فارس نوشت:

در پی اعلام رسمی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره ارتباط سری تل‌آویو با برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و کویت، وزارت خارجه کویت اعلام کرد که دولت این کشور هیچ‌گونه ارتباط سری یا غیر سری با رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش خبرگزاری کویت(کونا)، پس از آن‌که رژیم صهیونیستی برای نخستین‌بار رسما اعلام کرد که تل‌آویو برای برقراری روابط با کشورهای عربی، از جمله عربستان و کویت مذاکرات سری دارد، وزارت خارجه کویت در پاسخ به این خبر منتشر شده از سوی رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر و هر گونه ارتباط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

وزارت خارجه کویت انتشار این خبر را بدون اساس دانست و در بیانیه خود آورده است؛ هیچ‌گونه نشانه‌ای که دلیل بر دیدار دو طرف و یا ارتباط تلفنی به صورت رسمی یا غیر رسمی و به طور سری یا آشکار، میان کویت و رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که اسرائیل در حال برگزاری گفت‌وگوهای محرمانه با موضوع ترس مشترک از ایران، با برخی کشورهای عربی است که تل‌آویو را به رسمیت نمی‌شناسند.

در همین حال  پایگاه خبری «الوطن العربی» نوشت : سخنگوی وزارت خارجه عربستان هرگونه ارتباط و یا گفت‌وگو در هر سطحی با اسرائیل را رد کرد.

پیش از این وزیر خارجه اسرائیل گفته بود تل‌آویو در صدد است بر اساس ترس مشترک میان اسرائیل و کشورهای عربی از ایران، با این کشورهای جهان عرب رابطه دیپلماتیک برقرار کند.

لیبرمن به روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفته بود که عربستان سعودی و کویت در بین کشورهایی است که اسرائیل در صدد برقراری رابطه با آنها است.

لیبرمن در ادامه تصریح کرده بود که با اعراب میانه‌رو در خاورمیانه که هم راستا با منافع آمریکا هستند، در تماس بودند و تأکید کرد مشکلی برای سفر به عربستان و کویت ندارد.

این در حالی است که «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد: این خبر صحت ندارد ما چنین گفت‌وگوهایی نداشتیم.

عربستان در 6 ماه گذشته 2بار گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر وجود روابط تل‌آویو و ریاض را رد کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیج همیشه فارس A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    1 0
    هم راستا شدن وهابیون و صهیونیست ها کاملا واضح است.