۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

حاتمی کیا را همه آن ها که دل در گرو آرمان های اصیل انقلاب اسلامی دارند و در ضمن تعلق خاطری هم به هنر، دوست می دارند. او موفق ترین چهره سینمای دفاع مقدس است. این نکات بدیهی را گفتم تا بگویم جایگاه و پایگاه حاتمی کیا تثبیت شده است و با هیچ اظهار نظر و موضع گیری ای متزلزل نخواهد شد.

اما گمان می کنم به عنوان یکی از مخاطبان سینمای حاتمی کیا و کسی که تا همین چند وقت پیش او را نماینده نجیب و بی ریای برو بچه های جنگ و انقلاب می دانستم، حق دارم بگویم ای کاش آقا ابراهیم این گونه که این روزها سخن می گوید سخن نمی گفت. کسی در انقلابی بودن و متعهد بودن ابراهیم حاتمی کیا به گفتمان انقلاب اسلامی شک ندارد و اصلا حاتمی کیا اگر ارج و قربی دارد به دلیل پایبندی به همین ارزش هاست. هیچ کس نه با ارزش ها و نه با حاتمی کیای متعهد به ارزش ها مشکلی ندارد. مشکلی اگر هست در نحوه بیان دفاع از این مفاهیم است. حافظه فردی و جمعی ما پراست از آدم هایی که شعارهای تند و غلیظ در دفاع از ارزش ها سر می دادند و فرجامی هولناک یافتند. حتما آقای حاتمی کیا هم بسیاری از آن موجودات را در خاطر دارند. موجوداتی که خود آن ها را به بهترین شکل در آژانس شیشه ای به تصویر کشیده بود. کسانی که دودشان از سوزشان بیشتر است. آن ها هم مدعی دفاع از ارزش ها بودند اما مردم عباس را دوست داشتند. مردی که قبل از جنگ یک زمین داشت و یک تراکتور، اما بعد از جنگ یک زمین داشت بدون تراکتور. اصلا یک باور قدیمی در بین ما ایرانیان وجود دارد و آن هم این که وقتی کسی از یک موضوع خیلی حرف می زند و خود را باورمند به آن نشان می دهد یعنی از اصل و اساس به آن موضوع باور ندارد. این که در طول تاریخ ادبیات فارسی به زاهدان و واعظان تعرض می شده دقیقا به همین دلیل بوده. آن که به مفهومی باور دارد بی آن که ریا کند و بر سر کسی منت بگذارد عاشقانه کار خودش را می کند و بار خودش را می برد. آیا حاتمی کیای عزیز این روزها مصداق عباس آژانس شیشه ایست یا خدای ناکرده مصداق آنان که دودشان از سوزشان بیشتر است.

این روزها حاتمی کیا تلخ حرف می زند و با سخنان طعن آمیزش موجب رنجش بعضی ها می شود و این حاتمی کیا با آن بلبل عاشقی که قرار بود جز برای شقایق ها نخواند فرق دارد. می دانم همین فردا دشمنان دیروز حاتمی کیا که آژانس شیشه ایش را آژانس گیشه ای می خواندند و از کرخه تا راین را فیلمی ضد جنگ می دانستند و این روزها شده اند مدافع تمام قد ایشان، خواهند گفت: اهل عافیت حاتمی کیا را منفعل و سر به زیر می خواهند. اما خود آقا ابراهیم می داند این دوستان شبه انقلابی هیچ ربطی چه در ظاهر و چه در باطن به او ندارند. این علاقه مندان امروز آقای حاتمی کیا همان هاییند که سر فیلم برج مینو و بوی پیراهن یوسف شنیع ترین تهمت ها و دروغ ها را نثار او کردند. چرا؟ فقط به این دلیل که روایت فیلمساز از جنگ چندان دلخواه این برادران شبه انقلابی و غیور ما نبود. آقا ابراهیم حتما در خلوت از خودش خواهد پرسید که چرا این دوستان،یک شبه عاشق چشم و ابروی او شده اند. سرتان را درد نیاورم، غرض این که کسی با حاتمی کیا و سینمای او مشکل ندارد. مشکلی اگر هست بر سر شعارهای تند و داغی است که زیبنده آدم های نجیب و مومن نیست. این شعارها معمولا از حلقوم آدم های بی هنر و کاسب کار بیرون می آید. آقا ابراهیم، هم هنرمند است و هم تا آن جا که من می دانم نیازی به دین فروشی ندارد. همه حرف همین است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 114
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    36 16
    گل گفتی به شخصه حاتمی کیا رو نه فقط به خاطر فیلمهاش که به خاطر صریح بودن در بیان واقعیات جنگ و دوران پس از آن دوست دارم.فقط ای کاش این روزا ...
  • ابراهيم A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    حاتمي كيا را دوست داشتم، چون با فيلم هاش حرفش را ميزد و زياد خودنمايي نميكرد. اما حالا ديگر دوستش ندارم، چون فقط حرف ميزند و هيچ روزي نيست كه در رسانه يا مجلس تقديري حضور نداشته باشد. هركسي كه كه بخواد زياد ديده بشه رو اصلا دوست ندارم و حتي به حرفش هم توجه نميكنم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      پس اوج تنفر شما باید از فرهادی باشه با این دلیلتان
    • فروهر IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      فرهادی کجا در رسانه ملی یا مجلس تقدیر شد؟ کجا سعی کرد دیده بشه؟ اصن توی 3 سال گذشته و بعد از اسکارش چند تا مصاحبه کرده کلا؟ میدونی شما؟؟ فرهادی خیلی نجیبانه تر رفتار کرده... منصف باشید.
    • علی A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      به بی نام: فرهادی؟ فرهادی یکی از کم حرف ترین و کم حاشیه ترین فیلمسازان ما است اخوی. اگر حاشیه ای برایش هست دیگران برایش درست می کنند و خودش معمولا سکوت می کند. هیچ وقت هم در صورت جایزه نگرفتن طلبکار این و آن نشده است. در جشنواره کن رسما حقش را خوردند حتی صدایش هم درنیامد. عجب مقایسه بی ربطی کردی.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      فرهادی را دوست دارم، چون کارش را می کند.
    • نماد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      30 58
      به جایی که جبهه بگرید به حرفای آقای حاتمی کیا یه خورده در مورد حرفش فکر کنید من خودم یه انسان دانشجو معمولی وبی سواد درزمینه فیلم وفیم سازی هستمبه شخصه صحبت های آقای گارگردان رو قبول دارممگه حرف بی ربطی زد داره میگه که سینماگران برای کشور های دیگه فیلم نسازندمثلا همین آقای فرهادی با 2فیلمی درباره الی که اعصاب خورد کن بود ازاین جهت که تمام خوشی های گروه به خاطر حماقت یهانسان خراب شد دومی جدایی نادر از سیمین که باز هم فیلم منفی در مورد مردم ایران از این جهت که این فیلم از همون اول تمام مرد هایی که بازی میکردند جزء پدر نادر ،همه حالت عصبی وتند خویی رو داشتندکه این برای فیلمی که قراره نماینده ی کشور بشه اتفاق خوبی نبود حتی رابطه نادر باسیمین یا دخترش زیاد جالب نبود
    • مهرداد IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      9 21
      ببخشیدا شما حق نداری فرهادی رو با حاتمی کیا مقایسه کنی از نظر من ارزشی که حاتمی کیا داره اصلا قابل قیاس با یکی مثل همین فرهادی نیست. حاتمی کیای عزیز قدر شناس داره با فیلماش ارزش شهدا رو که متواضعانه مارا در دنیا سربلند کردند رو نشون میده ولی فرهادی فیلم هایی میسازه که هرچه بیشتر سیاه نمایی کنه. و همه فیلماش بر محور تزلزل خانواده میچرخه چهارشنبه سوری درباره الی و جدایی نادر از سیمیین و ..
    • فاطمه A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      17 8
      جناب نماد شما در زمینه فیلم و سینما بی سواد نیستید. کلا از مرحله پرت هستید. اگر درباره الی اعصاب شما را خرد کرده لابد آژانس شیشه ای و ارتفاع پست و به نام پدر موجب تمدد اعصابتان بوده بروید فیلم هندی ببینید. احتمالا اینقدر فیلمهای سطح پایین هندی و هالیوودی دیدید که دیگر حتی تحلیل شخصیت فیلم هم از دستتان در رفته. در فیلم جدایی نادر از سیمین اتفاقا مثبت ترین، با اراده ترین و با شخصیت ترین شخص فیلم همان پدر خانواده بود که به همسرش گفت تو می ترسی که می خواهی فرار کنی. آنقدر آدم با صلابت و مسئولیت پذیری بود که به خاطر دروغی که در دادگاه گفته بود نزد دخترش شرمنده بود. شما سینمای اصغر فرهادی رو می خوای چکار؟ همان هالیوود و بالیوود را بچسب.
    • نماد1 IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      6 9
      خانم فاطمه،اولا من فیلم هندی نمیبینم، دوما من که نمیگم که همه فیلم های آقای حاتمی کیا خوبه وهمه فیلم های آفای فرهادی بد...مثلا از بین 3فیلم آقای حاتمی کیا به نام پدرودعوت رودیدم خوشم نیومدولی آژآنس شیشه ای خیلی خوب بود چون حرف دل رو میزد..دومی روندیدم..یا همین آقای فرهادی چندتا سریالش که تو زمان خودش که دیدم مثل درشهروحتی خانومشون که سریال من یک مستاجرم روساخته بودن خوب بود،من فیلم روبرای کارگردان نمیبینم برای نوع پرداخت وموضوع میبینم،منظورمن این بود که ایشون میتونستند یه فیلم بهتری به جای جدایی وحتی گذشته فرانسوی به جشنواره بدن،که افراد مرد ایران رو سنتی با آداب دست و پا گیر مذهبی معرفی می کنه کل مشکل رو چی دور می خوره ؟ تمام مشکلات وقتی ایجاد می شه که .....ادامه دارد
    • نماد2 IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      6 5
      تمام مشکلات وقتی ایجاد می شه که زن خدمتکار در حال رفع نجاست قالی ها و پیراهن دخترش هست ، اگر اونوقت درگیر رفع نجاست دین داری مد نظر نویسنده نمی شد این مشکلات پیش نمی یومد حتی با نگاهی دوباره به فیلم می شه فهمید که دین داران که نماینده شان در این فیلم آن زن و شوهرش هستند به علت اینکه دائما از خدا و پیغمبر حرف می زنند و قرآن به میان می آورند رو افرادی بی منطق بی تربیت ، زود جوش و حتی بی اعتقاد به دین چون در آخر فیلم شوهره به زنش می گه تو قسم دروغ بگو پای من ، یعنی ضمن قبول داشتن گناه آن را انجام می دهد در جایی از فیلم نشون می ده که اگر این اتفاقات نمی افتادسیمین منصرف شده بود و نمی خواست به خارج بره.در ضمن اگه ایشون برای مردم ایران اینکارو کرده ی..یعنی یه افتخار برای ایران..موقعی که ...
    • نماد4 IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      7 6
      همان موقعی که برای فیلمی که علیه مردم ایران ساخته شد به نام آرگو.مجسمه اسکارشون رو پس میفرستادن ویا حتی علیه این فیلم سیاسی یه بیانیه ای می دادند نه اینکه یه فیلم دیگه برای این جشنواره بفرستند. خود جایی که چارلی چاپلین در مورد این جشنواره میگوید:سراپاي سازمان آكادمي احمقانه است و جايزه اسكار آنقدر بي ارزش است كه آنرا براي جلوگيري از بسته شدن درب اتاقم مي گذارم ."درضمن هر جشنواره ای خصوصا اسکار برای کشور خودش محترمه، وبرای فیلم های خود کشور ارزشمنده،واین را همه میدونیم که هر فیلمی که جایزه میگیره،چه اسکار،چه فجرو... صرفابهترین نیست.این رو از نگاه یه فرد عادی جامعه مطرح میکنم نه یه متخصص
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    9 6
    حاتمی کیا چندین بار از جشنواره فیلم فجر جایزه گرفته و چندین بار هم نگرفته.هیچ وقت هم ندیده بودیم این طور فریاد بزنه.این بار قبل از مراسم اختتامیه به خاطر نادیده گرفتن یک فیلم دیگه از دست اندر کاران انتقاد کرد .کاری که هیچ جایزه دوستی حداقل در اون زمان انجام نمیده.به نظرم شما در حمایت از سیستم فعلی مقداری افراطی عمل می کنید و منتقد همه منتقدین اون هستید
  • محمود A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    46 22
    خیلی عالی. مثل همیشه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    ابراهیم حاتمی کیا یکی از بهترین کارگردانان سینمای ایران است که همه عمر خود را صرف دفاع و به تصویرکشیدن ارزشهایی که به آنها اعتقاد دارد کرده است و حرفهای شما کمی بی انصافی و انتقاداتتان بسیار شخصی میباشد
    • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      19 29
      شخصی نیست برادر ولی قضاوت عجولانه است
    • یه نظر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      26 13
      به نظر من آقای حاتمی کیا حرف درستی زد ببینید ماایرانی هستیم ،فرهگ غنی داریم ،کلی ایده،داستان،و... داخل کشورمون هست که ازش اسنفاده کنیم، برای چی باید یه سری فیلم هایی بسازیم که بافرهنگمون ودینمون مغایرت داشته باشه،که یه کی از مجری هامون وقتی میره یه فیلمی میبینه که برای جشنواره اسکارفرستاده شده میکه فیلم غریبی بود خودمون رو برای اونورآبی ها کوچیک نکنیمخیلی از همین کسایی که وارو ایران مشن به عنوان گردشگر،یه بار برید یه یکی از جاهایی که اونا میرن روببینی دقت کنید به چه چیزایی نگاه میکنند خیلیاشون حیرت میکنند از این فرهنگ غنی بعدمامیام به جایی که فرهنگمون رو به رخ اونورآبی ها نشون بدیم ،فیلم های سفارشی میسازیم بعد ایناهم فیلم هایی مثل 300 ...روبرای ما میسازند یه کمی واقع بین باشیم
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    58 33
    واقعا زيبا نوشته اي و خيلي خوب از ديالگ هاي آژانس براي سخنت استفاده كردي. پيام مطلب هم بسيار زيبا و به جا بود.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    "دشمنان دیروز حاتمی کیا که آژانس شیشه ایش را آژانس گیشه ای می خواندند و از کرخه تا راین را فیلمی ضد جنگ می دانستند و این روزها شده اند مدافع تمام قد ایشان"
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    اتفاقاً بنظر من آقای حاتمی کیا خیلی خوب صحبت کردن.خیلی از حرفاش هم مطابق واقعیت سینما بود.
  • علی A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    62 6
    قبل از جنگ یک زمین داشت و یک تراکتور، اما بعد از جنگ یک زمین داشت بدون تراکتور
  • تامکت A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    20 30
    آقای حاتمی کیا با اون همه تجربه و سابقه درخشان از یکسری موضوعات و جریانات احساس خطر میکنند بنده هیچ سررشته ای از سینما ندارم ولی مطمئنم ایشان بی دلیل این حرفها رو نمیزنه.البته امکان داره تحت تاثیر یکسری افراد قرار گرفته باشه ولی من صحبتهایشان رو کامل شنیدم.واقعا یکسری موضوعاتی تو سینما شکل گرفت
  • عباس IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    حق با شماست. صحبت هاش در مورد اصغر فرهادی و فیلم اسکاری ایشون برای من هم رنج آور بود، چه برسد به اصغر آقا. متاسفانه صحبت های آقای حاتمی کیا با فیلم هاشون زمین تا آسمان فرق داره. جوری صحبت میکنه که باور میکنی نگاه ایدئولوژیک به سینما داره ، نه نگاه هنری... واقعاً برای طرز تفکرش متاسفم. خیال میکنه باید هنوز برای یک فیلم ساز تعیین کرد که چی بسازه و چی نسازه
    • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      10 4
      طوری مرا با صحبت هایش و دفاع هایش از اشخاص شوک زده کرد که با خود فکر میکنم شاید شخصی دیگر فیلم های آژانس شیشه ای یا دعوت و ... را ساخته و سر کم رویی به آقای حاتمی کیا گفته شما اسمتان را بزنید.
  • نادر IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    63 3
    این لحن صحبت از حاتمی کیا بعید و عجیب بود. از ایشون انتظار نمیرفت مدافع اخراجی ها و معراجی ها شود و به فیلم های اجتماعی این گونه بتازد خصوصا که منظورش فیلم های فرهادی بوده.کارگردان باید با آثارش عرض اندام کند نه با مصاحبه و شلوغ کاری .همین آقای فرهادی رو تا حالا ندیدم جایی مصاحبه کنه یا از کارگردان های ایرانی بد بگه.
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    21 2
    احسنت بر آقاي موسوي،آقا ابراهيم با اين حرفهاش كم كم از چشم مردم ميفته
  • بی نام RO ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    17 46
    "این روزها حاتمی کیا تلخ حرف می زند و با سخنان طعن آمیزش موجب رنجش بعضی ها می شود" حرفهای حاتمی کیا برای دو پاسپورتها تلخه برای کسانیکه زیر پرچم آمریکا قسم خوردند و با زنان روبوسی میکنند و دست میدهند دو پاسپورتی ها رو خوب اومد، هر جا باد بیاد همون طرفی میرن، با بازیگرای هالیودی دست دادن واسشون افتخاره همون طور که بیچاره نشون دادن ایران و ایرانی واسشون افتخاره، جایزه اون ور آبی هم میگیرن و کیف میکنن
  • میثم IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    ایول واقعا قشنگ گفتی امشب وقتی تکه های از حرفهاش رو تو بیست و سی دیدم خیلی حالم گرفته شد کلی ذهنیتم نسبت بهش عوض شد خیلی مدعی بود حرفهاش اصلا بوی صداقت نمی داد کاش نظرم رو تایید کنید
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      61 14
      دووووووووستان 20 و30 نبینیید اونها و خیلی از رسانه ها تنها بهره خودشون رو از قسمتی از حرفاش می برند، توصیه می کنم کامل حرفاش رو در برنامه راز ببینید،
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    8 14
    سلام موسوی جانمن از شما می پرسم آیا حسادت چیز خوبیست؟ایشون چه گیری داده به فرهادی،شما تا حالا چند تا مصاحبه از فرهادی علیه ایشون و یا فیلم های ایشون شنیدین یا دیدین؟
  • بی نام RO ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    21 38
    شهید آوینی: اشتباه امثال شما ریشه در مرعوبیت مقابل غرب دارد جناب آقای موسوی شما در شناخت حاتمی کیا دچار اشتباه شدی وی متعلق به جناحی نبوده و نیست وی یک حزب اللهی آرمانگراست و هیچ گاه در اردوگاه ها مافیای سینما و غرب زده ها و سکولارها نبوده و نیست وی هیچ گاه در کنار آمریکا نبوده و نیست
  • بی نام RO ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    22 31
    درود بر حاتمی کیا شریف و انقلابی امامره میگفت اگر آمریکا و دشمنان اسلام از شما حمایت کردند بدانید راهتان اشتباست کاملا مشخصه حاتمی کیا به هدف زده که این نویسنده علیه اون انتقاد کرده و عومل پشت پرده این نویسنده رو جلو انداختند
  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    32 6
    تنها مشکلش اینه که الان " جو " گرفتش
  • آرمین IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    11 26
    باز آقای موسوی شروع کرد. من حاتمی کیا را دوست دارم.
  • محمد A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    6 1
    گذر زمان ماهیت همه را مشخص میکنه. چرا خیلی از ما دوست داریم اطرافیان خودمون را با ذهنیات خود و نه واقعیات درونی افراد بشناسیم.
  • بی نام FI ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    16 8
    الحق كه گل گفتي حيف از ابراهيم حاتمي‌كيا كه گويا ديگه براي مخاطباش غريبه شده حداقل من يكي كه عاشق آثارش بودم، ديگه نميشناسمش اين حاتمي‌كيا خيلي با اون حاتمي‌كياي نجيب و باصلابت گذشته فرق داره
  • رضا A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    8 25
    سلام ، عزیز دل برادر ، شاید حرف شما تا حدی درست باشه ولی ما در کشوری زندگی میکنیم که هرچی داریم از برکت خون شهداست وقتی میبینی حق شهدا و خانواده هاشون داره زیر دست و پایه به ظاهر هنردوستها لگدمال میشه اخه یک سال دو سال چند سال باید سکوت کرد تا کی نباید حرف زد ؟؟؟؟ حاتمی کیا حتی اگه تند حرف زده باشه حق داره ، ادمی که صداقت داره حرفهای نرم و تیزش یکجاست دوست عزیز نویسنده یادت باشه حاتمی کیا و امثال ایشون مثله اورژانسه پشته ترافیکن کلی دارن آژیر میکشن باباااااا اسلام ، شهدا دارن نابود میشن ، چرا کمک نمیکنید ترافیک باز بشههههه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حميد A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    49 3
    در دعواي اخراجي ها و جدايي نادر از سيمين، يك حبه قند ميركريمي پيشنهاد حاتمي كيا بود و حالا معراجي ها. حالا بايد از آقاي حاتمي كيا پرسيد كه از حب ده نمكي هست يا بغض اصغرفرهادي؟
  • صادق A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    33 11
    آفرین بر نکته سنجی شما. حاتمی کیا این روزها چنان گارد گرفته که هیچ کس جرات انتقاد از او را ندارد. حاتمی کیا گند زد.
  • مسلمان سبز IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    16 8
    شدیدا موافقم.من هم از دوستداران دیروزش و منتقدین امروزش هستم
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    9 17
    چرا اگه كسي يه خورده متفاوت تر از شما حرف بزنه مي شه .........
  • بی نام RO ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    18 11
    "کسانی که دودشان از سوزشان بیشتر است. آن ها هم مدعی دفاع از ارزش ها بودند اما مردم عباس را دوست داشتند" نویسنده فکر میکنی اون نیش و کنایه هایی که به عباس و رزمنده ها در آژانس شیشه ای میگفتند چه کسانی بودند؟ تو و همفکرات اون آقای اطلاعاتی از کدوم طیف سیاسی بود؟ رزمندها کدوم طیف
  • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    19 1
    والا چه شد که سرفیلم به رنگ ارغوان اون مشکلات براش پیش آمد حالا صدا وسیما و بعضی ها شدن کاسه داغ تر از آش حاتمی کیا راستی چی شد؟که اینجوری شد؟
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    4 3
    احسنت
  • مهدی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    3 5
    همیشه از باز شدشن فضای انتقاد استقبال کنیم. نگاه کنیم ببینیم حرفاهاش چیه. شاید حاتمی کیا فکر می کرددوره احمدی نژاد اصلا نمیشه وزارت ارشاد اون دوران رو مخاطب قرار بده و برای اونها دغدغه های حاتمی کیا مهم نیست ولی الان با دولتی متفاوت مواجه شده، همیشه باید بتونیم بین منتقد و مغرض تفاوت قایل بشیم.
  • زهرا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    38 7
    حاتمی کیا هم برای ما رفت تو جرگه ده نمکی
  • علی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    27 5
    کجاست حاتمی کیای آژانس شیشه ای
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    7 10
    شما هم داری حاتمی کیا رو طبق علایق خودت مصادره میکنی . درست مثل همون تندروها... افراطی ها... تفریطی ها... چپ... راست... وسط... بالا... پایین................. بذارین هر کسی همونجوری باشه که خودش میخواد نه اونجوری که ما میخوایم... حاتمی کیا و حاتمی کیاها رو به حال خودشون بذارین.
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    16 3
    بسیار خوب گفتید.
  • محسن IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    13 2
    به به . احسنت جواد جان قلمت شما رو من خیلی دوست دارم چون نقد و با ادب هم میزنی و بعد قلم به دست میگیری . آقا ابراهیمم یکم دلخوره حتما وگرنه ابراهیم ابراهیمه عوض نمیشه
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    38 9
    این اسکار فرهادی خواب رو از چشمان حاتمی کیا گرفته است
  • بی نام RO ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    30 33
    حرفهای انقلابی استاد ارزشی و مسلم سینما ابراهیم حاتمی کیا بدجوری تندروها رو سوزانده و خوابشون رو آشفته.
  • محمد A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    55 10
    به نظرم حاتمی کیا نباید انقدر به آقای فرهادی حسادت کند.چون هیچکسی با پایین آوردن کسی بالا نرفته است
  • یکی از همین مردم A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    27 1
    حاتمی کیای این روزها جوری حرف میزنه انگار کلا حافظه خودشو پاک کرده...انگار خیلی چیزا یادش رفته...
  • امین IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    21 5
    به نظر میاد حاتمی کیا تکلیفش با خودش روشن نیست و هویت مشخصی نداره و با همراهی کردن با هر طیف و تفکری میخواد یه هویت متفاوت از خودش نشون بده که نه تنها موفق نمیشه بلکه باعث میشه هویت خودش رو هم از دست بده. چیزی که واضحه اونه که جریان افراط گرا و در راس اون صداوسیما شدیدا به دنبال مصادره کردن حاتمی کیان و بالاتر از اون میخوان لا به لای حرفاش شعارهای افراطی دربیارن و به خورد مردم بدن. اما مطئنا جنس حاتمی کیا با اینها فرق داره ولی چه فایده که نمیتونه خودش باشه. فکر کرده اگه با همه باشه و هیچ کس نباشه میشه مستقل متفاوت. خیلی ها این فکر رو میکردن و همشون در نهایت به بن بست بی هویتی رسیدن
  • علی A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    19 3
    من مانده ام آقای حاتمی کیای نگران چرا در 8 سال گذشته سکوت اختیار کردند و دم برنیاوردند ؟ آیا صدای جیغشان کوتاه بود یا دغدغه اشان فراموش شده بود؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    15 5
    واقعا نميدونم مشكل حاتمي كيا با كيه ؟
  • بی نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    5 3
    احسنت
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    5 3
    دست مریزاد...
  • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    24 3
    از دیدن آژانس شیشه ای لذت بردم ولی از دیدن جدایی نادر از سیمین خیلی بیشتر لذت بردم در واقع این فیلم کاملا منو تحت تاثیر قرار داد.
  • رها IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    14 14
    حرف حقّ را بايد زد هرچند ديگران نفهمند، نشنوند يا خودشان را به نشنيدن بزنند يا اينكه تمسخرت كنند، طردت كنند يا ... خلاصه حرف حقّ را بايد زد ؛ چون حقّ است اين را از "شهيد آويني" آموختم.
  • اصغری A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    21 5
    کاش حاتمی کیا در ادواری که از جشنواره فیلم فجر جایزه می گرفت نیز از این انتقادها می کرد.نه این که امسالی که جایزه قابل توجهی نصیبش نشده از زمین و زمان طلب کار باشد.
  • سعید NL ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    55 6
    بد جور به فرهادی ها تاخت و از دهنمکی ها دفاع کرد اصلا باورم نمی شد
    • گم نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      6 4
      میتونم از شما بپرسم که هدف فرستادن یک فیلم غیرایرانی ،یا به نوعی فرانسوی،به عنوان نماینده کشور ایران به جشنواره اسکار چی بود؟ ممنون میشم جواب بدین..............ایکاش یه کمی از این فرصت استفاده میکردند ویه فیلم کاملا ایرانی برای این جشنواره می فرستادند..
  • فراز خسروی منش A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    38 10
    بزرگترین مشکل ایشان ، حسادت بی مورد و بی معنایی است که به اصغر فرهادی به عنوان همکار سابقش می کند ....
  • مهدی A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    24 14
    دوستت دارم آقا ابراهیم. بازم هم از جنگ روایت کن که خیلی قشنگ روایت می کنی.
  • پندار IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    26 8
    سوزن آقای حاتمی کیا در جای از تاریخ گیر کرده است
    • پندوار IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      3 1
      زندگی تو مدیون همون جای تاریخ است
  • بهرام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    13 4
    ایشان در این چند وقت حرف درست را در زمان و مکان نادرست زده اند.
  • امیر A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    23 23
    بالاخره باید حرفشو بزنه اینطور نیست؟وضعیت سینمای ما خوب نیست بیشتر فیلم ها گیشه ای است و مفهوم چندانی ندارد.کمی مقاله غیر منطقی بود.حاتمی کیا حرف دل اکثر جامعه رو میزنه.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    12 6
    ضاهرا بیماری خود کارشناس بینی به شکل کاملا خودجوش در حال گسترش بین اهالی هنر میباشد.در مورد فیلمهای دهنمکی هم نیاز به مطالعه چندان پیچیده ای برای پی بردن به تاثیر عوامل خارجی بر فروش فیلم نیست
  • دلسوخته IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    13 2
    خدا قوت سید جان همیشه دلنشین می نویسی و حرف حق می زنی
  • مریم A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    26 7
    سلام.. مطلب درستی هست .. متاسفانه اقای حاتمی کیا منفی نگر و غر غرو و بی انصاف در اظهار نظر شده اند .... واقعاا حیف
  • مهدی A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    22 9
    گل گفتی من کل صحبتهاش رو شنیدم و همچنین گلچینش رو از 20:30 که چجوری آب و تابش دادند . واقعا از ایشون توقع بیشتری داشتیم
  • مسعود IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    20 2
    حاتمی کیا کارگردان خوبی است و آثار درخشانی ساخته اما « خودی – غیر خوذی» کردن های شدید او با ذات حقیقت جویی یک هنرمند سازگار نیست و در حالی که از انواع حمایت ها برخوردار است اصرار دارد خود را مظلوم نشان دهد.
  • امير IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    21 3
    واقعا" شير مادر حلالت ........ ، ديروز كه از شبكه چهار داشتم به حرفاش گوش مي دادم تمام اين نكته ها آمد توذهنم ........
  • سجاد A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    17 24
    تنها مشکل آقای موسوی: ایشان فکر می کنند همه باید مثل ایشان فکر کنند مگر حاتمی کیا غیر از دفاع از فرهنگ شهادت و ولایت و جهاد چیز دیگه ای گفته که به مزاق شما خوش نیومده؟؟؟ چرا میگید هرکس اینجور حرف بزند به حرفش اعتقاد ندارد ؟ از کجا میدانید که به مردم تهمت میزنید؟؟ خبر آنلاین چاپ نکنی ازت ناامید می شم
  • مصطفی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    22 10
    یادش بخیر سالها پیش برنامه ای بود در شبکه دو که در زمان دهه دفاع مقدس هر شب یک اثر از ایشان را نمایش میداد و قبل از آن گپ و گفتی با آقای حاتمی کیا داشتن که فوق العاده برام لذت بخش بود. سادگی و بی پروایی حرفهای حاتمی کیا میرفت که او را برام تبدیل به یک قهرمان بکنه اما هر چی گذشت انگار کمتر حاتمی کیا و حرفهاش رو فهمیدم، تا همین دیشب که در برنامه ای در شبکه چهار با مجری گری آقای طالب زاده حرفهایی زد که گویا این بلاتکلیفی چند سال اخیر برایم یکسره شد و ذره ای تعلق خاطر که از گدشته به ایشان داشتم متاسفانه از بین رفت آخر آقای حاتمی کیا چرا فکر میکنید که همه باید مثل شما فکر کنند؟ چطور بخودتان اجازه میدهید که به همکارانتان براحتی توهین کنید و بدترین تهمتها را بزنید؟
  • مصطفی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    13 22
    یادش بخیر سالها پیش برنامه ای بود در شبکه دو که در زمان دهه دفاع مقدس هر شب یک اثر از ایشان را نمایش میداد و قبل از آن گپ و گفتی با آقای حاتمی کیا داشتن که فوق العاده برام لذت بخش بود. سادگی و بی پروایی حرفهای حاتمی کیا میرفت که او را برام تبدیل به یک قهرمان بکنه اما هر چی گذشت انگار کمتر حاتمی کیا و حرفهاش رو فهمیدم، تا همین دیشب که در برنامه ای در شبکه چهار با مجری گری آقای طالب زاده حرفهایی زد که گویا این بلاتکلیفی چند سال اخیر برایم یکسره شد و ذره ای تعلق خاطر که از گدشته به ایشان داشتم متاسفانه از بین رفت آخر آقای حاتمی کیا چرا فکر میکنید که همه باید مثل شما فکر کنند؟ چطور بخودتان اجازه میدهید که به همکارانتان براحتی توهین کنید و بدترین تهمتها را بزنید؟
  • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    24 1
    صد در صد با عرض معذرت نيازي هم به دفاع شما ندارد چون كار از دفاع گذشته و ايشان با دفاع از امثال ده نمكي آن چهره ديگر خود را نمايانده اند...
  • رضااز زنجان IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    13 8
    بخصوص زمانی که داشت در مورد ده نمکی صحبت میکرد
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    عبدالجواد جان در مغاک اصلاح طلب و اصولگرا و تسویه حساب های تاریخی این دو گروه غرق شدی.زمانی در هفته نامه مهر جریان سوم بودید اما حالا دروازه بان خرده امتیاز ها و بده بستان های دو جناح.عزیز ببین حرفش درست هست یانه. حرف حاتمی کیارا می گویم..اینکه چه کسی از حرف های او سو استفاده کرده و قبلا چی گفتن و این حرف ها کار تو نیست.البته می دانم که خبر آنلاین دموکرات و آزاد اندیش چنین کامنتی را چاپ نخواهد کرد
    • صادق A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      92 32
      زیادی تکراری شده اخه ادم عمیقی مثل حاتمی کیا بایست داعیه دار دهنمکی بشه؟ واقعا نمیدونه چرا این فیلمهای جوک گونه اینقدرفروش میکنه؟ بیان جوکهایی مثل جنگ جنگ.. صدام بزن ... که روزگاری از حلقوم ضد انقلاب در میومد و هدفش به لجن کشیدن مقاومت این ملت بود امروزه شده ارزشی که امثال ایشان براش هورا بکشن؟
  • بی نام EU ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    5 15
    بگذريم خودش درست ميشه
  • سعید A1 ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    68 15
    شاید کم استعداد بودند و تازه شنا یاد گرفتند. می ترسند بیش از این از قافله عقب بمونند.
  • بی نام A1 ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    76 34
    احسنت به این قلم...............
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    87 34
    واقعا راست كفتى.آتش اين بار بر ابراهيم سرد نخواهد بود كه دل مى شكند و نمروديان را شادمان مى سازد...جقدر ابراهيم را دوست داشتم ...
    • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      23 0
      خیلی از ما هایی که با فیلم هایه اونور آبی حال میکنیم مطمئنا داستان آرتوروروبارها دیدیم ویا داستانش رو حداقل 1بار شنیدیم یا همین کره ی جنوبی این همه فیلم میسازه مثل همین جومونگ که خیلی هم خوشمون اومد چرا اینقدر خوشمون اوم؟د چون خوب ساخته شد چون از یه داستان خیالی جوری فرهنگشونو به تصویر کشیدند که ما خوشمون اومد اونقد که رهبرمون این سریال رانقد میکند گارگردانان ما هم باید از فرهنگ کشورشون استفاده کنند نه از فرهنگ مردم اروپایی یا امریکایی یه سوال در ایام نوروز پربیننده ترین سریال پایتخت بود چرا ؟چون از جنس خودمون بود بی آلایش وباسبک زندگی خودمون بودشما یه سری به فروش نوروزی سال گذشته با امسال بزنید متوجه میشید که چرا اینقدر سالن سینما خالی بود وفیلم فروش نمیکرد..
  • امیر IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    به خاطر همین حرفهای ایشان به دیدن چ که سخت مشتاق دینش هستم نرفتم ایکاش کمی ....
    • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      38 28
      به نظرم خودت رو محروم کردی ولی اگه خواستی ببینی به یه سالن با کیفیت صدای خوب برو
  • silver IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    16 8
    واقعا
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    14 7
    به نظرم علی رغم تواناییهای آقای حاتمی کیا متاسفانه باید گفت اینها نشانه پایان عمر هنری ایشان نیز است . زمانی ایشان جزو نامبروان های سینما تلقی می شد جامعه نیز با همین عنوان ایشان را قبول داشت . اما جامعه امروزی بسیار متفاوت از جامعه 20 سال قبل است و خواسته های جامعه بسیار متفاوت از قبل است امروز اکثریت جامعه فردی مثل عطاران را بر حاتمی کیا ترجیح می دهد چه بخواهیم و چه نخواهیم . حاتمی کیا این را دریافته است و همه این داد و هوارها هم برای حفظ همان موقعیتهای قبلی است . ایشون هم باید بپذیرند دنیا در حال تغییر است . تک صدایی در 20 سال قبل دیگر در جامعه 80 میلیونی امکان پذیر نیست .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    7 4
    " اصلا یک باور قدیمی در بین ما ایرانیان وجود دارد و آن هم این که وقتی کسی از یک موضوع خیلی حرف می زند و خود را باورمند به آن نشان می دهد یعنی از اصل و اساس به آن موضوع باور ندارد " اون وقت این جمله راجع به کسی که مدام بگه اعتدال هم صادق هست یا خیر؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    5 27
    بعد از انقلاب هیچ فیلم ارزشمندی ساخته نشده. فیلمهای خوب ایران متعلق به فضای هنری قبل از انقلاب هستند که تیغ سانسور یا نبود یا بگیر نگیر داشت وگرنه الانه که نگاه نافذ ممیز تا عمق هر فریم و گوش تیزش تا نزدیک لبهای بازیگران هم می رود کدام سینما؟ کارگردان خوب می خواهید بروید در هالیوود یا هند یا مصر یا بلوک سابقا کومنیستی یا آفریقا یا آمریکای جنوبی. تنها استثناء در میان فیلمسازان ایرانی بعد از انقلاب همان کیارستمی بزرگ است آنهم نه به خاطر این فیلم یا آن فیلم بلکه به دلیل نوع برخورد و برداشتی که از خود سینما دارد. حاتمی کیا و فرهادی و دیگران اینها سیاه بازی می کنند نه فیلمسازی.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    5 10
    واقعیت تلخه برادر من...
  • من25 A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    8 9
    شاید خلاصه ی همه ی اتهامات به ابراهیم حاتمی کیا این باشد که چرا او الان و سال 93 را برای فریاد زدن و انتقاد انتخاب کرده است.اما به نظر من این موضوع در مقایسه با حرف هایی که او میزند خیلی کم اهمیت است. و همیشه نجابت او نشانگر آن بوده است که او حب و بغض سیاسی و حزبی ندارد.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    47 27
    فرهادی با ساختن چند فیلم، زودتر از امثال حاتمی کیا که سالهاست دارد فیلم می سازد، در ایران و جهان می تازد و برای ایرانیان سرافرازی به ارمغان می آورد.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    6 4
    نوشته های این آقا رو دوست دارم.
  • بی نام AU ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    10 3
    هیچ انسان آزاده و اندیشمندی هر چند هم که محق باشد با خراب کردن دیگران سعی نمیکند خودش را اثبات کند. آقای حاتمی کیا مطمئنا این توانایی را داشتند که حرفهایشان را جور سنجیده تری که توهین به همکاران دیگرشان نباشد مطرح کنند.این طرز برخورد روش بزرگان نیست. نقد کردن دیگران روش خاص خودش را دارد. میشد در یک مقاله خیلی مودبانه اگر نقدی بر آثار مثلا آقای فرهادی هست الحفظ احترام ایشان به عنوان همکار مطرح کنند.
  • بی نام IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    12 4
    متاسف شدم از تفکر کسی مثل دهنمکی با چه حرارتی دفاع می کرد و به هنرمندی مانند فرهادی تاخت . خیلی وقت بود دوستش نداشتم اما دیگه به کل از چشمم افتاد . اقای حاتمی کیا یادت باشه هنر و سینما و فرهنگ اگر کنار مردم نباشه هیچ ارزشی نداره و هنرفروشی میشه و از یاد ها میره ...
  • مهدی IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    29 2
    من هم به این نتیجه رسیدم جدا از فیلمهاش و دیالوگهایی که داره ولی با حرفهایی که میزنه انگاری که خودش رو در دنیای سی سال پیش فریز کرده آدم با فیلمهاش بیشتر حال میکنه تا با حرفها وعقایدش . قبول دارم یاران قدیم مخلص بودند ولی در زمان خودشون بودند فکر میکنید اگر زنده بودند در این شرایط امروزی در کجای این دنیای وانفسا زندگی میکردند . آدمها در شرایط مختلف ویژگی های جور باجوری دارند شاید میترسیم در این باره فکر کنیم و به یکباره همه را قدیس فرض میکنیم خیلی ها را در آن زمان جنگ و شرایط سخت مخلص و بی ریا دیدیم ولی آلان چی یا گوشه آی عزلت گرفته اند یا اثری ازشون نیست یا رنگ عوض کردند یا کسی نمیشناسه یا به هر عنوان انگ زدیم بهشان
  • خانم IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    7 5
    حاتمي‌كيا، حاتمي‌كياست. حرف خودش رو ميزنه. اينكه گروه فشار يه روز فحشش بدن و يه روز براش دست بزنن، چه اهميتي داره؟ همين‌طور كه گروه ديگري قبلا تاييد و امروز تكذيبش مي كنن. اتفاقا همين نترس بودن و بي اعتنا بودنش رو خيلي مي‌پسندم. هنرمند، در فرهنگ ما درست به همين معنيه.
  • هاشم IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    10 8
    حسادت مایه عذابه. به فرهادی حسودیش میشه.
  • امید SE ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    7 7
    آفتاب هم لکه های خودش دارد حاتمی کیا عزیز هم حق اشتباه دارد اما من یکی حاتمی کیا را دیگر جدی نمی گیرم این را هم یادآوری کنم که این هنرمند کسی نیست که در هر دایره بسته و خفه ای گیر کند.
  • عبدالقادر A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    3 12
    افسوس برای شما هاطمی کیا یکی از بزرگانه.
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    6 15
    گاهی بعد از دیدن ستون کامنت ها در سایت ها فکر می کنم اَ... چقدر آدم بیکار داریم.
  • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    3 2
    اصلا شاید هم اقای حاتمی کیا خاطراتی با آقایی که ازش دفاع کردند دارند. مثلا از 78 یا "چ" میدونیم خودم دیدم توی یه بخشی از مصاحبش گفت که آقای... رو به سابقه سیاسیش نگاه نکنید... این حرف می تونه بودار باشه. چرا فکر می کنه ما .... رو با سابقه سیاسیش می بینیم و مثلا اگه سابقه سیاسیش اونقدر ناجوره چرا باید اون سابقه رو از یاد ببریم. مگه از کارایی که احتمالا کرده عذرخواهی کرده؟ کسی شنیده که آقای ... بگه من می خواهم فقط فیلم بسازم و کاری به کارای سیاستهای خاص و دانشگاههای خاص و این جور چیزا ندارم؟ نکنه آقا ابراهیم شما هم سابقه سیاسی داری که می ترسی کسی به خاطرش فیلماتون رو نبینه جان من شما تیر 78 کجا بودید؟
  • حالا A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    6 6
    حاتمی کیا دوستت دارم
  • احمد A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    4 2
    آقاي حاتمي كيا اگر براستي مدافع حق است در مراسم تجليل كه نيروي انتظامي ترتيب داد از آنها هم انتقاد مي كرد يعني بر عملكرد اين مجموعه و بخصوص فرماندهان آن نقدي نيست؟ يا چرا درباره فيلم مزحك آقاي دهنمكي درباره جبهه و جنگ چرا حرفي نمي زند .من كه گمان مي كنم روابط پشت پرده اي در حال شكل گيري است.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    5 2
    نخست این‌که فیلم آقای فرهادی به ایرانی‌ها نسبتِ اخلاقیِ دروغ‌گویی نداده و نگفته ایرانی‌ها از نظر اخلاقی دروغ‌گو هستند. یعنی فیلم، فیلم اخلاقی نیست و نمی‌خواسته به ایرانی‌ها ناسزا بگوید. فیلم، فیلم اجتماعی و آسیب‌شناسانه است. می‌خواهد ریشه‌های دروغ‌گویی ما را نشان بدهد. فیلم، نگاه آسیب‌شناسانه به دروغ‌گوییِ ایرانی‌ها دارد نه نگاه اخلاقی و ناسزاگویانه. ریشه‌ی دروغ‌گوییِ ایرانی‌ها عمدتاً اجتماعی‌ست نه ارزشی و اخلاقی. فیلم فرهادی هم، این را می‌گوید. و این، از روز روشن‌تر است که ایرانی‌ها بسیار دروغ می‌گویند. فیلم نخواسته به ایرانی‌ها ناسزا بگوید. اما لحن شما آقای حاتمی این است که گویی آقای فرهادی به ایرانی‌ها ناسزا گفته است و از شما بعید است این نگاه... این‌گونه سخن‌گفتنِ جناب‌عالی، خود، دروغ
  • بی نام US ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    2 8
    باز این موسوی حرف زد
  • محسن IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    7 5
    حاتمی کیا تلخ حرف میزنه؟ یه عمره دارید تلخ حرف میزنید و از همه چی مینالید بعد تحمل دو تا انتقاد رو هم ندارید. واقعا متاسفم
  • علی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    7 2
    آفرین بر این نقد منصفانه و خیر خواهانه هزار آفرین
  • محمد جعفر IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    1 2
    حاتمی کیا محبوبیت خود راقربانی کرد تاازحقیقتی که میبیند باصراحت پرده بردارد اونه تنها بهترین کارگردان دفاع مقدس که بهترین فیلنساز معاصر ایران است او نه کاسب است نه عافیت طلب او مبارزی فرهیخته است که بانگاه تیزبین وژرف اندیش خود پرتگاهها رامیبیند وهشدار میدهد نگاه عمیق او به مسائل اجتماعی ،سیاسی ،فرهنگی ایران دربین هنرمندان کم نظیر است بیان هنرمندانه اش کم نظیرتر او دامنه آتشفشان را برای کاویدن گنجهایی برای مردمش برگزیده نه ساحل امن وعافیت را برای آرمیدن تا همیشه دوستش خواهم داشت