مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 17 فروردین 1393

عاملان قتل معاون سابق وزیر صنعت 15 مرداد امسال در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شوند.
به گزارش مهر، چندی پیش جسد صفدر رحمت آبادی در خودرواش در خیابان گلبرگ کشف شد. عامل جنایت با شلیک دو گلوله به سر معاون وزیر صنعت او را به قتل رسانده بود. بررسی صحنه جنایت نشان می‌داد، قاتل در داخل خودرو نشسته و به سوی قربانی شلیک کرده بود.
در ادامه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و با ردیابیهای خود به یکی از بستگان پدری مقتول ظنین شده و او را همراه همسرش در شرق تهران دستگیر کردند. متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جنایتی شدند.
مرد جوان در ادامه لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: مرحوم رحمت آبادی از بستگان پدری ام بود. من و همسرم 10 سال قبل پس از ازدواج به تهران آمده و در شرق تهران ساکن شدیم. از چندی قبل با مقتول اختلافاتی داشتم و به دنبال راهی برای انتقام بودم. روز حادثه با تهیه اسلحه از همسرم خواستم که با مرحوم رحمت آبادی قرار بگذارد. حدود ساعت هشت شب به محل قرار در خیابان گلبرگ رسیدیم. همسرم بر روی صندلی جلوی خودرو نشست و من پشت سر مقتول نشستم. پس از کمی صحبت اسلحه را به سمت سر مقتول گرفته و دو گلوله شلیک کردم. به خاطر سر و صدای خیابان کسی متوجه شلیک نشد. سریع از ماشین پیاده شده و به خانه بازگشتیم که قبل از فرار ماموران ما را دستگیر کردند.
زن جوان نیز با تایید اعترافات همسرش گفت: شوهرم از من خواست با مرحوم رحمت آبادی تماس گرفته و از او بخواهم برای حل مشکلی که دارم قراری بگذارد. مقتول نیز برای حل مشکل ما و بدون اطلاع از نقشه شوهرم در محل قرار حاضر شد. همسرم به خاطر اختلافاتی که با مقتول داشت مرا وارد این جنایت کرد.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در این پرونده مرد جنایتکار به اتهام قتل و حمل و نگهداری اسلحه و همسرش به اتهام معاونت در قتل محاکمه می شوند.
رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران، پس از بررسی پرونده و با توجه به اینکه ابلاغ قرار صورت نگرفته بود، پرونده را برای رفع نقص به دادسرا بازگرداند.
پس از رفع نواقص ، پرونده دوباره به دادگاه بازگشت. قرار است زوج جنایتکار 15 مرداد در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی محاکمه شوند.

 

توقیف بنز با سرعت 210 کیلومتر در مرکزی
بنز با 210کیلومتر سرعت در یکی از جاده های استان مرکزی متوقف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی حسنی گفت: در راستای اجرا و حفظ طرح انضباط ترافیکی در سطح جاده های استان مرکزی، مأموران پلیس راه در محور قم- اراک با دوربین کنترل سرعت به یک بنز با سرعت 210 کیلومتر دستور توقف دادند.
رئیس پلیس راه استان مرکزی تصریح کرد: این خودرو پس از متوقف شدن به علت ارتکاب تخلفات رانندگی شامل سرعت غیرمجاز، حرکت مارپیچ و نمایشی، عدم استفاده از کمربند ایمنی خودرو، پس از اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد.

 

انفجار گاز شهری خانه ای را در شهرک نفت لرزاند
انفجار گاز شهری در یک منزل مسکونی مصدومیت مالک و تخریب ساختمان را در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 04:57 دقیقه صبح امروز یکشنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 94 را به محل اعلام شده در بلوار اشرفی اصفهانی، شهرک نفت اعزام کرد.
محمد دیبا، افسر آماده منطقه یک عملیات گفت: در محل حادثه یک مجتمع پنج طبقه 40 واحدی مسکونی دیده می شد که نشت گاز شهری در طبقه اول آن و رسیدن شعله به آن باعث انفجار گاز و مصدومیت مالک ساختمان و تخریب و شعله وری واحد مسکونی شده بود. آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع سیستم گاز ساختمان مالک را که قبل از رسیدن آتش نشانان توسط همسایگان از محل آتش سوزی خارج شده بود جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.
دیبا افزود: آتش نشانان با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده شعله های آتش را که بیشتر قسمت های واحد مسکونی را در بر گرفته بود قبل از انتقال به واحد های مسکونی دیگر مهار و خاموش کردند. در این حادثه قسمتی از دیواره ها و پنجره های واحد مسکونی به دلیل شدت انفجار دچار تخریب شده بود.

 

انفجار منزل مسکونی در مشهد
سرپرست ایستگاه 8 آتش‌نشانی مشهد از انفجار منزل مسکونی در خیابان بابا‌نظر خبر داد و به فارس گفت: ساعت 14:55 دقیقه دیروز شنبه حادثه‌ای مبنی بر انفجار منزل مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی بلافاصله گروه نجات و اطفای حریق ایستگاه‌ 8 را به منطقه اعزام کرد.
علی‌اکبر حکم‌آبادی افزود: در این حادثه که در خیابان بابا‌نظر مشهد روی داد یک منزل مسکونی 2 طبقه در آتش سوخت.
این مسئول با بیان اینکه این منزل مسکونی چند منظوره بوده است، تصریح کرد: در زیر زمین این خانه کارگاه تولید کفش بوده که بخارات حاصل از چسب در محیط بسته منزل در مجاورت بخاری باعث انفجار منجر به حریق شده است.
سرپرست ایستگاه 8 آتش‌نشانی مشهد گفت: همه اعضای این خانواده 4 نفره در این حادثه به شدت مجروح و راهی بیمارستان شدند.

 

انفجار گاز شهری 3 منزل مسکونی در آمل را تخریب کرد
انفجار گاز شهری در شهرک آزادگان آمل، سه منزل مسکونی در این منطقه را تخریب کرد.
به گزارش فارس، ساعت 3 و 45 دقیقه صبح امروز یکشنبه بر اثر انفجار گاز شهری در یک منزل مسکونی در شهرک آزادگان آمل دو نفر مصدوم شدند و دو واحد مسکونی دیگر دچار خسارت شدند.
براساس مشاهدات خبرنگار فارس شدت حادثه موجب تخریب تقریبا کامل این منزل مسکونی و خسارت‌های بیشتر به واحدهای همجوار شد.
در این حادثه کسی دچار سوختگی نشد.

 

دستگیری سارق مشهدی در تبریز
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی از دستگیری سارق و کشف 60 فقره سرقت داخل خودرو در تبریز خبر داد.
به گزارش فارس، صابر عباس‌زاده به خبرنگاران گفت: در پی دستگیری یک متهم اهل و ساکن مشهد با 13 فقره سابقه کیفری توسط عوامل کلانتری 16 تبریز، به علت حساسیت موضوع، برای ادامه تحقیقات به این پلیس واصل شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: پرونده مذکورجهت رسیدگی به اداره مبارزه با سرقت ارجاع و کارآگاهان با احصاء شیوه سرقت‌ها و بازه زمانی و مکانی آنها در شش ماهه اخیر که شباهت زیادی با شیوه سارق فوق‌الذکر داشته تحقیقات علمی و تخصصی خود را آغاز که با اثبات ادله لازم و کشف مقداری اموال مسروقه از جمله کارت‌های ملی، عابر بانک، گواهینامه و سه عدد سیم کارت تلفن همراه از جیب متهم نهایتاً با ارایه دلایل و مدارک، نامبرده به 60 فقره سرقت از داخل خودرو در سطح کلانشهر تبریز اعتراف کرد در ادامه تحقیقات نیز محل‌های سرقت مورد بازسازی و کلیه مالباختگان شناسایی شدند.
عباس‌زاده در بیان شیوه این سرقت‌ها اعلام کرد: سارق مذکور اکثرًا ساعات خلوت بعد از ظهرها و شب‌ها پس از شناسایی خودروها در کوچه‌ها و محل‌های خلوت باباز کردن درب خودروهای پیکان و پراید با سیم مفتول اقدام به سرقت محتویات داخل آنها می‌کرد.
وی ادامه داد: در این راستایک نفر مالخر نیز اهل و ساکن تبریز شناسایی و دستگیر و مقادیری اموال مسروقه شامل ضبط و پخش و باند، پانل، عینک طبی و آفتابی کشف شد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات، به همراه متهمان و مالباختگان به دادسرای ناحیه یک تبریز ارسال و متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.
عباس‌زاده در آسیب‌شناسی این نوع سرقت‌ها گفت: متزلزل بودن وضیعت خانوادگی متهم (بچه طلاق)، اعتیاد شدید متهم به مواد مخدر صنعتی، عدم توجه مالباختگان به هشدارهای پلیسی و پارک خودرو در مناطق تاریک از نقاط قابل توجه در این سرقت‌ها است.

 

دو کودک پنج و دو ساله در نهرهای روستای بیت فنیان شوش غرق شدند
دهیار روستای بیت فنیان به مهر گفت: در چند روز اخیر دو کودک پنج و دو ساله در نهرهای روستای بیت فنیان شهرستان شوش غرق شدند.
موسی مزرعه افزود: دو روز گذشته کودکی در کنار نهری، در نزدیکی خانه شان در حال بازی بود که ناگهان در نهر سقوط می کند. خانواده این کودک پس از سه ساعت توانستند جسد این کودک را از نهر خارج کنند.
مزرعه توضیح داد: همچنین در نزدیکی روستا نهری مخصوص کشاورزی وجود دارد که دیروز نیز یک کودک پنج ساله در آن غرق شد.
وی یادآور شد: نهری که در کنار روستا جاری است را در آینده نزدیک به جوی کوچکی تبدیل می کنیم که جلوی چنین وقایع ناگواری گرفته شود.

 

دستگیری دانشجوی هکر/تهدید برای نمره
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: جوانی که اقدام به هک کردن یک سایت اینترنتی کرده بود توسط پلیس فتا مراغه استان شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش فارس، عیسی هاتفی به خبرنگاران گفت: در پی شکایت مدیر یک دانشکده مبنی بر نفوذ فردی به سایت دانشکده و با پیامی تهدیدآمیز اعلام کرده به دانشجویانی که نمره 9 گرفته‌اند نمره 10 داده شود وگرنه سایت آموزش دانشکده هک می‌شود که با توجه به حساسیت موضوع و امنیتی بودن مسئله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
هاتفی افزود: پس از وصول پرونده کاراگاهان این پلیس با استفاده از شیوه‌های پلیسی و با بررسی لیست دانشجویانی که در ترم‌های گذشته نمره 9 گرفته به فردی با هویت معلوم مظنون شدند.
وی ادامه داد: پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم در فضای مجازی شبکه اجتماعی فیس بوک با اکانتی با نام خود اقدام به فعالیت می‌کند که با بررسی‌های فنی و پلیسی متهم شناسایی و دستگیر شد.
هاتفی اظهار کرد: هر چند متهم ابتدا منکر امر بود ولی در مواجهه با دلایل مستند راهی جز اقرار نیافت و بیان داشت با توجه به اینکه یکی از اساتید در یکی از دروس دانشگاه به بنده نمره 9 داده بود احساس می‌کردم به حق بنده اجحاف شده برای انجام اقدامات تلافی جویانه اقدام به هک سایت دانشکده کردم.

 

نامزد انتقام جو پشت میله های زندان
شخصی که به خاطر انتقام، رمز صفحه فیس بوک خانمی را تعویض و به وسیله آن اقدام به توهین و فحاشی و هتک حیثیت می کرد ، توسط پلیس فتا استان کرمانشاه دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، خانمی با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اذعان داشت، شخص یا اشخاص ناشناسی رمز ورود صفحه فیس بوک وی را عوض کرده و با انتشار مطالب خلاف واقع برای دوستان و آشنایانش، برای وی مزاحمت ایجاد کرده اند.
کارکنان این پلیس با توجه به فوریت موضوع بدون فوت وقت پرونده را در دستور کار خود قرار دادند و پس از بررسی کارشناسی و پلیسی و تلاش شبانه روزی، متهم را شناسایی و وی را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
متهم در بازجویی ها گقت: شاکیه نامزدم بوده که به دلیل اختلافاتی که با هم داشتیم رابطه ما به هم خورد و به همین دلیل از وی کینه به دل گرفتم و از آنجا که صفحه مورد نظر توسط خودم ساخته شده بود ، رمز آن را تغییر و به وسیله آن اقدام به هتک حیثیت شاکیه کردم.
متهم با قرار تامین مناسب روانه زندان مرکزی کرمانشاه شد.

 

دستگیری عامل توزیع و نصب گیرنده ماهواره در کاشمر
فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری عامل توزیع و نصب تجهیزات ماهواره در این شهرستان خبر داد و به فارس گفت: ماموران این فرماندهی در ایست و بازرسی مقطعی در یکی از مبادی ورودی شهر کاشمر به یک راید مشکوک و خودروی مذکور را مورد بازرسی قرار دادند.
ابوالقاسم باقری با بیان این‌که در بازرسی از این خودروی سواری تعدادی تجهیزات نصب و دریافت ماهواره کشف شد، افزود: خودرو جهت بررسی بیشتر به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی منتقل شد.
فرمانده انتظامی کاشمر با بیان این‌که راننده این خودرو در بازجویی‌های فنی و پلیسی ماموران این فرماندهی به نصب و راه‌اندازی گیرنده‌های ماهواره در سطح شهرستان اعتراف کرد، گفت: با هماهنگی مقام قضایی محل سکونت این متهم که در یکی از روستاهای شهرستان بود مورد بازرسی قرار گرفت که در آن نیز بیش از 200 قطعه تجهیزات راه‌اندازی و دریافت از ماهواره کشف و ضبط شد.
باقری با اشاره به این‌که تحقیقات پلیس در خصوص شناسایی اعضای دیگر این باند ادامه دارد، یادآور شد: پس از انجام تحقیقات لازم، متهم به دادسرا معرفی خواهد شد.

 

شگرد جدید کلاهبرداری پیامکی
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شگرد جدید کلاهبرداری از طریق ارسال با عنوان پیامک حجمی«نگاه کن ببین چیه ؟ شما برنده 70 میلیون ریال شده اید.» و ایجاد صفحه جعلی خبر داد.
به گزارش ایسنا،سرگرد سهیل خاکشور در این رابطه گفت: در بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، شگرد جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک حجمی و ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی شناسایی شده است لذا شهروندان در این رابطه هوشیار باشند.
وی بیان داشت: در این شیوه مجرمانه افراد کلاهبردار ابتدا اقدام به ارسال پیامک حجمی انبوه با متن «نگاه کن ببین چیه ؟ شما برنده 70 میلیون ریال شده اید به سایت زیر مراجعه کنید :www.bank7.org » که برخی از شهروندان به علت عدم آگاهی و جهت رسیدن به وجه اعلامی به وب سایت مذکور مراجعه و ترغیب شده ناخواسته شماره کارت - رمز اینترنتی - cvv2 و تاریخ انقضای کارت خود را در داخل فرم مفتوحه وارد می کنند و آنگاه دکمه ارسال را فشار می دهند دریغ از اینکه سایت فوق جعلی بوده و اطلاعات بانکی شهروندان به این راحتی به سامانه بانک اطلاعاتی کلاهبرداران ارسال می گردد.
خاکشور یاد آور شد: در نهایت کلاهبرداران با داشتن مشخصات مورد نیاز عملیات بانکی و به جهت عدم شناسایی از سوی پلیس پس از نفوذ به حساب افراد سریعا اقدام به خرید اینترنتی کرده و به راحتی از این طریق طعمه های خود را فریب می دهند و پول کلانی را به سرقت می برند.

 

کلاهبرداری با فروش سکه های قدیمی تقلبی
دو نفر که با فروش سکه های قدیمی تقلبی به شهروندان از آنان کلاهبرداری می کردند توسط ماموارن پلیس آگاهی شهرستان لنجان استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا عرب عامری، فرمانده انتظامی شهرستان لنجان استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با شیوه فروش سکه های قدیمی تقلبی از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شاکیان پیامک های تبلیغاتی در خصوص فروش سکه های قدیمی دریافت کرده و پس از تماس با ارسال کننده این تماس ها با وی قرار گذاشته و اقدام به خرید این سکه ها کردند که پس از چند پرداخت مبلغ مورد نظر و گذشتن چند روز از ماجرا متوجه تقلبی بودن آنها شده و هیچ اثری از فروشندگان پیدا نمی کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه مجموع کلاهبرداری های صورت گرفته 440 میلیون ریال بوده است عنوان داشت: در این خصوص پرونده ای ویژه تشکیل و ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تحقیقات تخصصی خود دو متهم اصلی این پرونده را شناسایی کرده و در عملیاتی غافلگیرانه هردو را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
متهمان که در ابتدا منکر ارتکاب هر گونه جرمی از ناحیه خود بودند هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شدند به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و کسب سود و درآمد را انگیزه خود از انجام این کار عنوان کردند.
متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

مار خوش خط و خال در دام آتش نشانان
یک حلقه مار که در خیابان مطهری موجب ترس و وحشت شهروندان شده بود به دام آتش نشانان افتاد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125، مبنی بر مشاهده یک حلقه مار بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 13:49 امروز یکشنبه نیروی امداد و نجات ایستگاه 18 را به خیابان مطهری، خیابان منصور، پلاک32 اعزام کرد.
مصطفی جعفری، فرمانده آتش نشانان ایستگاه 18 در این باره گفت: پس از بررسی و جستجوهای اولیه مشاهده شد یک حلقه مار یک متری باعث وحشت و اضطراب ساکنین شده است. در این حادثه آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات و با رعایت موارد ایمنی موفق به دام انداختن مار خوش خط و خال شده و آن را به ایستگاه منتقل کردند.

 

نوزاد دارابی در آمبولانس متولد شد
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس از تولد یک نوزاد در آمبولانس در شهرستان داراب خبر داد.
به گزارش مهر، دکتر کامران فیروزی در این رابطه توضیح داد: در پی تماس تلفنی با اورژانس داراب در ساعت 20 و 42 دقیقه شنبه، بلافاصله نیروهای اورژانس 115 به محل اعزام شدند و یک مادر باردار برای زایمان را به بیمارستان منتقل کردند.
وی عنوان کرد: نوزاد در مسیردر آمبولانس بدنیا آمد و نیروهای امدادی اورژانس مادر و نوزاد پسر را در صحت کامل به بیمارستان تحویل دادند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =