۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱

سرمربی تیم ملی ایران می گوید برای انتخاب 23 بازیکنی که مسافر برزیل خواهند شد، کار دشواری پیش رو دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کروش در گفت و گویی که با یکی از شبکه های تلویزیونی پرتغال داشته، در مورد شرایط تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 کرده است. او تاکید کرد که برای انتخاب 23 بازیکن برای سفر به برزیل کار دشواری پیش رو دارد. کروش در بخش دیگری از صحبت هایش نداشتن امکانات مناسب را به عنوان اصلی ترین مانع موفقیت شاگردانش معرفی کرد و با این حال اعلام کرد که با فوتبال ایران اهداف بلند پروازانه ای را سر می پروراند. سرمربی پرتغالی تیم ملی در مورد هم گروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی گفت: «صعود به دور حذفی جام جهانی یک نوع جاه طلبی است. می دانم که این هدف کمی دست نیافتنی است و یک فانتزی برای ما به شمار می رود اما ایران برای یادگیری به جام جهانی می رود. ما باید نسبت به تعهدی که مردم داریم وفادار باشیم.»

از همان روزهای ابتدایی صعود تیم ملی ایران به جام جهانی، انتخاب 11 بازیکن اصلی به یکی از دغدغه های کارلوس کروش تبدیل شد. او می داند برای اثبات فوتبال ایران در عرصه جهانی تنها 270 دقیقه فرصت دارد و نمی خواهد به راحتی این فرصت را از دست بدهد. از طرفی کروش همیشه نشان داده که اولویت اول او برای تیم ملی بازیکنانی باتجربه بین المللی است. هر چند او همیشه نیم نگاهی به ستارگان لیگ برتری هم دارد اما به نظر می رسد این بار هم لژیونرها کلید حل مشکلات در جام جهانی باشند. بازیکنانی مثل دژاگه، قوچان نژاد، داوری، شجاعی، نکونام، علی کریمی و حتی جهانبخش و سردار آزمون: «بازیکنان من آن طور که باید در عرصه بین المللی تجربه ندارند و در جام جهانی باید رودرروی بازیکنانی قرار بگیرند که در تجربه بالایی دارند. البته من با صعود به جام جهانی از جهنم عبور کرده ام و حالا جام جهانی برای من مثل عبور از آسمان است. در روزهای اولی که به ایران آمده بودم شاید تنها یک بازیکن در تیم ملی بود که تجربه بین المللی داشت، به همین خاطر به دنبال بازیکنانی رفتم که در فوتبال اروپا رشد کرده اند اما خود را متعهد به کشورشان می دانند. با این حال هنوز هم بازیکنان من تجربه بازی در رقابت مهمی مثل لیگ قهرمانان اروپا را ندارند.»

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    13 3
    مگه ژاپن وچین اون موقع که به مرحله بعدی جام جهانی رسیدند بازیکنان در حد لیگ اروپایی داشتند.برای صعود غیرت هماهنگی و مربی متفکر هم نیاز است
  • حسین IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    1 0
    به نطر من لزیونر های خوبی داریم در حد نیجریه نیستند ولی از بوسنی بهتره