۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴

واحد مرکزی خبر نوشت:

یک روحانی اسلام‌گرای بانفوذ مستقر در قطر که خطبه‌های آتشین وی روابط بین دوحه و همسایگانش را تیره و تار کرده است، روز چهارشنبه با رد این مطلب که به علت تنش‌های دیپلماتیک سکوت کرده است، اعلام کرد پس از وقفه‌ای چند هفته‌ای، نطق‌‌های خود را از سرخواهد گرفت.

به گزارش رویترز از دوحه، شیخ یوسف القرضاوی، روحانی مصر تبار که منتقد مقامات عربستان سعودی و امارات عربی متحده است، در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد: «متوقف کردن خطبه‌ها برای دلایل شخصی است. این هیچ ارتباطی با اوضاع فعلی ندارد».
وی افزود: «انشاءالله، من مجددا خطبه‌ها را آغاز خواهم کرد نه این جمعه بلکه جمعه هفته آینده».
قرضاوی که در قطر زندگی می کند، در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد به منظور کاهش دادن فشارها بر دولت قطر از این کشور خارج شود یا خیر، گفت چنین کاری نخواهد کرد.
وی افزود: «شما باید بدانید که من بخشی از قطر هستم و آنها بخشی از من هستند. من بیش از 35 سال اینجا بوده‌ام. من یک شهروند (قطری) هستم».
امارات در ماه فوریه سفیر قطر را به علت آن‌چه که اهانت‌های قرضاوی پخش شده از تلویزیون دولتی این کشور خواند، احضار کرد.
پنجم ماه مارس در اقدامی بی‌سابقه، عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از قطر فراخواندند و این کشور را به قصور در پایبندی به توافقی مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر متهم کردند؛ اتهامی که از سوی دوحه تکذیب شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    5 1
    کشورهای عربی با خودشونم درگیرن.اون وقت که فلسطینیها میگفتند کمکمون کنید ساکت بودند به زودی سرنوشت خیلی بدتر در انتظارشونه