محترم اهل تسنن کردستان، بیت گرامی آن مرحوم و مردم ولایت‌مدار و سلحشور کردستان تسلیت عرض کرده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.»

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی:

« درگذشت عالم ربانی ماموستا «حسام‌الدین مجتهدی» امام‌جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تألم خاطر گردید.

مصیبت وارده را به مردم شهیدپرور و غیور کردستان به ویژه برادران اهل تسنن، بیت مکرم، علما و روحانیون و دوستداران آن مرحوم تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 0
    خدا بیامرزتش
  • امیر IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    من هم به عنوان یک مسلمان شیعه وفات ماموستا مجتعدی را به تمامی برادران سنی مذهب خودم تسلیت عرض می کنم.
    • رضا IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      29 0
      واقعاً چرا یک عده به پیام تسلیت منفی میدن؟ مردم سنندج و برادران اهل تسنن این شهر بسیار خوب و مهمانواز و مهربان هستند. اینجانب دوسال در این شهر دانشجو بودم و جز خوبی و مهربانی از این مردم هیچ ندیدم.
  • حسین IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    9 0
    آدم بزرگ همیشه بزرگه فرقی هم نمیکنه دین و مذهبش چی باشه از طرف ما هم تسلیت خدا بیامرزه رفتگان همه را
  • سنه IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    4 2
    ایشون بیشتر مروج تشییع بودند و حرفی از اهل تسنن نمی زدند.
  • بی نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 0
    رحم الله
  • فروغ US ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    9 0
    من هم به عنوان یک ایرانی مسلمان شیعه درگذشت ایشان را به تمامی اهل سنت تسلیت گفته واز خداوند برای همه طلب امرزش دارم.
  • بی نام A1 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    19 0
    شیعه و سنی تفاوت نداره همه مسلمونیم و کتاب و پیامبر واحدی داریم . بنده هم به تسلیت می گم . مخصوصا به برادران اهل سنت و خانواده ایشون
  • ميثم مولودي A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    9 1
    خدايش بيامرزد از طرف مردم شيعه اهل بيجار « درگذشت عالم ربانی ماموستا «حسام‌الدین مجتهدی»به هم استاني ها بخصوص برادران اهل تسنن تسليت مي گويم. خوا عفوي بكي
  • مهدی A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    10 0
    این منفیا یعنی چی اونوقت؟ خداوند مهربان بیامرزدشون
  • بهنام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    7 1
    اونهایی که منفی میدن دشمن اسلام هستند. شیعه و سنی هم خداشون، هم قبله شون، هم کتابشون و هم پیامبرشون یکیه. این اختلافی هم که هست دلیل به خاطر پیروی کردن مسلمانان از علمای خودشونه، این اختلاف حتی میتونه بین دو عالم شیعه و دو مسجد سنی هم باشه. متاسفانه یک سری از دو طرف بعضی اوقات افراط میکنند و دچار مشکل میشه. ولی اگه توجه کنید فقط افراطی ها این مشکلو ساز میکنند. وگرنه در شهر ما شعیه در مسجد اهل سنت نماز خونده، سنی هم در مسجد اهل تشیع جان هر کی دوست دارین نزاریم این مساله تبدیل بشه به نقطه هدف ضربه دشمنان اسلام
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    5 1
    من هم به عنوان کسی که مادرم شیعهاهل بیجار وپدرم سنیسنندجدرگذشت ایشون رو تسلیت میگم.دقت کنید مردم کرد شافعی هستن وبیشترین ارادت رو به اهل بیت دارن.اونجا از تعصب خبری نیست.من از دوستان خواهش میکنم با صحبت یا کامنت یا مثبت منفی دادن دل اونهارو نرنجونن.کردها در عین شجاعت و دلیری ومردونگی فوق العاده حساس هستن.تکدر خاطر آنها خواست دشمنان این مرز وبوم هست.