فارس نوشت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با هشت بند تهیه کردند که طی آن راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مصوبه پارلمان اروپا مشخص شده است.

متن کامل این طرح در ذیل می‌آید:

مقدمه:
امروز کسانی دم از حقوق بشر می‌زنند که فراموش کرده‌اند خودشان در اختلافات داخلی در اروپا دایره جنگ را به چند قاره کشاندند که ده‌ها میلیون نفر را در حمام خونی که به راه انداختند به کام مرگ کشاندند. اینها کسانی هستند که فراموش کرده‌اند امروز حامی قاچاقچیان مواد مخدر شده‌اند و عجبا که فکر می‌کنند افکار بیدار دنیا این جنایت بزرگ آنان را فراموش کرده‌اند. اینان کسانی هستند که امروز ضمن حمایت از قاچاقچیان مواد مخدر از تروریست‌های تکفیری در سوریه حمایت‌های تجهیزاتی و پشتیبانی‌های سیاسی به عمل می‌آورند.

ماده‌واحده- اینک که پارلمان اروپایی با تصویب قطعنامه مداخله‌جویانه و با غیر دموکراتیک خواندن انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در ایران و زیر سؤال بردن وضعیت حقوق بشر، متهم کردن ایران به نقض مداوم حقوق اساسی تأکید بر ایجاد نمایندگی اروپا تا پایان سال ۲۰۱۴ در تهران به عنوان یک ابزار کارآمد برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های ایران و همچنین زیر سؤال بردن دستگاه‌های قضایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان درخواست آزادی زندانیان، سیاسی، محکومین فتنه و موافقت با ازدواج همجنس‌بازان تحلیل جدیدی را پیش روی خود قرار داده‌اند و از آنجایی که این اقدامات با روح همکاری در عرصه بین‌المللی مغایرت دارد و با تعهد دولت‌ها در عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها مخالف است، ما این اقدام پارلمان اروپایی را با تحریک صهیونیست‌های جهانی می‌دانیم و به همین جهت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اقدام وقیحانه پارلمان اروپایی این ماده‌واحده را در این راستا به تصویب می‌رساند.

بند اول- دولت موظف است که نسبت به روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای اروپایی که به این قطعنامه پارلمان اروپایی رأی مثبت داده‌اند تا زمانی که رأی خود را پس نگرفته‌اند تجدیدنظر کند.

بند دوم- هیچ مقام و هیأت اروپایی نمی‌توانند بدون هماهنگی و اخذ مجوز قانونی از دولت جمهوری اسلامی ایران با اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در ایران دیدار و ملاقات داشته باشند.

بند سوم- از دولت خواسته می‌شود که با توجه به ۱۵ هزار شهید و جانبازی که جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با ترانزیت مواد مخدر داشته دولت در خصوص سیاست مبارزه با ترانزیت مواد مخدر با توجه به موضع خصمانه اروپایی‌ها در مورد مبارزه با قاچاقچیان تجدیدنظر کند.

بند چهارم- با توجه به تجربه کشور ما از لانه جاسوسی آمریکا دولت موظف است از تأسیس هرگونه دفتری از سوی پارلمان اروپا یا سازمان‌های مدعی حقوق بشر در کشور ممانعت به عمل آورد.

بند پنجم- تا زمانی که از طرف غربی فرهنگ و حقوق اسلامی و انسانی نادیده گرفته می‌شود و با این موضوع برخوردی یک بام و دو هوا دارد دولت نسبت به همکاری با کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل تجدیدنظر کند.

بند ششم-دولت موظف است هر برخورد یا کنترلی که از سوی کشورهای اروپایی برای ورود و خروج اتباع و مسئولین ایرانی در کشورهای اروپایی اعمال می‌کنند هنگام ورود و خروج مسئولان و اتباع آن کشورها در مبادی ورودی و خروجی کشور ما نیز همان رفتار اعمال شود.

بند هفتم-دولت موظف است که هزینه کامل میزبانی بیش از سه میلیون آواره در کشور را از مراجع بین‌المللی پیگیری و اخذ کند.

بند هشتم- دولت موظف است هر سه ماه یکبار گزارشی از اقدامات این قانون را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    9 1
    بهترین کار اینه که مواد مخدر رو به صورت کنترل شده و با نظارت نیروهای نظامی و انتظامی از کشور عبور بدهند و فقط از توزیع اون در داخل کشور جلوگیری کنند. این کار خیلی خیلی راحت تره و این همه دردسر برای مرزبان های ما هم نداره. محموله رو در شرق وزن می کنند، یه بار نامه صادر می کنند و هنگام خروج دوباره وزن محموله رو چک می کنند و اگه چیزی ازش کم نشده بود راهی اروپاش می کنن تا اروپایی ها حالشو ببرن!!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 1
    ایا امضاکنندگان این بیانیه به عواقب بین المللی این طرح دقت کردنددولت مجازاست درزمینه کنترل موادمخدر تجدیدنظرکنه یعنی ازفردا چهارنفردورهم جمع میشندیک باند موادمخدرتشکیل میدهندچون افغانها میتونند موادمخدربه اروپاصادرکنند پس چرا مانتونیم ایا عوارض هم میگیره دولت .دولت هزینه میزبانی راازمجامع بین المللی بگیره مگه
  • علی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 7
    با اروپائیها باید مثل خودشان رفتار کرد رفتار توام با تکبر اینها قوانین را از روی کدام دین ملاک خود قرار می دهند حتی در مسیحیت وسایر ادیان نیز این قوانین وجود ندارد درضمن اروپائیان ما مستعمره شما نیستم
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 2
    بند اول و دوم و هفتم فوق العاده هستند!!
  • علیرضا A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 2
    درسته که اروپایی ها واقعا سنگ اندازی میکنن ولی ما از نظر اقتصادی و سیاسی در شرایطی نیستیم که بخوایم این بندها رو اجرا کنیم. نمایندگان مجلس بهتره در طرح هایی که ارائه میدن منافع و وضعیت مردم هم در نظر بگیرن چون در غیر این صورت نماینده مردم نام برازنده ای برای آنها نیست. اینم بگم اروپایی ها سرسوزنی به فکر ما نیستن و دلشون به حالمون نسوخته. اونا هم مثل همه کشورها فقط منافع مردم خودشون براشون مهمه .. بهتره که ما هم همینطور باشیم!
  • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    3 1
    خوبه خود زني نكنيم.اين مصوبه صنعت توزيست مارو نابود ميكنه
  • تنفس IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 1
    نحوه ی عملیاتی کردن بند اول و پنجم جای بحث دارد اما بند چهارم و ششم و هفتم کاملا بجا و بحق است
  • رضاپور. استاددانشگاه A1 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 29
    این یک قاعده است. حمله نکنید به شما حمله خواهند کرد. واگربعضی سیاسیون فکر می کنند که غربی ها منطقی هستند، یااشتباه می کنند ویا مرعوب آنها هستند.
    • نوید IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      5 4
      شما دوست داری حمله کنی یه اسلحه بگیر دستت برو لب مرز تا دلت می خواد حمله کن. بس کنید این بساط تند خویی رو
  • غضنفر A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    25 2
    بند سوم- از دولت خواسته می‌شود که با توجه به ۱۵ هزار شهید و جانبازی که جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با ترانزیت مواد مخدر داشته دولت در خصوص سیاست مبارزه با ترانزیت مواد مخدر با توجه به موضع خصمانه اروپایی‌ها در مورد مبارزه با قاچاقچیان تجدیدنظر کند منظور از اين بند چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يعني بذاريم مواد مخدر عبور كنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      8 2
      بله . باید بذاریم عبور کنه و عوارضشو بگیریم. وقتی ما این همه کشته میدیم و اونا حتی یه هلی کوپتر ساده را هم برای مبارزه با قاچاق مواد به ما نمیدند و ما رو تحریم میکنند چرا ما باید سنگ اونا را به سینه بزنیم؟؟؟/
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      8 1
      شیشه و کراک و ال اس دی و ... هم بخشی از حقوق بشره که به بشر درجه دو ایرانی زیاد میرسه ! بهتره انسان های درجه 1 اروپایی هم از این نعمت بی بهره نباشند!
    • حمید A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      1 0
      خیلی راحت میشه ی مسیر امنی دریت کرد و عوارضشو گرفت.. خدا کنه این کار رو انجام بدن.. وقتی هدف قاچاق به اروپاست چ دلیلی داره ما جوونای خودمون رو قربانی کنیم؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 5
    کاش می شد این انتخابات مجلس رو یک سال جلو انداخت!
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    "بند هفتم-دولت موظف است که هزینه کامل میزبانی بیش از سه میلیون آواره در کشور را از مراجع بین‌المللی پیگیری و اخذ کند." پ نه پ مهمون ما باشن
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 3
    واقعا که طرح بچه گانه ای است. کنار کشیدن ایران از کمیسیون حقوق بشر و عدم همکاری با کشورهای اروپایی و ممنوع کردن فعالیت نهاد های بین المللی حقوق بشری در ایران دقیقا خودکشی از ترس مرگ و ایزوله کردن کشور و در نهایت پیروزی طرف های غربی است . با جای چنین طرح بچه گانه ای فضای کشور را بیشتر باز کنید سانسور اینترنت را کاهش دهید و هزینه فعالیت سیاسی مسالمت امیز را کم.کنید تا رضایت ملت جلب شود. جایی که مردم راضی باشند هیچ کشوری نمیتواند از وضعیت حقوق شهروندی در ان کشور ایراد بگیرد.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 4
    تا وقتی که این نمایندگان در مجلس حضور دارند ایران باید با تمام کشورهای جهان غیر از کره شمالی-روسیه و چین قطع رابطه کنه
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    7 1
    نمي دونم چرا اين مجلس خودش رو برتر از فردو دوم كشور مي دونه؟! تا دوره پيش كه اينطوري نبود!
  • حمید IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    9 3
    من میگم چطوره با کل اروپا قطع رابطه کنیم چون اکثریت کشور های اروپایی موافق این قطعنامه بودن یا لااقل نماینده های عزیز خودشون کشور ها رو لیست کنن و به دولت بگن با اینها قطع رابطه کنیم تابه امید خدا برای چند سال بعد یه مذاکراته دیگه ایی برای رفع کدورت ها با این کشور ها داشته باشیم
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    4 1
    آقای استاد دانشگاه در حال حاضر در قرن 21 زیست می کنیم هان!!!!!!!!!!