مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 1 اردیبهشت 1393

مرد تبهکار که پس از آشنایی با دختران و زنان جوان با فریب آنها، از طعمه های خود برای سرقت در طلافروشی ها استفاده می کرد دستگیر شد.
به گزارش مهر، 17 اسفند سال گذشته صاحب یکی از طلافروشی های خیابان 15 خرداد در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر از سرقت 5 عدد سکه تمام بهار آزادی از سوی یک زن و شوهر جوان داد.
با حضور ماموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که زن جوانی از سوی صاحب مغازه طلافروشی و همکارانش به عنوان همسر سارق متواری دستگیر و این در حالیست که این زن مدعی بود که فرد متواری هیچ نسبت خانوادگی با او نداشته است.
با انتقال زن جوان به کلانتری، وی در اظهارات خود به ماموران گفت: فردی به نام رضا- که از محل طلافروشی متواری شد - قصد تهیه یک وام برای من را داشت. در بین رفتن به مسیر محل دریافت وام، این شخص مدعی خرید تعدادی سکه طلا شد و از من درخواست کرد تا برای خرید سکه و به همراه وی به طلافروشی مراجعه کنم. در داخل مغازه ، وی پس از گرفتن سکه ها و به بهانه دیدن طلاهای پشت ویترین مغازه به همراه سکه ها و در حالیکه من در داخل طلافروشی حضور داشتم از مغازه خارج و ناپدید شد.
صاحب مغازه طلافروشی نیز به ماموران گفت: فردی که اقدام به سرقت سکه ها کرد، در زمان حضور در داخل طلافروشی این زن را همسرش معرفی و ایشان نیز هیچ اعتراضی به این مطلب نکرد. همین موضوع باعث شد تا من نیز به آنها اعتماد کرده و تعداد 5 سکه طلا را تحویل آنها دهم.
مامورین تیم تجسس ویژه کلانتری با توجه به این شیوه و شگرد سرقت و بررسی دوربین های مداربسته طلافروشی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت شدند که بارها به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت از طلافروشی کرده بود. با شناسایی این متهم به نام محمدرضا 38 ساله و شناسایی مخفیگاه وی در خیابان پیروزی، خیابان پرستار، وی از سوی ماموران تیم تجسس ویژه کلانتری 113 بازار دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال متهم به پایگاه هفتم آگاهی و بررسی سوابق، وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و با بیش از هفت فقره سرقت بدین شیوه و شگرد مورد شناسایی قرار گرفت. به همین خاطر هماهنگی های لازم انجام و متهم با توجه به تعدد سوابق خود در پایگاه یکم آگاهی و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
بررسی سوابق متهم حکایت از آن داشت که محمدرضا پس از آخرین دستگیری، با تامین قرار وثیقه 200 میلیون تومانی، در بهمن ماه سال گذشته از زندان آزاد و دوباره سرقت های خود را از طریق طرح آشنایی با دختران و زنان جوان برای استفاده از آنها در سرقت ها را آغاز کرده است.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب سرقت های مشابه و برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی که در همین مدت چند ماهه از زمان آزادی متهم، از سوی متهم مورد سرقت، فریب و یا کلاهبرداری قرار گرفته اند دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یک تهران صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگان دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران - سه راه یاسر مراجعه کنند.

 

محاکمه مرد دوزنه به اتهام قتل پسر عمه
مرد دو زنه که پسر عمه خود را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود در جلسه محاکمه منکر اتهامات خود شد.
به گزارش مهر، در این پرونده جمشید 33 ساله متهم است 20 اردیبهشت سال 91 پسر عمه خود به نام آرش را به قتل رسانده است. در حالیکه هیچ گاه جسد آرش کشف نشد بازپرس جنایی تهران جمشید را با توجه به دلایل موجود در پرونده مجرم شناخت و پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
صبح امروز مرد جنایتکار به ریاست قاضی اصغر عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: 26 اردیبهشت ماه سال 91 فردی با مراجعه به دادسرای جنایی از ناپدید شدن پسرش به نام آرش خبر داد.
وی در شکایت خود اظهار داشت: آرش 20 اردیبهشت با پروتون از خانه خارج و دیگر باز نگشته بود. پس از ناپدید شدن آرش فرد ناشناسی در تماس با خانواده وی مدعی شده بود آرش را به همراه دختر جوانی در شمال کشور دستگیر کرده است. پدر آرش در شکایت خود مدعی شد پسر دایی آرش به نام جمشید طی روزهای اخیر رفتار مشکوکی داشته و به وی مظنون است.
بررسی تماس های آرش نشان داد روز حادثه جمشید وی را به خانه اش در تهرانپارس دعوت کرده بود. یکی از دوستان جوان ناپدید شده نیز در جریان تحقیقات گفت: آرش روز حادثه با من تماس گرفت و گفت به دیدن جمشید می رود. در ادامه جمشید دستگیر و در تحقیقات اولیه منکر قتل شد.
پس از تحقیقات گسترده سرانجام متهم اعتراف کرد 20 اردیبهشت مقتول را به خانه دعوت و پس از مصرف مواد مخدر او را با اسلحه به قتل رسانده و جسدش را پس از تکه تکه کردن در یک کانال آب حوالی حاده آبعلی رها کرده است
نماینده دادستان ادامه داد: متهم دارای دو همسر است که همسران وی مدعی شدند اسلحه کلت را نزد جمشید دیده اند. همچنین بر روی دیوار حمام خانه وی آثار خون و گلوله دیده می شود. با توجه به تحقیقات صورت گرفته جمشید متهم به مباشرت در قتل، سرقت مقرون به آزار و جنایت بر میت می باشد که برای وی تقاضای مجازات قانونی را دارم.
در ادامه اولیای دم مقتول با حضور در جایگاه برای قاتل پسرشان تقاضای قصاص کردند. متهم نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: فقط اتهام نگهداری اسلحه و سرقت گوشی تلفن همراه آرش را قبول دارم. من و آرش با هم رابطه دوستانه ای داشتیم و شب حادثه او برای اینکه یک مجسمه طلا را بفروشد نزد من آمد، من هم ماشین او را به مبلغ 9 میلیون و 800 هزار تومان خریدم. قرار بود آرش دو روز بعد با من تماس بگیرد تا مجسمه را تبدیل به شمش کنیم و من بقیه پول خودرو را به او بدهم اما دیگر با من تماس نگرفت. آرش قبل از اینکه از خانه من خارج شود گفت به شمال کشور می رود.
رئیس دادگاه: در جریان تحقیقات به ارتکاب قتل اعتراف کردی در این خصوص چه توضیحی داری؟
متهم به قتل: برای اینکه بتوانم دختر یک ساله ام را ببینم به ارتکاب قتل اعتراف کردم.
رئیس دادگاه: چرا اسلحه نگهداری می کردی؟
متهم به قتل: یک نفر دخترم را تهدید کرده بود و من برای حفاظت از خانواده ام اسلحه خریدم.
پس از دفاعیات متهم و اظهارات همسران سابق وی، قضات داده برای صدور حکم وارد شور شدند.


گروگانگیری از سی‌سخت تا شیراز
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک دختر هشت ساله از چنگال گروگانگیران طی یک عملیات پلیسی در شیراز رها شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ غلام عباس غلام‌زاده افزود: چندی پیش آدم‌ربایان یک دختر هشت ساله را در یکی از روستاهای سی‌سخت ربودند و به سمت شیراز متواری شدند. گروگانگیرها از خانواده این دختربچه درخواست 100 میلیون تومان برای آزادی گروگان کردند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز عملیات اطلاعاتی و پلیسی پس از ارائه گزارش به مرکز فوریت‌های پلیس، خاطرنشان کرد: پلیس استان پس از ردزنی‌های گسترده در یک عملیات ضربتی، سرکرده این باند را که با پراید در یکی از خیابان‌های اصلی شهر شیراز در حال تردد بود، شناساسی کردند.
غلام‌زاده تصریح‌کرد: راننده پراید با بی‌توجهی به دستور پلیس مبنی بر توقف خودرو اقدام به فرار کرد که در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر شد. پس از بازجویی از این فرد، محل اختفای دختربچه شناسایی شد و وی سالم و صحیح به خانواده‌اش تحویل شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه‌کرد: گروگانگیران که یک زن و دو مرد بودند پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

دستگیری عامل هتک حرمت به مربیان فوتبال در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری عامل هتک حرمت به مربیان فوتبال در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرگرد سهیل خاکشور گفت: در پی شکایت دو نفر از مربیان فوتبال شهرستان اسفراین مبنی بر بارگزاری مطالب توهین آمیز و منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت نسبت به آنان در وبلاگی، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان داشت: با مشاهده مستندات شاکی و رصد و پایش صورت گرفته در فضای مجازی و همچنین یکسری اقدامات فنی، گرداننده وبلاگ شناسایی شد.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در ادامه افزود: با اقدام به موقع تیم عملیاتی پلیس فتا، گرداننده وبلاگ دستگیر و متهم در بازجویی‌های بعمل آمده بزه انتسابی خود را پذیرفته و اذعان داشته که مطالب مربوط به شاکی توسط یکی از کاربران در قسمت نظرات ارسال شده که اینجانب بدون اطلاع از صحت موضوع موارد ذکر شده، اقدام به بارگزاری مطالب کرده‌ام.
سرگرد خاکشور خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

 

کلاهبردار پیامکی دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با نام مستعار سروش با استفاده از پیامک و به بهانه فراهم کردن تسهیلات بانکی، دو میلیارد و 500 میلیون ریال در قم کلاهبرداری کرده بود.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی قدمی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: سروش فرد کلاهبردار، برای جلب اعتماد مالباختگان و قانونی بودن کارش ، از طریق نمابر، رونوشت اسناد مالکیت و هویتی درخواست کنندگان را بعنوان ضمانت و تشکیل پرونده دریافت و در نوبت های مختلف بعنوان دستمزد تهیه وام از آنها مبالغی (حدود 10 درصد میزان وام درخواستی) دریافت می کرده است و هرگاه به خاطر شکایت حساب معرفی شده مسدود می شده از حسابی دیگر استفاده می کرده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: ماه های پایانی سال گذشته چندین مورد شکایت با عنوان کلاهبرداری از طریق پیامک در آگاهی استان قم مطرح شد و در این پیامک ها وعده تسهیلات با کارمزد کم داده شده بود و برخی از شهروندان نیز فریب این پیامک ها و افراد فرصت طلب و سودجو را خورده و مورد اغفال قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد مالباختگان شناسایی شده تاکنون 25 نفر هستند و از این افراد حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری شده است.
با توجه به فعالیت این فرد در چند استان، احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد و از مردم می خواهیم اگر به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده است به پلیس آگاهی استان قم در خیابان شهید لواسانی مراجعه کنند و یا در قم با پلیس آگاهی به تلفن های 2182749 و 2182760 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه مالباختگان پس از اینکه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، برای شکایت به پلیس آگاهی استان قم مراجعه کردند و بر اساس گفته های مالباختگان متوجه شدیم فرد کلاهبردار چند شماره حساب دارد که هر از چند گاهی شماره حساب ها را به دلیل اینکه مسدود می شد، تغییر می داد.
رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: پس از هفته ها تلاش، پیگیری و اقدامات اطلاعاتی اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قم، فرد کلاهبردار با نام مستعار سروش، در ویلایی در یکی از شهرهای شمالی کشور به همراه همدستش دستگیر و به آگاهی قم منتقل شد.
وی به ارسال پیامک های تبلیغاتی به صورت انبوه برای مشترکان تلفن های همراه از طریق دفاتر پیشخوان که بیشتر توسط بخش خصوصی انجام می شود اشاره کرد و گفت: معمولا این کار بدون احراز هویت فرد آگهی دهنده انجام می شود و متاسفانه شهروندان فریب افراد سودجو را می خورند.

 

یک کشته و دو مجروح در اثر انفجار یک کپسول گاز
انفجار یک کپسول گاز پیک نیک و آتش سوزی ناشی از آن در کاشمر یک کشته و دو مجروح برجا گذاشت.
فرمانده انتظامی کاشمر به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که امروز دوشنبه رخ داد سه جوان هنگام پرکردن پیک نیک گاز با کپسول 11کیلویی موجود در یک خانه باغ دچارآتش سوزی شدند .
سرهنگ باقری افزود: در این حادثه دو نفر مجروح و به صورت سر پایی مداوا شدند اما یک نفر به سبب شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت. نشت سریع گاز و سرایت آن به چراغ نفتی روشن موجود در محل علت این انفجار و آتش سوزی است.

 

نشتی‌گاز منزلی را در یاسوج منفجر کرد
مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ایسنا گفت: انفجار در یک واحد مسکونی چهار مجروح بر جا گذاشت.
محمدرضا قنبری افزود: این حادثه در یک واحد مسکونی دو طبقه در فرعی ۶ منطقه اکبرآباد یاسوج و حوالی ظهر یکشنبه، 31 فروردین ماه رخ داد. در این انفجار چهار نفر از ساکنان این آپارتمان از جمله یک زن ۶۰ ساله و سه جوان ۲۰، ۲۲ و ۲۷ ساله مجروح شدند.
مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خانم ۶۰ ساله از ناحیه سر آسیب دید و خانم ۲۰ ساله نیز از ناحیه سر، دست، سینه و دو جوان دیگر نیز از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده‌اند که هر چهار نفر اکنون در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شده‌اند.
قنبری بیان کرد: این اتفاق بر اثر نشتی گاز رخ داد که پس از روشن‌کردن کلیدبرق انفجار رخ داد. بر اثر این انفجار شیشه‌های چند واحد این آپارتمان شکست و خسارات زیادی به واحدهای مسکونی و اموال درون این واحدها وارد شد.

 

فوت 2 جوان کارگر به دلیل بی احتیاطی در قم
معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم از فوت 2 جوان کارگر بر اثر بی احتیاطی خبر داد و به مهر گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه برق گرفتگی جوانی ۲۸ ساله درون چاهی در محور کاشان به مرکز ارتباطات اورژانس115، کارشناسان این مرکز پس از اخذ ماموریت نزدیک ترین آمبولانس پایگاه اورژانس ۱۱۵ را به محل حادثه اعزام کردند.
مهدی فراهانی افزود: پس از حضور کارشناسان فوریتهای پزشکی در محل حادثه، متاسفانه مشخص شد فرد مذکور جان خود را طبق شواهد اولیه بر اثر این حادثه از دست داده است.
وی در ادامه گفت: همچنین در حادثه دیگری بر اثر سقوط جوانی ۲۰ ساله از ارتفاع به هنگام تخلیه بار کامیون در میدان میوه و تره بار متاسفانه به علت شدت وارد شدن ضربه به سر وی در دم جان سپرد.

 

ریزش آوار بر روی دو کارگر
تخریب دیواره های زمین گودبرداری شده در خیابان الهیه منجر به مصدومیت دو کارگر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس کارگران ساختمانی زمین گودبرداری شده با سامانه 125 ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 7:41 امروز دوشنبه آتش نشانان ایستگاه های 88 و گروه امداد و نجات 4و16 را به محل حادثه در خیابان الهیه، نبش خیابان مریم غربی اعزام کرد.
براساس این گزارش، محل حادثه زمینی به مساحت 200متر مربع بود که به عمق 8 متر گودبرداری شده و کارگران در آن مشغول کار بودند.
در این حادثه، بی توجهی به اصول صحیح گودبرداری منجر به ریزش دیواره شمالی زمین شده و حجم زیادی از خاک و بخشی از اسکلت سازه نگهبان بر روی کارگران ریخته بود که تعدادی از کارگران در هنگام بروز حادثه از محل گریخته بودند، اما دو کارگر جوان زیر خاک و آهن گرفتار بودند.
در این عملیات آتش نشانان به سرعت اطراف محل حادثه را ناایمن شده بود با قراردادن علائم هشداردهنده و کشیدن نوار احتیاط ایمن سازی کردند و دو کارگر را دچار آسیب دیدگی شده بودند با یاری دیگر کارگران بیرون کشیده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
گفتنی است ؛ آتش نشانان با ارائه توصیه های ایمنی لازم به دیگر کارگران و مالک ساختمان ساعت 9:15 به مأموریت خود پایان دادند.

 

نجات کارگر جوان از چاه فاضلاب
ریزش چاه فاضلاب شهری در خیابان میرداماد منجر به گرفتار شدن کارگر جوان در میان انبوهی از خاک شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125مبنی برگرفتار شدن کارگر جوان در چاه فاضلاب، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه های 29 و گروه امداد و نجات 13 را به محل حادثه در بلوار میرداماد، خیابان رودبار شرقی اعزام کرد.
در این حادثه کارگر 25 ساله افغانی در حال کار بر روی سیستم فاضلاب شهری بود که به علت سست بودن خاک، به یکباره دیواره چاه فرو ریخته و کارگر جوان تا قسمت زیر گردن در میان انبوهی از خاک و سنگ گرفتار شده بود.
در این عملیات حساس، آتش نشانان به سرعت محل حادثه را ایمن سازی کرده و با بکارگیری تجهیزات نجات چاه کارگر جوان را از اعماق چاه 5 متری خارج کرده و زنده تحویل امدادگران اورژانس دادند.

 

226خودرو بیش از یک میلیون خلافی در پارکینگ
با تلاش ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ 226خودرو دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در راستای اجرای بند 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی طی 24ساعت گذشته و با تشدید اقدامات کنترلی، 226 خودرو که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشتند، شناسایی و از ادامه تردد آنها در جاده های پایتخت جلوگیری شد.
ب،طبق قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 11
    بنویسید که انتشار عکس متهم با اجازه مقامات قضایی انجام گرفته است.
    • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      10 1
      شما چیکاره ای؟ انتظار داری عکس رو نشون ندن تا هر کاری خواست بکنه؟