فارس نوشت:

شهردار تهران گفت: بنده نمی‌گویم شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال آلودگی هوا ندارد و این حرف درستی نیست. دولت، شهرداری و مردم با هم باید این موضوع را حل و فصل کنند ولی طبیعتاً محوریت کار بر عهده دولت است.

محمدباقر قالیباف درباره اولویت‌های شهرداری تهران در سال 93 گفت: ما برای برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران تأکید بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر داریم و این به آن معنا نیست که حوزه‌های عمرانی و عملیاتی شهر فراموش شود.

قالیباف گفت: شهر نیازمند تمامی ابعاد در حوزه‌های مختلف خدماتی، عمرانی، حمل‌ونقل و فرهنگی و اجتماعی است و باید با شتاب بیشتری در این زمینه‌ها حرکت کرد.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقداماتی در سال 93 برای رفع آلودگی هوا خواهید کرد گفت: بنده خیلی صریح عنوان کردم که در شهرداری تهران به دنبال آن نیستیم که کار و مسئولیت جدیدی را بپذیریم ولی آماده هستیم که اگر کاری بر زمین مانده را برداریم و کمک کنیم. مخصوصاً موضوع آلودگی هوا که با سلامت و حال شهروندان سروکار دارد.

قالیباف گفت: بنده نمی‌گویم شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال آلودگی هوا ندارد و این حرف درستی نیست. دولت، شهرداری و مردم با هم باید این موضوع را حل و فصل کنند ولی طبیعتاً محوریت کار بر عهده دولت است.

شهردار تهران گفت: بنده گفته‌ام اگر دولت موضوع حل آلودگی هوا را به شهرداری واگذار کند این آمادگی را با توجه به اینکه دولت در شرایط خاصی قرار دارد با همکاری مابین حل خواهیم کرد.

قالیباف با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا آلودگی هوا قابل حل است گفت: بله، این موضوع قابل حل است و می‌توان به آن ورود کرد و در یک برنامه بین 4 تا 5 سال تعداد روزهای سالم را به دو برابر در سال افزایش داد و این کار دست‌یافتنی است و برنامه مشخصی را برای آن آماده کرده‌ایم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای حل معضل آلودگی هوا به منابع مالی دولتی نیز نیاز داریم گفت: ما قبل از اینکه به پول نیازمند باشیم به مدیریت واصلاح ساختار و سپس به پشتیبانی مالی نیازمندیم که دو مورد اول مهمتر از موضوعات دیگر است.

او با اشاره به اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی احتیاج به بودجه‌های ملی دارد گفت: مطمئناً در شهر تهران نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند نقش عمده‌ای را در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    24 4
    شما به جای پروژه های تبلیغاتی اگر مترو را واقعا توسعه میدادید، آن هم نه از نوع قلابی خط سه (که فقط در ساعات محدود خارج پیک با سر فاصله نیمساعت کار میکند)، مشکل آلودگی هوا حداقل نصف میشد. اما شما با اتوبان سازی و دو طبقه وسه طبقه کردن، فقط استفاده از وسیله نقلیه شخصی و در نتیجه آلوده کردن هوا را تشویق کرددید.
  • بدون شرح ! IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 1
    در یک برنامه بین 4 تا 5 سال تعداد روزهای سالم را به دو برابر در سال افزایش داد ...
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    هر چی زمین شخصی وغیره شخصی بایر توی تهران است را اسفالت کنید تا باد خاکهای این زمین ها را به خورد مردم ندهد