۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
بازیگر «شرلوک» ریچارد سوم می‌شود

بندیکت کامبربچ در سریال «ریچارد سوم» محصول شبکه بی‌بی‌سی2 در نقش اصلی بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بندیکت کامبربچ بازیگر بریتانیایی که با بازی در نقش شرلوک هلمز در سریال «شرلوک» به شهرت رسیده، در حالی در این سریال بازی می‌کند که مارتین فریمن همبازی او در «شرلوک» تابستان امسال همین نقش ریچارد سوم را در نمایشی در وست‌اند بازی می‌کند.

سریالی که کامبربچ در آن بازی می‌کند بخشی از فصل دوم مجموعه تلویزیونی «نمایشنامه‌های تاریخی شکسپیر» است. فصل دوم در سه قسمت تولید می‌شود؛ «ریچارد چهارم» در دو قسمت و «ریچارد سوم» در یک قسمت ساخته می‌شود. تولید این مجموعه را کمپانی نیل استریت برعهده دارد.

خبر بازی کامبربچ درست دو روز پس از انتشار خبر بازی فریمن در همین نقش در تئاتری در لندن منتشر شد.

گروه تولید فصل دوم این مجموعه همان گروهی هستند که فیلم‌های برنده جایزه بفتای مجموعه «تاج تهی» را ساخته بودند.

کارگردان این مجموعه دومینیک کوک است که پیشتر مدیرهنری تئاتر سلطنتی بود و برای اولین بار می‌خواهد کارگردانی تلویزیون را امتحان کند.

کامبربچ درباره بازی در نقش ریچارد سوم گفت: «قبلا هم با کوک بازی کرده بودم و بی‌صبرانه منتظر شروع همکاری دیگری با او هستم. خوشحالم که می‌خواهم شخصیت پیچیده، بامزه و خطرناک شکسپیر را زنده کنم.»

یکی از اعضای تیم کمپانی نیل استریت، سام مندس، کارگردان برنده اسکار «زیبایی آمریکایی» و «اسکای‌فال» است که مدیرتولید مجموعه آثار «نمایشنامه‌‌های تاریخی شکسپیر» است.

کامبربچ که به عقیده بسیاری یکی از باهوش‌ترین بازیگران حال حاضر دنیاست، سال دیگر در نقش هملت در نمایشی در لندن روی صحنه می‌رود.

این بازیگر 37 ساله از سال 2000 وارد عرصه بازیگری در تلویزیون شد و یک سال بعد از آن با بازی در نمایش‌های شکسپیری چون «تلاش مذبوحانه عشق»، «رویای شب نیمه تابستان» و «رومئو و ژولیت» خود را در دنیای تئاتر تثبیت کرد.

کامبربچ سال 2013 در فیلم‌های «سفر ستاره‌ای: درون تاریکی»، «12 سال بردگی»، «رکن پنجم» (در نقش جولیان آسانژ)، «هابیت: نابودی اسموگ» و «آگوست: اوسیج کانتی» بازی کرد.

او امسال «هابیت: رفت و برگشت» و «بازی تقلید» را روی پرده دارد. «تاوان»، «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» و «اسب کارزار» از دیگر فیلم‌های این بازیگر هستند.

گاردین / 6 آوریل / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    9 0
    کارش فوق العاده است فقط خدا کنه باعث نشه سیزن جدید سریال شرلوک عقب بیفته