ترانه رسولی

امسال گویی صدا و سیما هم در آستانه تحویل سال تصمیم داشت کدورتها را دور بریزد .

رضا عطاران که  پس از جشنواره فیلم فجر مورد انتقاد شدید بخش های خبری رسانه ملی قرار گرفته بود ، به برنامه  ویژه سال تحویل آمد و تلاش کرد سوء تفاهم پیش آمده را برطرف کند . به نظر می رسید معاونت سیمای رسانه ملی هم با رویکردی آشتی جویانه  و در راستای فرهنگ اعتدال ، سعی داشت این سوء تفاهم را میان بخشی از رسانه ملی  و این کارگردان و بازیگر محبوب سینما و تلویزیون برطرف کند  .

به هر حال نوروز است و بهترین بهانه برای آشتی و صلح و به دست باد دادن کینه ها .

عطاران به  ویژه برنامه نوروزی شبکه سه آمد و سفره دل پیش احسال علیخانی باز کرد .  جالب اینکه عطاران  بدون کینه و صادقانه تلاش کرد به منتقدین اخیرش ثابت کند که منظورش از بیان آن جمله چه بوده و تنها قسمتی از صحبتهایش پخش و در موردش قضاوت شده .

علیخانی سورپرایز دیگری هم برای مخاطبانش در آستانه سال تحول داشت. مهران مدیری سالها در تلویزیون غیبت داشت . او تلویزیون را خانه خود دانست و خبر خوشی برای دوستدارانش داشت .

بازگشت دوباره اش  به تلویزیون .

مدیری در سالهای دور از تلویزیون و از دریچه  شبکه نمایش  خانگی با مخاطبانش در ارتباط بود . ارتباطی که با مجموعه قهوه تلخ به اوج خود رسید اما با ناتمام ماندن این مجموعه افول کرد .

حال هم مهران مدیری نیازمند تلویزیون است و هم رسانه ملی نیازمند مدیری و مدیرها ..

بی شک  زادگاه  هنری  رضا عطاران و مهران مدیری صدا وسیمای جمهوری اسلامی است .

نکته ای که هر دو نفر هم در ویژه برنامه تحویل سال نیز بر آن تاکید کردند . و بدون شک ارتباط و احترام متقابل میان رسانه ملی و این دو وامثال این دو هنرمند محبوب ، هم به سود این دو و هم به سود رسانه ملی و مهمتر از همه به سود مردم است . آن هم در هجوم  نامیمون سریالهای ماهواره ای که بی شک با هدف تسخیر وقت مردم ایران و تاثیر گذاری منفی بر عادات و آداب و رسوم ایرانی اسلامی صورت می گیرد .

این رویکرد نوروزی رسانه ملی بی شک و با هر متر و معیاری ، خجسته است و باید به فال نیک گرفته شود و از روزهای آتی خوب این رسانه مردمی خبر می دهد . 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    همه فیلم های ماهواره بد نیس. منصف باشید
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      72 9
      همش بد نيست ولي به نظرت اون ٨٠٠قسمتي ها هم خوبن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستاني كه مي ياين اينجا بكبار هم كه شده ديد سياسيتونو كنار بزارين و از كار هاي خوب حمايت كنيد ،تا اون كساني كه بأيد متوجه بشن،بفهمنو.......................
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      49 5
      بله همش بد نیست ... اما اگر آمد در خانه‌ای ... نمیشه باهاش مثل تلویزیون خودمون رفتار کرد ... فرهنگ استفاده ازش متفاوته ... اگر قرار باشه هرکس هر وقت خواست هر چی دلش خواست ببینه اون وقت قطعا اون زندگی دچار مشکل میشه ...
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      35 65
      بابا دست خودم نیست . من حریم سلطان رو دوست دارم !! چیکارش کنم ؟!! مدیری رو هم دوست دارم عطاران رو هم دوست دارم :-))))
  • امین IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    92 2
    به امید دیدن سریال های واقعا طنز!!!
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    93 43
    هيچ وقت سيماي ايران را نمي بينم - عملكردشان تاسف بار است - خدا رو شكر كه ماهواره و اينترنت هست .
    • رضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      35 36
      چرا نظرم منتشر نشد؟من فقط گفتم پز دادن بخاطر ماهواره دیدن و اینترنت رفتن خیلی وقته قدیمی شده .همین.
  • بی نام US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    20 15
    از نگاه بنده كه دهه خارج از گشورم عطاران واقعا معركست. خود خودشه. همين شخصيتش او رو دلنشين تر از اقاى مديرى ميكنه. طنز اقاى مديرى هر چند به نظر كثيرى جالبه اما متاسفانه به قيمت توهين به مردميست كه در ايران سكونت ندارند. اقاى عطاران كارى به اينكارها ندارند و طنزشون به قيمت كسى كامل نميشه. نظرم بود و اميدوارم كسى ناراحت نشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    51 3
    واقعا براي فرار از سريالهاي سبك تركيه اي بايد به هنرمندان داخلي فضا دهيم ومطمنم كه سريالهاي قوي داخلي تمام مخاطبين داخلي را جذب خواهدكرد
  • شکارچی گیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    34 2
    در مورد سریال های ترکیه باید بگم خود ترکیه ای ها اصلا به این چرت و پرت ها نگاه نمی کنند و از طرفی هر قسمت از سریال طی یک هفته فیلم نامه نویسی و فیلم برداری میشه یعنی همه کسایی که به این فیلم ها نگاه می کنند بازیچه افکارات 1شبه 1 نویسنده هستند پس به خودتان و افکارتان احترام بگذارید
  • کوروش A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    22 2
    باید کلا مثبت نگاه کرد . امسال این رویکرد ، رویکرد خوبی بود ... به امید خدا بهتر هم می شود ... به خدا اگر همینجا شرایط فراهم شود آنقدر بچه های فیلمساز فرهیخته در کشور داریم که ترکیه و امثال ترکیه باید ساخته های بچه های ما را ببینند ... اگر از اول چنین رویکردی حاکم بود به چنین وضعیتی دچار نمی شدیم ... همه خوبهایمان را طرد کردیم و به زیر متوسط ها بها دادیم . خوب نتیچه اش از دست دادن مخاطب بود و با دست خود تیشه به ریشه خود زدن . ولی باز هم می گویم .. باید مثبت نگاه کرد ... هنوز دیر نشده ... به امید خدا می شود ترمیم کرد و مخاطب از دست داده را بازگرداند این به نفع همه است ... مخصوصا به نفع مردم ... اینچنین باد
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    18 1
    خدارو شکر
  • امین A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    13 1
    به نظر من صداو سیما به جای اضافه کردن شبکه های متعدد به فکر ارتقای سطح برنامه هاش باشه اولشم از اخبار و گویش گوینده هاش شروع کنه اینگار دارن بچه گول می زنن
  • هادی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    17 2
    بله دیگه دوره احمدینژاد تموم شد تمام فیلمسازان منتقد که حرف دل مردم رو میگن به رسانه ملی بر میگردن الان که کار درستیه ولی کاش تو این هشت سال هم مدیری هم عطاران رو از صدا سیما بیرون نینداخنه بودن !!
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    12 4
    مدیری به تلویزیون شما نیاز نداره این شما هستید که التماسش رو می کنید
    • رضا IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      3 9
      مثل اینکه برنامه تحویل سال شبکه سه رو ندیدی.اتفاقا این مدیریه که به تلوزیون احتیاج داره.تلوزیون که سریالهایی مثل پایتخت و پزمان رو می سازه چه نیازی به مدیری؟
  • بی نام US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    3 12
    کارهای مدیری خیلی وقته دیگه آش دهن سوزی نیست. کارهای طنزش زمانی رو بورس بود که مردم کمتر انتخاب دیگه‌ای داشتن. تو همین 7، 8 سال اخیر درصد بالایی از مردم سریال‌های طنز و درام خیلی خوبی دیدن و توقعشون بالا رفته. همه کارهای غیرایرانی به سریالهای ترکی ختم نمی‌شه. کاری به آموزه‌های اخلاقی یا پیامهای سیاسی‌شون ندارم، ولی مثلا همون سریال قدیمی فرندز یا این بیگ‌بنگ تئوری یا اون ها دید آی مت یور مادر خیلی خوش‌ساخت و تمیز بودن. داستن‌های پر و پیمون و بازی‌های خوب. اما مدیری واقعا پس رفته. قهوه تلخ فقط تا 12 قسمت قابل دیدن بود. ویلای من هم که هیچی. برنامه‌سازهای ایرانی بهتره به جای بهانه گرفتن و غرغر کردن یه کمی کیفیت کارهاشونو بالا ببرن.
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    3 0
    چقدر هم آداب و رسوم ایرانی برای مسئولین ما مهمه