نسیم آنلاین نوشت:

پروژه موسیقایی 'سرزمین' به آهنگسازی و خوانندگی سهراب پورناظری و به دعوت کمپانی آکورد کرایسز به روی صحنه رفت.

این پروژه در روزهای 29 اسفند ( 20 مارچ) در شهر لیژ بلژیکو در فستیوال «طنین جاری در جهان»، 1 فروردین ( 21 مارچ ) در کشور فرانسه و در جشنواره بازار موسیقی جهانی و 2 فروردین ( 22 مارچ) در شهر نانت، تئاتر شهر خوزه به روی صحنه رفت.

کمپانی آکورد کرایسز یک کمپانی فرانسوی است که چندسالی‌ست با هدف معرفی فرهنگ‌ها و موسیقی‌های غنی از سراسر دنیا، هرساله هنرمندان بسیاری از کشورها را در کنار هم جمع می‌کند.

سهراب پورناظری درباره این پروژه گفت : موسیقی کنسرت‌های «سرزمین» براساس موسیقی سرزمین‌های کردنشین ایران، ترکیه و عراق و با استفاده از المان‌های مشترک و گاه متفاوت بین آنها ساخته شده است.

آهنگساز گروه "شمس" در ادامه گفت: این پروژه با استفاده از موسیقی یارستان، موسیقی کردستان ترکیه منطقه بادینان و منطقه اورامان کردستان و عراق شکل گرفته و به گویش کلهری، سورنانی و کرمانچی اجرا شده است.

پورناظری همچنین گفت: در جشنواره بازار موسیقی جهانی در شهر مارسی بسیاری از تهیه‌کنندگان موسیقی از سراسر جهان حضور داشتند و پس از اجرای کنسرت و در کنفرانس خبری، ایران به عنوان حلقه اتصالی در گردآوری این گروه موسیقی و ساخت این قطعات مطرح شد.

سال گذشته پروژه "سرزمین" در جشنواره الهمبرای فرانسه اجرا شد و در اجرای جدید این کنسرت‌ها سارا اقلیمی(خواننده)، آرتان تکین(نوازنده سازهای بادی)، حسین رضایی‌نیا و رابین واسی(نوازندگان سازهای کوبه‌ای)، گوران کامیل (نوازنده عود ) و لیلا رینالت( نوازنده کنترباس) هنرنمایی کردند.

قطعات ساخته شده برای پروژه «سرزمین» در قالب آلبوم و به تهیه‌کنندگی کمپانی آکورد کرایسز از سال گذشته در سراسر اروپا منتشر شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =