فرمانده نیروی انتظامی در نشست خبری خود در مورد تصادفات رانندگی،سرقتها، کشف مواد مخدر و آزادی مرزبانان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست خبری خود با رسانه ها در سال 93، گفت: اطلاعاتی که ما ارائه می دهیم باید با توجه به ملاحظات امنیتی و بر اساس داده های قطعی باشد برای همین اظهارنظر درباره وضعیت مرزبانان باید سنجیده باشد زیرا اظهارنظر زودهنگام درباره مرزبانان موضوع را پیچیده تر می‌کند.
او گفت: هر زمانی که مرزبانانمان وارد خاک جمهوری اسلامی شدند آن موقع می توانیم اظهارنظر رسمی کنیم و فرآیند کار را شرح دهیم.
احمدی مقدم گفت: من نمی دانم چرا اینقدر بحث مرخصی یا معافیت مرزبان ها برای خبرنگاران مهم شده است . ما قانون داریم و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مدت اسارت امتیازاتی برای افراد به همراه دارد که محاسبه می شود اصولا نمی توانیم قول هایی دهیم که خلاف مقررات باشد.
او در مورد برخی اخبار مربوط به ارایه امان‌نامه به جیش‌العدل، گفت: وارد جزئیات نشوید چرا که برخی سئوال‌ها مساله را پیچیده‌تر می‌کند؛ اما امان‌نامه مقررات خود را دارد و قواعد آن نیز مربوط به سال‌های دور است و این مسئله بر عهده قوه قضاییه است.


تصادفات نوروزی

او درباره عملکرد پلیس در سال 92 و همچنین طرح نوروی گفت: امسال نسبت به 20 روز سال گذشته ، تصادف 4.3 درصد کاهش داشته است.
احمدی مقدم ادامه داد: این در حالی است که در موضوع کشته‌های سر صحنه تصادفات هم با کاهش 15.7 درصدی روبرو بودیم که آماری خوبی برای ما محسوب می‌شود.
او درباره تعداد فوت شدگان در 20 روز اجرای طرح نوروزی گفت: 512 نفر از ایرانیها در تصادفات کشته شدند ، این در حالی است که مجروحین 9170 نفر بودند که 2.7 درصد کاهش یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره میزان ترددهای جاده‌ای گفت: ما امسال شاهد 9.6 درصد افزایش ترددها در جاده‌ها بودیم که در این میان مصرف بنزین نیز 4.5 درصد افزایش داشته است.
او در مورد اینکه خودروی پراید پرخطرترین خودرو است، گفت: فکر نمی‌کنم مردم علاقه مفردی به پراید داشته باشند اما نیاز و مشکلات اقتصادی سبب می‌شود که از این خودرو استفاده کنند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه 27 تا 30 درصد سوانح مربوط به پراید بوده است، گفت: علاوه بر اینکه خودروساز باید نسبت به افزایش کیفیت خودرو اقدام کند، مردم نیز باید توجه کنند که برای تامین ایمنی خود، هزینه بیشتری را صرف کرده و یا اگر پول ندارند حداقل احتیاط را چاشنی رانندگی خود کنند.


رشد سرقت
او با بیان اینکه در نوروز امسال سرقت خودرو 12 درصد رشد داشته است، گفت: سرقت‌های خرد نیز سه درصد افزایش یافت اما کیف‌قاپی 15 درصد، سرقت مسلحانه 13 درصد، سرقت به عنف 18 درصد و تصادفات 4.3 درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: سال 92 اگرچه سرقت در شش ماه اول کمی رشد داشت اما در نیمه دوم سال کنترل شد.

احمدی مقدم با بیان اینکه  کشف سرقت پارسال حدود 63 درصد بود اما در قتل رشدی نداشتیم گفت: استان سیستان و بلوچستان با 221 مورد قتل، خوزستان با 174 مورد، تهران بزرگ با 163 مورد و فارس و خراسان رضوی به ترتیب با 156 و 113 فقره قتل در رتبه‌های اول تا پنجم آمار قتل قرار دارند.


اقدامات پلیس در سال گذشته

او همچنین در تشریح اقدامات سال ۹۲ ناجا گفت: در سال 92 نیروی انتظامی 500 تن مواد مخدر کشف کرد که 14 درصد افزایش نسبت به سال 91 داشته است.
او ادامه داد: در نوروز سرقت خودرو 12درصد و سرقت خرد 3 درصد رشد داشته است، این در حالی است که سرقت مسلحانه 13 درصد، سرقت به عنف 18 درصد و کیف قاپی 15 درصد کاهش داشته است. در این ایام سرقت بانک نداشته ایم اما میزان کل سرقت ها در نوروز امسال نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته است.
احمدی‌مقدم گفت: شماره‌گذاری خودروی جدید در سال 92، 13 درصد کاهش داشته اما شاهد افزایش 49 درصدی شماره‌گذاری خودروی خارجی بوده‌ایم و این در حالیست که اسقاط خودرو 52 درصد کاهش یافته است و صدور گواهینامه در سال 92، 20 درصد کاهش داشته است اما صدور برگه جریمه 10 درصد افزایش داشته است.


رشد مسافرت به خارج از کشور

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه در نوروز امسال 670 هزار ایرانی به خارج از کشور سفر کردند، افزود: سفرهای ایرانیان به خارج از کشور در نوروز امسال 35 درصد افزایش یافته است. بر اساس آمارها 180 هزار نفر به عتبات، 100 هزار نفر به سفر عمره و 490 هزار نیز به سفرهای تفریحی رفتند که بیشترین سفرها به امارات، ترکیه، اقلیم کردستان و ارمنستان بود، این در حالی است که در سال گذشته 7.2میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که نسبت به سال 91، 12.5 درصد رشد نشان می دهد. این در حالی است که ورود افراد خارجی به کشور با 21 درصد به 4.6 میلیون نفر رسید.

احمدی‌مقدم با اشاره به افزایش پنج درصدی مصرف سوخت در کشور، خاطر نشان کرد: در ایام نوروز گرچه برخی معتقد بودند که سفر کاهش یافته اما آمارها حاکی از افزایش آن است. البته موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که امسال نسبت به سال گذشته توزیع سفر از سوی ایرانیان بهتر انجام شد.

او گفت: دو مقصد عتبات و عمره به ترتیب با سفر 180 هزار تن با 90 درصد افزایش و 100 هزار تن با 87 درصد افزایش در صدر مقاصد سفرهای نوروزی ایرانیان بوده است و پس از آن نیز سفرهای سیاحتی به مقاصد امارات، ترکیه، ارمنستان، اقلیم کردستان و ... در صدر سفرها بوده است.

فرمانده ناجا از افزایش 9.6 درصدی تردد در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: البته نمی‌توان از عنوان سفر برای توصیف این ترددها استفاده کرد چرا که ممکن است در برخی از موارد، اقامتی صورت نگرفته و تنها در حد همان تردد بوده باشد.

 

 

اختلاف ۱۵ میلیونی قیمت هرویین در شرق و غرب کشور

فرمانده ناجا درباره قیمت مواد مخدر در کشور نیز گفت: تریاک به ازای هر کیلوگرم یک میلیون و 400 هزار تومان در شرق و سه میلیون تومان در غرب کشور قیمت داشت و هروئین نیز چهار میلیون تومان در شرق و 19 میلیون تومان در غرب کشور قیمت‌گذاری شده بود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه هرمزگان با کشف 87 تن مواد مخدر بیشترین کشفیات را به خود اختصاص داده است، گفت: این امر بیانگر این است که مسیر قاچاق مواد مخدر به دریا تغییر جهت داده است.

 

 

 

به گفته او، یگان‌های مرزی 72 تن از مواد مخدر کشف شده را به خود اختصاص داده‌اند و استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان نیز به ترتیب با 44، 36 و 34 تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    43 4
    یادمه یه بار رضا کیانیان تو برنامه سفر بخیر برگشت گفت ما تو ایران دو تا سلاح سرد داریم یکیش چاقو هستش و اون یکی پراید!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      7 3
      آقا محسن به ماشین من توهین نکنید. من پولم همینقدره.هههههه
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    55 3
    همش تقصیر خود مردمه، به جای پراید می تونن یه پورشه بخرن.
  • محمد عظیمی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    12 4
    ربطی به پراید نداره مشکل مربوط به رانندگی مردم است. ثانیا اینکه آقای احمدی مقدم می گوید سی درصد تصادف ها مربوط به پراید است حرف دقیقی نیست چون تعداد خودروهای پراید بیشتر از سایر خودرو ها است بنابراین تعاد آنها در تصادف ها بیشتر می شود.. باید مقایسه تعداد تصادف ها به نسبت جمعیت خودروها در کل خودروها انجام گیرد..
  • بنده خدا IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    13 0
    خب چرا دولت قیمت هروئین رو تک نرخی نمیکنه ؟؟!!
  • مسعود US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 4
    این آمار اشتباهه. به خاطر اینکه اینا باید تعداد پراید به نسبت سایر خودرو ها رو مقایسه کنند. تعداد پراید سواران خیلی بیشتر از مثلا سمند سواران است. اگر این آمار به این شکل تهیه نشده باشد هیچ ارزشی ندارد
  • اریا A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 1
    سردارجان وقتی 40% خودرو ها پراید هست خب معلومه بیشترین تصادف هم متعلق به پراید دیگه!
  • بی نام RU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    جند درصد سفرها با پراید با اطمینان بالای 5 درصد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 0
    بفرمائید چند درصد از خودرو های کشور پراید است؟ شایان ذکر است که همواره پراید بالاترین تیراژ تولید و فروش را درکشور دارد .
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 0
    آقای احمدی مقدم اینگونه آمار ها را نسبی ارایه می دهند یعنی باید تعداد یک مدل خودرو تصادفی را به تعداد کل ان مدل در کشور تقسیم کنید بعد درصد بگیرید. در واقع باید درصد نسبی ارایه شود زیرا تعداد خودرو های پراید در کشور از تمام مدل خودروهای دیگر بیشتر است و بدیهی است امار تصادف ان بیشتر باشد. یک مثال بزنم اکر بنده یک بنز xxx داشته باشم و همان هم در عید نوروز تصادف کرده باشد امار تصادفی این مدل بنز می شود 100% ولی در کل تصلدفت نزدیک به صفر ( و هر دو این آمار غلط است )
  • ميم A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    5 1
    درسته پرايد ايمني كمي داره، ولي بايد درصد حوادث را نسبت به تعداد خودروها مقايسه كنند! بيشتر خودروي كشور هم پرايد است!
  • دکتر امیرسعید صالح اکولوژیست از دانشگاه میشیگان IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 6
    لازم است از برادران نیروی انتظامی و ارتش و راهنمایی و رانندگی و کلیه افرادی که در ایام عید و تعطیلات دور از خانواده خود و برای حفظ و آرامش ما تلاش کردن قدردانی و تشکر نماییم و به آنها بگوییم فدایی دارید خسته نباسید
  • محمد A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آمار همگی به رشد روز افزون همه چی دلالت داره.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    اگر 30 درصد تصادفات با شرکت پراید صورتمیگیره حتما پراید امن تر از سایر ماشینها است چون بیش از 30درصد از ماشینها که توی جاده تردد میکنند پراید هستش