عضو ستاد بهینه سازی مصرف انرژی:در دولت قبل یکباره قیمت بنزین 4 برابر شد/تولید از این فاجعه خارج شود

عضو ستاد بهینه سازی مصرف انرژی اعتقاد دارد در سال 1389 به یک باره بنزین 100 تومانی 400 تومان شد؛ یعنی 4 برابر قیمت قبلی خودش که هضم آن برای مردم ما بسیار سنگین بود.

مجید عمید پور، مدیر کل دفتر امور فناوری استان های نهاد ریاست جمهوری و عضو ستاد بهینه سازی مصرف انرژی با بیان اینکه شیب قیمت حامل های سوخت ملایم است گفت: « من اعتقاد دارم که تمام موضوعات به مختصات زمان و مکان بستگی دارد. این که ما بگویم این قیمت ها ملایم است یا نیست باید اول این سوال را از خود بپرسیم که در کجای وضعیت اقتصادی ایستاده ایم. اگر دولت نتوانست با شیب سریع تری این کار را انجام دهد به دلیل شرایط مردم است. » 

عمیدپور که در یکی از روزهای بهاری در کافه خبر حضور پیدا کرده بود در ادامه توضیحات خود درباره افزایش قیمت حامل های انرژی به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «  در حال حاضر مختصات زمانی و مکانی اجازه نمی دهد که بخواهیم بیش از این مردم را تحت فشار قرار دهیم اما باید بپذیریم که اگر منطقی به شرایط اقتصادی نگاه کنیم باید قیمت ها افزایش بیشتری پیدا می کرد. » 

مدیر کل دفتر فناوری استان های نهاد ریاست جمهوری با نقد از عملکرد دولت نهم و دهم اظهار داشت: « نگاه دولت این است که با این تفکر پیش برود که قیمت حامل های سوخت پایین تر از نرخ تورم باشد و این نرخ تورم است که تعیین می کند قیمت را چگونه محاسبه کنیم. در کشورهای دیگر مثل لهستان دولت شوک درمانی کرد اما در کشور ما این اتفاق نیفتاد و نتیجه آن را هم دیدیم که در سال 1389 به یک باره بنزین 100 تومانی 400 تومان شد؛ یعنی 4 برابر قیمت قبلی خودش که هضم آن  برای مردم ما بسیار سنگین بود. دولت یازدهم با این قیمت های که اعلام کرده است به نسبت زمان و شرایط قابل تامل تر است. » 

وی با بیان اینکه دولت در جهت رفع مشکلات مردم روز به روز قدم های بهتری بر می دارد گفت: « دولت باید 470 میلیارد تومان نقدینگی را از بازار ارز و طلا خارج کند و آن را به سوی تولید، اشتغال و صنعت بکشاند و تولید را از این وضعیت فاجعه بر انگیز خارج کند. دولت باید توان این را داشته باشد که بتواند نقدینگی که در دست اقشار مختلف جامعه است را بیرون بکشد و به بدنه ای تولید ما تزریق کند. » 

39221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشید IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    64 18
    خب الان هم که تقریبا دوبرابر شد
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      30 3
      دوست عزیز در اقتصاد کلان دهم درصد هم اهمیت داره چه برسه به 2 بنابراین واقعا قابل مقایسه نیست
  • بی نام AE ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    93 12
    قیمت بنزین در دولت قبل به یکباره هفت برابر شد نه چهار برابر . باید واقع بینانه حرف زد نه عوام فریبانه
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 0
    چرا به برابر حساب ميکنيد تو دولت قبل 300 تومن گرون شد الانم 300 گرون شده .تازه از 100 تومن بشه 400 کمتر به مردم فشار مياد تا از 400 که خودش قيمت بالايي هست بشه 700 تومن.در ضمن اين گرون شدن قيمتا ربطي به دولت نداره ربط به مجلس داره که همه چيز رو گرون ميکنه بعد مي ندازه سر دولت ها و دولت ها رو خراب ميکنه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    1 0
    فقط 2 ميليون نفر از دريافت يارانه انصراف دادند و اين بر خلاف پيش بيني دولت بود بهمين دليل مجبور شد 75 درصد قيمت بنزين نيمه يارانه اي را افزايش دهد سال بعد قيمت روي 1100 فيكس ميشود و بنزين يك نرخي ميشود .
  • محمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    1 0
    من نمیدونم این یعنی چی دولت در اول سال 25 درصد حقوق رو اضافه میکنه و میگه که تورم درسال جدید کاهش میابد ولی در عمل بنزین که عامل اصلی در تورم رو حدود 80 درصد گرون میکنه
  • محسن A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    1 0
    به جای گران کردن سوخت برای جبران کسری بودجه ، از بودجه سازمان ها و موسسات بی بازده و صرفا شعاری کم کنید نه از جیب مردم
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    1 0
    ما اعتراض داريم حقوقها خيلي پايينه دولت بايد حقوقها را افزيش دهد اين حقوقها كفاف زندگي را با اين وضع گراني نميدهد فقط اين نيست كه بنزين كمي افزايش يافته بلكه همين 20 درصدها در همه بخش ها و عرصه آموزشي وفرهنگي وبيمه خودرو خوراك پوشاك اياب وذهاب مترو اتوبوس تاكسي و مدارس دانشگاه ها لوازم برقي خانگي مصالح ساختماني وتعميرات ماشين وبرقي اجاره مسكن آب برق گاز تلفن همراه ثابت ووووو... افزايش يافته حقوق ما بدبخت ها 20 درصد ما كلا 120 تا 150 هزار تومان زياد شده اين چه وضعي است شورشو در آوردند