کمال تبریزی کارگزدان سریال "سرزمین کهن" به روزنامه شرق گفت:

*در مورد سریال «سرزمین کهن» باید بگویم که دعوا مربوط به ضرغامی و بزرگان ایل بختیاری بود که آقای رییس، آن را به گردن عوامل «سرزمین کهن» انداخت تا خود و مدیرانش را تبرئه کند. اشکالی هم ندارد. بگذار به همه بگویند که ضرغامی و مدیرانش پاک و بی‌تقصیرند و همه کاسه کوزه‌های خودشان را سر ما خراب کنند! 

*فعلا همگی عوامل مورد غضب قرار گرفته‌اند. اما من دلم روشن است که با رفتن ضرغامی از تلویزیون مشکلات «سرزمین کهن» هم برطرف شود و عن‌قریب شاهد نمایش این کار پرزحمت خواهیم بود.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    سريال خيلي قشنگي بود.
  • حاشیه‌دار A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    24 73
    مگه قراره ضرغامی بره؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    من هم امیدوارم به همان ترتیبی که آقای تبریزی گفتند مشکل سریال در آینده نزدیک حل شود.
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    30 87
    کمال خان هم طبق معمول بی تقصیره کلا سرو صدای فیلماش در جذب مخاطب موثر تر از کیفیت ساختشه
  • من A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    راستش اقای کمال تبریزی.این چند سال اونقدر فیلم بد و بدتر به اسم فیلم و سریال فاخر از تلویزیون نشون دادن که می ترسم وقتی فیلم شما رو نشون بدن بشه یه چیزی در مایه های اونا.بذار همین جوری نشونش ندن ما فکر کنیم خوب بوده.
  • علی IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    آقای تبریزی اگر کمی در انتخاب دیالوگ دقت می کردی این اتفاق نمی افتاد آخه وقتی شما یک قوم را کاسه لیس انگلیسها می خوانی انتظار داشتی چه اتفاقی بیفتد؟
  • بهار GB ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    به امید روزی که فیلم های ما به دلیل تعصبات نا بجا مورد غضب قرار نگیرند
  • مهدی IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    کلا با رفتن ضرغامی خیلی از مشکلات حل می شه..
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      355 8
      به شرطی یک نفر بدتر نیاید.
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      229 6
      البته بستگی داره بعدش کی بیاد؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      76 4
      کلا مشکل خود صدا و سیما می باشد
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    115 8
    خیلی از مشکلات ما هم حل می شه.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    بي خود اين همه هياهو راه انداختند. اصلاً چيز مهمي نبود . راه انداختن اين هياهوها بيشتر باعث دامن زدن به اختلاف بين قوميت ها مي شود.
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      24 10
      یعنی اون 33 نقری که مخالفن پاسخ قبلی هستند تا به حال به مناطق بختیاری نشین سفر کردند و یا با ایل بختیاری آشنایی دارن؟ اگه نه که متاسفم بعضی وقتها می شه یه مطلب رو خوند و به دلیل عدم اطلاع از درستی یا نادرستی اون مطلب نظری نداد
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      30 15
      باعث و بانی هیاهو راه افتاده خود آقاای کمال تبریزی هستندعملکرد ایشون سر سریال استاد شهریار که از قضا همشهری و همتبارشون هم بودند هم جنجال و هیاهو ایجاد کرد و باعث انتقاد خیلیها شد ولی چون اون انتقادات بیشتر تخصصی و از طرف اگاهان حوزه ادبیات و تاریخ کشور بود در رسانه ها خیلی انعکاس پیدا نکرد.بنا براین مسبب اصلی این جار و جنجال خود آقای کمال تبریزی و عملکرد ضعیفشون در ساخت این سریالها است که به عقیده بنده این هم ناشی از عدم مطالعه دقیق و همه جانبه و موشکافانه موضوعیه که قرار بر اساسش سریال بسازند.
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      22 20
      برای اینکه مطمئن بشید کمال تبریزی عزیر در جعل تاریخ ید طولایی داره به شما پیشنهاد میکنم کتاب"آناتومی تحریف شهریار در آینه سیما" نوشته دکتر فردی از همنشینان و شاگردان اواخر عمر استاد شهریار رو مطالعه کنید.
    • فرشاد A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      19 22
      سرزمین کهن سریالی بود که باعث شد زخم 35 ساله بختیاری ها سر باز کند . . همین رویه در سایر سریالهای مربوط به قوم بختیاری نیز جاری بود . در سریال صنوبر کلا همه چیز وارونه نمایش داده شد . سریال سالهای مشروطه منکر حضور بختیاری ها در مشروطه شد و این سریال که قومی را نوکر کشوری خواند که هنوز بعد سالها بزرگترین دشمن خود میدانند. مشکل سرزمین کهن با رفتن یا نرفتن ضرغامی حل نخواهد شد. من همین جا از عوامل سرزمین کهن دعوت میکنم حتی برای یکبار هم که شده به مناطق بختیاری نشین سفر کنند و با مردم آن آشنا شوند، با نخبگان و اساتید دانشگاهی آن هم کلام شوند ، بعد مطمئنا خود نیز بر اشتباه خود اعتراف خواهند کرد..... پس چرا سر اون سریال ها اعتراض نکردید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    بدلیل توهین هیچوقت نباید این سریال پخش شود
  • موسوی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    10 83
    ضرغامی ادم بزرگی است و نشان داد که یک مرد بزرگ است نه به به به و چه چه روزهای اولیه اش در صدا و سیما دل خوش کرده بود و نه با حرفهای این چنینی ضرغامی مرد بحران ساز نیست حلال بحران هاست
    • مهشيد A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      22 3
      مطمئنى اشتباه نگرفتى؟؟؟ضرغاميه ها
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    25 21
    من لر نیستم آذری ام، همه کامنتارو خوندم. توی چنتا کامنت لرهای بختیاری به صورت منطقی این فیلم رو نقد کردن ولی تعداد زیادی منفی گرفتن بدون اینکه کسی یه جواب منطقی بهشون داده باشه. خوب یکی یه جواب درست حسابی بده ببینیم موضوع چیه من فیلمو ندیدم شاید واقعا حق با بختیاری ها باشه کمی منصف باشید.
    • فرهاد A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      13 60
      جواب منطقی دوست عزیز . هر سریال یا فیلمی در مورد یک عده شخصیت منفی و مثبتی است که در یک بستر زمانی و مکانی روایت میشه. مخصوصا سریالهای تاریخی که در مورد سرگذشت مردم کشور خودمون هست طبیعتا شخصیتهای مثبت و منفی از مردم همین مرز و بوم انتخاب میشن. هر شخصیتی چه مثبت چه منفی متعلق به یک قوم یا دسته یا منطقه یا شهره. وجود شخصیت منفی از یک قوم یا یک قبیله یا یک شهر " به هیچ عنوان به معنی قصد نویسنده به توهین به اون قوم و قبیله و شهر نیست". یعنی اون نویسنده اینقدر بیکار و بیفکر نیست همینطور وجود یک خانواده با نام یک ایل یا یک قوم به معنی در نظر گرفتن کل یک قوم یا قبیله نیست و وجود یک دیالوگ در مورد اینکه یک خانواده خاص کاسه لیس انگلیسیها بودند به معنی حمله به کل یک قوم نیست.
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      9 4
      بی نام جان این دوستانی که مخالفت میکنند با سریال مشکلشون با یک شخص در سریاله که بختیاریست و شخصیتی منفی داره، حال این دوستان میگن چون این آقای شخصیت منفی بختیاری بوده و تو فیلم بهش گفتن کاسه لیس انگلیسی ها، به قوم بختیاری توهین شده خوب عزیزان اگه یک فیلم در مورد جنایات شاهان پهلوی بسازند، آیا کل استر آبادی ها بد میشوند؟ اگر در مورد حمله آغا محمد خان به کرمان و خیانت کلانتر که دروازه رو باز کرد فیلم بسازند، کل کرمانیها خائن میشوند؟ همین منافقین از سرتاسر کشور بودند، پس کلا ما ایرانی ها خائن و منافق میشویم؟ والا تو داستان گیله مرد بزرگ علوی ماموره بلوچ بود اعتراض کردند، الان شده مامور دوم از منطقه ای کویری، الان هم به کل استان های کویری توهین شده، اصلا باید کتاب رو بسوزونن
  • امين GB ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    11 19
    نبايد پخش بشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    8 7
    من نه تاریخ دانم و نه بختیاری اما قشقایی هستم و از تعصبات و احساسات قومی آگاهی دارم. گاهی در برخی از برهه های زمانی برخی از رفتارها را باید در همان موقعیت ارزیابی کرد. بر فرض شاید برخی کارها و برخی موضع گیری های سران بختیاری در آن برهه حساس تاریخ از نظر برخی که اکنون در شرایط حاضر به قضیه نگاه می کنند به گونه ایی دیگر تعبیر و تفسیر شود که مورد خوشامد متعصبین نباشد. اما به هر حال نباید منکر تاثیر مهم و جانفشانانه اقوام مختلف ترک و لر و عرب و ..... در شکل گیری ایران امروزی دانست. مشکل عمده عده ای از ایرانیهای فارس زبان این است که فکر می کنند صاحب اصلی این سرزمین آنها هستند و سایر قومیتها را در اقلیت می دانند. اما واقعیت را باید جامعه شناسان و مورخان بررسی و تفسیر کنند.
  • مهدی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    11 16
    واقعا حیفه که کار به این زیبایی پخش نشه. پس از مدت ها شاهد یک کار قوی در تلویزیون بودیم.
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    12 15
    سریال فوق العاده ایه
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    10 3
    یه نفر بگه اصلا موضوع چه بود؟
  • ناشناس A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    5 8
    آقای تبریزی همانطور کهشما خودتون انتظار ندارید همه کاسه وکوزه ها سر عوامل سریال شکسته بشه پس لطفا شما هم همه تقصیر ها را گردن آقای ضرغامی نندازید.
  • چکاوک A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    4 7
    یه ویژگی مهم که یه مدیر باید داشته باشه شجاعت هس یعنی نباید ترسو باشه باید بتونه مساله رو حل کنه نه اینکه صورت مساله رو پاک کنه.حیف سریال سرزمین کهن که توقیف شد.چقدر بازیگران خوبی در این سریال بازی کردن مثل محسن تنابنده شهاب حسینی محمدرضا فروتن.کاش آدما یه کم جنبشون بره بالا.کی دست از انتقاد برمیدارید کی میخواین دیگه دست از غر زدن و شکایت و گله بردارید.کی میخواین بفهمید آدمای بد فقط در تهران نیستن آدم بد همه جای جهان وجود داره.کی میخواین بفهمید وقتی بازیگرا با لهجه یه شهر دیگه حرف میزنن قصد توهین یا مسخره کردن ندارن.من خودم شیرایم اگر در یه سریال نقش منفی یه شیرازی باشه گارد نمیگیرم چون میدونم آدم بدا فقط تو تهران جمع نشدن.
  • بی نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    6 5
    محسن تنابنده گفته است: من در سریال سرزمین کهن بازی کردم. آن کار یکی از بهترین کارهای تلویزیون است. همه آن کار به نفع ایل بختیاری است.هیچ کس حاضر نشد ابتدا آن را ببیند بعد نظر بدهد....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    8 4
    دوستان اگر منصف باشند باید به بختیاریها حق بدن که از پخش سریال ناراضی باشند. من بعنوان یک ایرانی بختیاری اگر به قوم بلوچ ترک گیلک و دیگر اقوام ایرانی هم توهین بشه عکس العمل نشون میدم. قرار نیست که هر کسی که از راه رسید تاریخ رو تحریف کنه و به قومی توهین کند. بیایید و نگذاریم توهین به اقوام ایرانی باب شود. اگر امروز به بختیاری توهین شود و کل ایرانیها بی تفاوت باشند فردا نوبت آذری هاست و پس فردا بلوچ و ... افشین عباسی پیانی