۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۶
قسم خوردن مسلمانان با «الله» یا «God»؟

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

بعد از موفقیت مسلمان هلندی - ترکی « حسن کوچک» در انتخابات شورای شهرداری لاهه، وی در مراسم ادای قسم جمله «ولیساعدنی الله على ذلک» را بر زبان آورد که این مساله از سوی شهردار مورد اعتراض قرار گرفت.

بر اساس گزارش پایگاه المصری الیوم، طبق قوانین هلند، کارمندان بلند پایه هلند در بخش های عمومی و شهرداری در مراسم ادای قسم می توانند از دو جمله « «ولیساعدنی الله (God) العظیم على ذلک» و یا « من وعده می دهم» یکی را بیان کنند با این توضیح که در قسم اول به شکل انگلیسی «God» و نه عربی آن « Allah» را به زبان آورند. اما کارمندان بخش های محلی می توانند قسم های خود را بر اساس اعتقادات دینی خود بیان کنند.

شهردار بعد از شنیدن کلمه Allah در قسم عضو شورای شهر به وی هشدار داد و گفت نمی توانید با این کلمه قسم خود را بیان کنید.

در سال 2009 برخی از احزاب افراطی و مسیحی پیشنهاد دادند تا برای آزادی افراد در بیان قسم حدی قرار داده و قسم های تمام افراد از ادیان مختلف را به یک شکل در آورند ، در حالی که « جیل پیترز» از اساتید قانون اساسی، پیشنهاد آنان را نوعی نژادپرستی معرفی کرد.

با وجود تمام تلاش احزاب مذکور، اما پیشنهاد قانونی آنان در پارلمان پذیرفته نشد و قانون به حالت سابق خود باقی ماند، بر این اساس کارمندان مسلمان در پست های محلی قسم خود را با توجه به اعتقادات خود بیان می کردند اما مسلمانان فعال در پست های حساس دولتی مجبور هستند کلمه الله را به زبان هلندی و نه عربی ادا کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 1
    آره همون طوری که نمیشه نماز رو پارسی خوند