تسنیم نوشت:

وزیر خارج آمریکا در سخنانی هشدار آمیز نسبت به طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی این موضوع است که آیا به نقش‌آفرینی خود در فرآیند مذاکرات سازش ادامه دهد یا خیر.

به گزارش رویترز؛‌ جان کری وزیر خارجه امریکا که در ادامه سفر دوره‌ای خود به شمال آفریقا امروز جمعه وارد مراکش شده بود در سخنانی که حاکی از پایان صبر مقامات واشنگتن در مورد مشکلات موجود در مسیر مذاکرات سازش بود، ابراز داشت که دولت امریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا به نقش‌آفرینی خود در این مذاکرات ادامه دهد یا خیر.
وی افزود: در صورتی که طرف‌های این مذاکرات علاقه‌ای به پیشرفت نداشته باشد تلاش های آمریکا با محدودیت مواجه خواهد شد؛ این یک تلاش بی پایان نیست و هرگز چنین نبوده است. در واقع هم‌اکنون زمان بررسی و ارزیابی (وضعیت) است و ما قصد داریم تا به طور دقیق آنچه را که ممکن است در مراحل آتی پیش بیاید را ارزیابی کنیم.
وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: امروز جمعه و پس از پایان دیدار با مقامات مراکشی برای مشورت‌های بیشتر (در این موضوع) با رئیس جمهور اوباما به واشنگتن باز خواهد گشت.
به گفته مقامات آمریکایی اظهارات امروز جان کری اشاره‌ای تلویحی به تحرکات اخیر طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی بود که پیشتر و در زمان آغاز مذاکرات به منظور پایان به اختلافات خود پذیرفته بودند که به مصالحه‌ای دست‌یابند.
در هیمن زمینه جان کری افزود: آن‌ها (فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها) گفته بودند که که خواستار ادامه (مذاکرات سازش) هستند و هیچ کدام خواستار پایان بخشیدن به آن نبود،‌ اما ما (آمریکا) قرار نیست تا زمان نامعلوم (ابد) در این جریان درگیر باشیم.
مذاکرات سازش بین دو طرف از زمانی دچار بحران شد که اسرائیل اعلام کرد تا زمانی که مطمئن نشود مذاکرات تا بعد از ضرب‌الاجل از پیش مقرر در پایان آوریل ادامه یابد، از عمل بر اساس توافقات صورت گرفته خودداری می‌کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =