اخیرا سفر چند دختر نوجوان آلمانی به سوریه و حضور آنها در میان گروه‌های جهادی موجی از شگفتی و خشم را در آلمان به وجود آورده است.

اخیرا سفر چند دختر نوجوان آلمانی به سوریه و حضور آنها در میان گروه‌های جهادی این کشور موجی از شگفتی و خشم را در آلمان به وجود آورده است. به ویژه که آمارهای جدید نشان می‌دهد که بسیاری از دختران سلفی به تنهایی رهسپار سوریه می‌شوند تا به حمایت از جنگجویان مسلح مخالف اسد در این کشور بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری سوری دام پرس، ساره به محض این که قدم به خاک سوریه گذاشت به دوست خود پیغام داد: "من الآن نزد القاعده هستم". پیامی که هم‌ کلاسی ‌هایش در مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند در شهر کونستانس در جنوب آلمان را شوکه کرد. اما این شوکه زمانی بیشتر شد که این دختر 15 ساله دبیرستانی که آلمان را به مقصد سوریه ترک کرده است در پیام دیگری که در یکی از صفحات اجتماعی منتشر کرد، نوشت: "ما از همسرانمان در مبارزه حمایت می‌کنیم و از آنها مبارز به دنیا می‌آوریم".

خبرگزاری دویچه وله آلمان گزارش داده است که ساره در تعطیلات زمستانی راهی سوریه شده است، برای انجام این سفر نیز بسیار به دقت برنامه ریزی کرد به گونه‌ای که گذرنامه پدرش را دزدید و امضای او را به دلیل آن که سنش کمتر از سن قانونی برای سفر بود، جعل کرد تا بتواند اجازه سفر بگیرد. سپس رهسپار سوریه شد تا بتواند در "جهاد" در آن کشور شرکت کند، بعد از آن از انظار ناپدید شد.

ساره همچنین تا کنون آثار مختلفی را از خود در شبکه‌های اینترنتی منتشر کرده است، از جمله اخیرا ویدئویی از خود در یوتیوب منتشر کرد که در آن در حالی که عبارت "لا اله الا الله محمد رسول الله" را به عنوان عکس شخصی خود انتخاب کرده در حال تمرین عملیات "جهادی" نمایش داده شده است.

"مادر عزیز" (امة العزیز) نام جدید ساره است. وی از 4 دسامبر به عقد یک "مجاهد" آلمانی از شهر کولونیا در آمده است و مقام‌های آلمانی بر این باورند که این دو به جمع "مجاهدین" آلمان در حلب برای جنگ در کنار مبارزان دولت اسلامی در عراق و بلاد شام، موسوم به داعش پیوسته‌اند. اطلاعاتی نیز مخابره شده است که نشان می دهد سارا به طور مستقیم در کشتار مشارکت می‌کند.

به این ترتیب سوریه نه تنها به مرکز جذب مجاهدان جوان بلکه مجاهدان نابالغی تبدیل شده است که در کنار کشورهای عربی کشورهای غربی نیز به آن جهادی می فرستند.

مقام‌های امنیتی آلمان می‌گویند که تا کنون 270 نفر از آلمان به سوریه سفر کرده اند که از این رقم تنها 60 نفر افراطی تندرو در نیمه های 2013 از آلمان رهسپار سوریه شده‌اند که چهار برابر بیش از یک سال قبل از آن محسوب می‌شود.

نهادهای امنیتی غربی به ویژه اروپایی ها از جمله آلمان بارها از اعزام گروه های جهادی از کشورهایشان به سوریه ابراز نگرانی کرده و آن را به ضرر امنیت ملی کشورهایشان و امنیت اروپا دانسته اند. نگرانی آنها زمانی دو چندان می شود که بیم آن می رود این افراد بخواهند با تجربیاتی که از جنگ در سوریه به دست آورده اند به اروپا بازگردند و عملیات تروریستی در خاک اروپا مرتکب شوند. مساله ای که باعث شده تا برخی کشورهای غربی‌ از جمله آلمان در محاسبات خود در تعامل با سوریه تجدید نظر کرده و باب همکاری‌های امنیتی با این کشور را مجددا بگشایند.

 

26249

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    21 4
    جهاد نكاح ! آخرالزمان شده خدا
  • بی نام US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    36 7
    مبارک عربستان و ترکیه و قطر باشه!
  • نینا A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    15 10
    آدم بی کله همه جا هست
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    تاسف باره . .
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    دختر 15 ساله از آلمان برای جهاد نکاح و کشتار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • تفکر هم خوب چیزیه A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
      0 1
      خوبه یه بار دیگه خبر رو بخونید. ایشون برای "جهاد نکاح" نرفتند ایشون خودش شوهر داره، بچه هم داره اگه بخونی نوشته مادر عزیز. اسم پسرشم عزیزه. خوبه وقتی چیزی می گیم بهش فکر کنیم. در ضمن ما خودمون مگه در زمان جنگ ایران و عراق کم از این مسائل داشتیم. شیرزنانی که به خاطر احساس مسئولیت همراه همسرانشون راهی می شدند حتی تا خط مقدم جبهه. وقتی مردا از زیر بار مسئولیتشون شانه خالی می کنن. هستن شیر زنانی که به اندازه 100 مرد بی غیرت از خودشون غیرت و حماسه نشون می دن.
  • رضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    رفته جهاد نکاح
  • محسن A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    28 10
    یادمه بسیاری از کاربرا همینجا پارسال همین موقع از این گروهک ها حمایت می کردند
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    32 10
    کشورهای اروپایی دارن از این فرصت استفاده می کنند تا با حداقل هزینه ،از شر شهروندان افراطی و شرور و جنگ طلب خودشون خلاص بشن...
  • حامد ایمانی A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    26 25
    وقت ان رسیده اوروپا در اتشی که خود افروخته بسوزد. حال انسان از این توحش غرب خراب می شود .
  • غرب وحشی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    27 19
    تمام اینها سناریوی کثیف غرب و رژیم اشغالی برای تشویق به جنگ و جهاد (جهاد!!!) علیه سوریه با نیت شوم سقوط یا دست کم تجزیه ی سوریه است و چه بسا نادانهایی که تصور میکنن غرب به دنبال دموکراسی و صلحه و کارش درسته! این وحشی ها جز ظاهر و تکنولوژی مدرن هیچ چیز دیگه ای ندارن و همون حیوانات وحشی قرون وسطایی هستن که طی قرنها رژیم غذایی خودشون رو از گوشت هم اتحادیه ای، به گوشت مردم بیگناه دنیا تغییر دادن. دیگه کم مونده اشتون ، مرکل ، اوباما و آل سعود هم بیان به جمع این تروریستها ملحق بشن! مرگ بر همشون
  • چرا اخه A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    13 7
    خاک بر سرت
  • غرب وحشی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    21 10
    جالبه که گفته نهادهای امنیتی غرب نگران بازگشت این افراد با کوله باری از تجربیات تروریستی هستن! یعنی میخواد بگه زمانی که از خونه ی پدر و مادر (منظورش این بی پدر و مادرهاست!) به سمت سوریه رفتن تروریست نبودن و اونجا مجاهد ( و نه تروریست!!) شدن!!! اگر واقعاً نگرانن چرا جلوی پروازهاشون به مقصد سوریه رو نمیگیرن؟ مشخصه، چون خودشون به سوریه صادرات تروریست دارن. چقدرم بی شرمانه خودشون رو بی تقصیر جلوه میدن. جالب اینجاست که آمار دقیقی از رفت و آمدها و حتی تاریخ ازدواج تروریست ها دارن و حتماً براشون پیام تبریک هم فرستادن اما با اینکه یه مثقال وجدان ندارن میگن خیلی نگران هستن! احتمالاً نگران این هستن که بچه ی این زوج خوشبخت تروریست(!) نتونه خودش به تنهایی قنداق انفجاریش رو منفجر کنه!!! مرگ بر غرب وحشی
  • من A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    35 5
    خدایا شکرت که به ما نعمت عقل عطا کردی...
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    19 4
    مگه به عقیده خود سلفی ها بدون اجازه پدر سفر رفتن حرام نیست؟ مگه بدون اجازه پدر ازدواج کردن حرام نیست؟ شرکت زن در جنگ حرام نیست؟ چی شد؟ هر وقت که خودشون صلاح بدونن حرام میشه هر وقت هم که صلاح بدونن حلال می شه؟
  • احمد A1 ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    24 4
    جنگ سوریه یه قتلگاه برای مهاجران مسلمون افراطی کشورهای اروپاییه. مجاهدین مهاجر اروپایی با رضایت کامل دولتهاشون به سوریه فرستاده میشن تا به این ترتیب کشورشون رو از شر افراطیها با کمترین هزینه خلاص کرده باشند.
  • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    12 4
    تو دنیا چه خبره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    20 9
    چرا اینها برای جهاد با اسرائیل نمی روند؟ مسئله اصلی مسلمانان چیست؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    53 5
    مرده شور خودشو همه همفکراشو و همه خشک مغزهای متعصب خونخوار دنیارو باهم ببره
  • علی IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    21 4
    امان از شستشوی مغزی
  • حمید IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    4 2
    یکم دقت کنید اکثرا عرب ها یا مسلمون های هستن که مقیم اون کشور هستن . بر فرض که اروپا و غرب باعث این جنگ هستن. ما وارث دینی هستیم به نام اسلام که توش از براداری و برابری حرف میزنه حتی سفید با سیاه پوست . حالا خودمون به جون هم افتادیم به قول شما کار غرب و اروپا هست ولی چرا باید اینکارو بکنیم
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    5 0
    سوء استفاده از ارزشها و اعتقادات مردمی که به اعتقاد و باورشون تعصب دارن توسط صاحبان قدرت و دوستداران قدرت در طول تاریخ بوده و الان هم همه جا هست.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    6 15
    اگر بشار اسد در اولین اعتراض مدنی و مردمی دست از استبداد40 ساله خودش و پدرش برمی داشت و به جای کشتار سریع مردم سوریه، اراده آنها را برای آزادی می پذیرفت الان سوریه حیات خلوت غرب و جای تروریست ها نبود.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      11 10
      واقعا متاسفم برات با این طرز تفکر
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    5 1
    خاککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    7 0
    این وهابیت که خونش بیخ گوش ماست حتی آلمان رو هم میتونه به گند بکشه! لعنت به رژیم عربستان و قطر و ترکیه