خواننده و عضو شورای شهر تهران می‌گوید حاضر نشدن چهره‌های شاخص در جشنواره شعر فجر باعث لطمه وارد شدن به بدنه‌ ادبیات کشور می‌شود.

عبدالحسین مختاباد، خواننده و عضو شورای شهر تهران درباره فراهم شدن شرایط حضور همه جریان‌های ادبی در جشنواره شعر به روابط عمومی جشنواره شعر فجر، گفت: «طبیعتا کشور فرهیخته و توانمند ما در ادبیات که یکی از بازوان بزرگ فرهنگ و ادب هم در جهان محسوب می‌شود، باید امثال حافظ و مولانا را هم داشته باشد و هرکسی باید کار خودش را انجام دهد و شما حساب کنید اگر هر کدام از این مفاخر در کشور ما نبود چقدر بشریت از این فقدان ضربه می‌خورد.»

او افزود: «در عرصه معاصر هم خوشبختانه ما در همه عرصه‌ها شاعران برجسته و ارزشمند داریم که اشعار آن‌ها نگاه عرفانی دارد و البته دیدگاه‌ها و نگاه‌های متفاوتی هم وجود دارد که باید در کشور فضایی ایجاد شود که دیدگاه‌های متفاوت بتوانند خودشان را در عرصه‌ی فرهنگ و هنر به مردم معرفی کنند و در نهایت این مردم باشند که در خصوص نگاه‌های متفاوت افراد داوری کنند.»

وی در ادامه درباره چگونگی فراهم شدن شرایط جهت حضور همه طیف‌های ادبی در این جشنواره اظهار داشت: «دولت باید در این مواقع نقش داور را بازی کند نه نقش بازیکن را چون در این صورت این نقش به ضرر خودش تمام می‌شود. تفکرات و نگاه‌های متفاوتی که در کشور ما در بین هنرمندان و افراد مختلف وجود دارد، مسلما در نهایت به رشد و شکوفایی فرهنگ کشور ما منجر می‌شود و دولت نباید در مورد سلایق مختلف دخالت کند و باید مانند داوری بی‌طرف تنها نظاره‌گر این مسائل به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر مثل شعر، موسیقی، سینما و... باشد.»

مختاباد در خصوص پیامدهای عدم حضور چهره‌های شاخص ادبی در چنین جشنواره‌‌هایی اذعان کرد: «حاضر نشدن چهره‌های شاخص ما در این جریان‌ها باعث لطمه وارد شدن به بدنه‌ ادبیات کشور می‌شود. الان بیش از 30 سال است که از انقلاب گذشته و مردم ما یک بار هم حتی شفیعی کدکنی و هوشنگ ابتهاج و امثال آن‌ها را در رسانه ملی ندیدند. این افراد ستون‌های اصلی ادبیات و فرهنگ این کشور به حساب می‌آیند و شخصیتشان پیام‌های جهانی دارد. این انسان‌های بزرگ نیازی به حضور در تلویزیون و رسانه‌ها ندارند، اما ما باید از این افراد خواهش کنیم که در عرصه حضور داشته باشند تا به ادبیات ما لطمه وارد نشود.»

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز فرجود A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    1 0
    آفرین بر استادآواز ایران ... قلبا قدردانی میکنم , سپاسگزار مهرتان , با ادب و احترام ؛ فرجود