۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۹

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر حضور یکی از نوادگان تالستوی نویسنده بزرگ روسی در ایران و در نمایشگاه کتاب. حضوری که به مدد رایزنی فرهنگی ایران و شهر کتاب میسر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حالا قرار است حضور ولادیمیر تالستوی بهانه‌ای باشد برای «یک هفته با تالستوی در ایران». اولین روز این هفته فرهنگی اما هفتم اردی‌بهشت ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. با حضور نویسندگان ایرانی که هر کدام از تاثیرپذیری خود از تالستوی سخن می‌گویند و درباره نقش او به عنوان یک نویسنده در صحنه ادبیات جهان صحبت می‌کنند.

رضا امیرخانی، محمدرضا بایرامی، بلقیس سلیمانی، محمدحسن شهسواری، ناهید طباطبایی و مهام میقانی نویسندگانی هستند که در این نشست سعی می‌کنند به پرسش‌هایی درباره تالستوی پاسخ دهند. پرسش‌هایی مثل این که دستاوردهای تالستوی در داستان‌نویسی چیست؟ نویسندگان ایرانی از آثار داستانی تالستوی چه آموخته‌اند؟ چرا تالستوی بیش از هر کس دیگری در عصر حاضر موفق شده است نقش نویسنده را به خوبی ایفا کند و در صدر نویسندگان جهان قرار گیرد؟ چر او در مقام استد بیان شفاف و روشن در کل ادبیات روس جز پوشکین همتایی ندارد؟ چه ویژگی‌هایی در آثار تالستوی هست که او را پرچمدار و پیشتاز اصیل ادبیات جهانی معرفی کرده‌اند؟ و در نهایت این که تالستوی چه تاثیری در ادبیات معاصر ایران و نویسندگان جوان داشته است؟
لئو نیکلایویچ تالستوی، اشراف‌زاده روسی که زندگی مرتاضانه‌ای در پیش گرفت تا بتواند داستان‌های بزرگش را خلق کند، یکی از بزرگترین نویسندگان جهان به شمار می‌رود.
آثار او به اکثر زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌اند و در ایران نیز آثار او به دست مترجمان بسیاری به فارسی برگردانده شده. «آنا کارنینا»، «جنگ و صلح»، «مرگ ایوان ایلیچ» و ... از جمله آثار مشهور این نویسنده هستند.

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =