بان کی مون از همه مردم جهان به خصوص زنان و دختران خواسته برای رسیدن به سیاره ای عاری از سلاح مین، تلاش کنند.

به گزارش خبرآنلاین، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از مین و کمک برای اقدام علیه آن 4 آوریل 2014 برابر با 15 فروردین ماه جاری ضمن اشاره به نقش کلیدی زنان در اقدام علیه مین خواستار سیاره ای عاری از مین شد.

 

متن کامل پیام بان کی مون به این شرح است:

در بیشتر موارد گفته می شود زنان نیمی از آسمان را در اختیار دارند. امسال به مناسبت روز جهانی آگاهی از مین و کمک برای اقدام علیه آن بر اهمیت نقش زنان در حفظ کره ارض تمرکز می نماییم.

زنان در سراسر جهان در راستای تلاش های ما جهت خنثی سازی مین های زمینی و حفاظت در برابر اثرات بی هدف آن همچنین آموزش مردم در مورد اینکه چگونه در نواحی آلوده به مین زندگی ایمن داشته باشند، کمک به قربانیان، خنثی سازی مین های زمینی و امحای مهمات منفجر شونده، نقش حیاتی ایفا می نمایند.

زنان و دختران به گونه ای نا متناسب تحت تاثیر مین های زمینی قرار دارند. هنگامیکه زمان آموزش در باره خطرات فرا می رسد، زنان و دختران نیاز های متفاوتی دارند. آنان ممکن است زمانیکه یکی از اعضای خانواده کشته یا مجروح می شود با چالش های بزرگ تری روبرو شوند. به همین دلیل ملل متحد در راستای اقدام علیه مین، تلاش می نماید به نقطه نظرات زنان گوش فرا دهد، پیشنهاد های آنان را بپذیرد و زنان را توانمند سازد تا حتی بیشتر بتوانند به نهضت جهانی ما کمک نمایند.

زنان می توانند پیشرفت به سوی اهداف اصلی اقدام علیه مین را هدایت کنند که مقصود آن افزایش امنیت، بازسازی جوامع، احیای اراضی و خاتمه دادن به ترس مفرط از وجود مواد منفجره باقی مانده از جنگ است. همچنین زنان می توانند منافع این اقدام را تقویت کنند وقتی که کودکان به مدرسه برمی گردند، خلاقیت اقتصادی احیا می شود و زندگی ها از راه اقدام علیه مین نجات پیدا می کنند.

اینجانب خواستار اقدامات گسترده تر برای درگیر کردن زنان در سطوح ارشد در فعالیت علیه مین هستم. دولت ها باید اقدامات بیشتری برای حل مسئله جنسیت در برنامه های خود در زمینه اقدام علیه مین از راه اجرای کنوانسیون منع مین های ضد نفر به عمل آورند.

پانزده سال پس از به اجرا گذاشتن آن، اینجانب اینک از پیوستن 161 کشوربه این کنوانسیون دلگرم هستم وسایر کشورها را برای الحاق فرامی خوانم. در این تلاش می توانیم از گام سریع کشورهایی الهام بگیریم که به کنوانسیون مهمات خوشه ای، کنوانسیون مربوط به برخی سلاح های متعارف و سایر ابزار های بین المللی ملحق شده اند که هدف آن ها حذف تهدید ایجاد شده توسط مواد منفجره باقی مانده از جنگ است.

سازمان ملل متحد سابقه افتخار آمیزی از کمک به میلیون ها انسان در کشورهای متاثر از مین دارد. در این روزجهانی، اجازه دهید منابع، شرکا و اراده مورد نیاز برای پیشبرد هرچه بیشتر نگاه خود به سوی سیاره ای عاری از مین را بسیج نماییم.

 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    این کویر لوت رو هم از قلم نندازین که همین نوروز باز چند قربانی انفجار مین در این بخش از کویرهای پرجاذبه ایران برای گردشگری را داشتیم.