خانه ملت نوشت:

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی پیش از تغییر در نرخ حامل‌های انرژی غیر منطقی و غیر قانونی است، گفت: مجلس پیگیر پرداخت سهم دولت به منظور کاهش فشار افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بر دوش مردم است.
سیدمهدی هاشمی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی باید متناسب با تورم و همچنین در نظر گرفتن دستمزد مردم صورت گیرد، گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ حامل‌های انرژی افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی دور از انتظار نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید با پرداخت سهم خود در قالب یارانه به حمل ونقل عمومی از افزایش سهم پرداخت از جیب مردم بکاهد، گفت: اگر وزارت کشور به تعهد خود در پرداخت سهم خود به توسعه حمل و نقل عمومی عمل کند فشار زیادی به مردم در پرداخت کرایه وارد نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بررسی افزایش نرخ حمل و نقل عمومی و تصمیم‌گیری درباره کارشناسی بودن یا نبودن این اقدام نیازمند اعلام نرخ حامل‌های انرژی از سوی دولت است.

او با تاکید بر اینکه نرخ حمل ونقل عمومی در سال جدید بر اساس سیاست‌های کلی دولت که هدفمندی یارانه‌ها نیز بخشی از این سیاست‌ها است تعیین خواهد شد، گفت: تا زمان اعلام نرخ سوخت از سوی مسئولان حتی اظهار نظر در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی نیز صحیح نیست.

هاشمی با بیان اینکه مجلس پیگیر تحقق سهم یارانه دولت به حمل و نقل عمومی است، گفت: با عملیاتی شدن وعده دولت فشار افزایش 25 درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی به مردم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزایش منطقی و متناسب نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را عاملی مهم در افزایش انگیزه شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی خواند

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام سال گذشته که عوارض گاز گران شده الان هم از اول اردیبهشت خود تعرفه گاز 20 درصد گران میشود حتما همینطوری ادامه داره
  • کریم IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر تاکسی ها کرایه را بالا نبرند که گناه دارند وقتی سازمان تعزیرات این قدر تلاش می کنند وبا دو درصدی که دولت اجناس را گران کرده مغازه داران اجناس شش ماه قبل خود را در مغازه هم بالا برده اند آخه ان ها فقط دو درصد گرانی را شنیدند نه این که این دو درصد برای اجناس جدید کار خانه ها است واجناس سال 93 پس حالا که همه هستند این تاکسی دار ها را هم راحت کنید گناه دارند به خدا این ها هم خرج دارند