۱ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

موسیقی نواحی "پایتخت 3" سریال پرطرفدار نوروزی ساخته آریا عظیمی‌نژاد تکیه بر فرهنگ ایرانی دارد.

موسیقی نواحی در واقع به نغمه‌ها، سازها و نواهای ایرانی گفته می‌شود که بوی روستایی دارد و چون از دل و روح مردم و داستان‌ها و گویش‌ها ایرانی برمی‌آید بر دل هم می‌نشیند. این آوازها در کتابی نیامده اما به اندازه عمر یک زبان قدمت دارد و موسیقی نواحی "پایتخت 3" سریال پرطرفدار نوروزی ساخته آریا عظیمی‌نژاد از این دست آثار است. 
آریا عظیمی نژاد می‌گوید؛ موسیقی نواحی کشور را می‌توان به عنوان گنجینه‌ای در ایران دید و خدا را شاکرم که توانستم بخشی از آنرا زنده کنم.  

 

 

24/26

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    23 1
    خوب بود به خصوص اهنگ فیلم راکی 5 موقع دویدن نقی قشنگ شده بود ممنون از سازنده
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    17 69
    خدا لعنت کنه خبرگزاری که بویی از عدالت نبرده و در حمایت از سریالی که به فرهنگ قومی اهانت کرده سیاست از پیش تعیین شده ای رو برای انعکاس خبر پیگیری میکنه.
    • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      37 16
      در فرهنگ ایرانی لعنت و نفرین وجود ندارد.
    • بی نام EU ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      17 3
      اتفاقا زبان فارسی به لحاظ فحش و نفرین و بد و بیراه از زبان های غنی روزگار محسوب میشه
  • چوپان IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    7 15
    موسیقی فیلم آهنگ آخر فیلم حرف نداشت فقط نمیدونم چرا آهنگ آخر فیلمو سانسور کرده و یه تیکشو بریده بودن.. نسبت به پارسال یه تیکشو بریده بودند.. اونجا که میگفت : " دلم پی دلته" ...
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    9 16
    خبرگزاری که خبر از منتقدان مازندران انعکاس نداد و خبرهای حمایتی از این سریال موهن بروی خط گذاشت. خودم دو خبر از خبرگزاریهای شمال انتقال خبر دادم اماخبر آنلاین انعکاس نداد. در تایید نظرات هم سلیقه ای عمل کرد. به واقع تاسف آوره. فرهنگ ایرانی فرهنگ مازندرانی فرهنگ اقوام ایرانی همه اینها باید برای ایرانیان قابل احترام باشه, نه اینکه فرهنگ قومی رو به تمسخر گرفت و اونطور که خلاف واقع است رو به دیگر اقوام نشون داد.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    8 17
    همونهایی که ادعای فرهنگ میکنند نسشتند و به قوم ایرانی خندیدند. چطور آقای مقدم و تنابنده احیای فرهنگ رو از زادگاه خودشون شروع نکردند, آبادان و دامغان ؟؟؟ مصاحبه های ساختگی برای نشون دادن رضایت اقوام دیگه از این سریال جوکستان تهیه کردند همراه با چند صحنه از سریال که حالت عادیتر داشت که بگویند توهین نبود. به مردم مازندران به فرهنگ و آداب و رسوم مازندران توهین کردند و دنبال رضایت دیگر اقوام هستند. مردم میفهمند. جایگاه صدا و سیما نزد مردم بقدری نزول پیدا کرده که با هر بازی رسانه ای قادر نخواهد بود به اون پایگاه مردمی دوران قبل از آقای ضرغامی برسد.
  • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    16 1
    والا من تهرانیم ساکن مازندران از بابل ، آمل ، بابلسر ، نوشهر ، چالوس ، تنکابن و... همه عاشق این فیلم بودن و بیننده ثابت برنامه دوست عزیزی که هنوز بعد این همه توضیح قانع نشدی کمی با دید بهتر و با آرامش بشین پای تلویزیون تو این دنیا وی‌سر‌جاش هست که از سریال طنز‌ نوروز انتظار داری؟ سریالی که سر کشتیش همه استرس داشتیم و دعا میکردیم ، سر محیط بانی اشک میریختیم و از اون مهم تر غیرت این فوتبالی های محترم شاید تکون خورد ابرو کشور حفظ‌شد کمی بهتر ببین مهمان نوازی شمالی ها ، صبوری ، گذشت ، فداکاری ، ساده زیستی ، فرهنگ غنی ، دین داری و بسیاری دیگر از این خوبی ها در این سریال بود که شما ندیدی چون متاسفانه کم طاقت شده و بد بینانه نگاه میکنیم با هم، برای هم،برای ایران