۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۶
اولین تماس تلفنی از بهشت...

تلفن تعدادی از ساکنان شهری کوچک زنگ می‌خورد و آن سوی خط کسانی هستند که با صدای واقعی قبل از مرگشان اعلام می‌کنند که هم اینک در بهشت هستند...

به گزارش خبرآنلاین، رمان «اولین تماس تلفنی از بهشت» جدیدترین رمان میچ البوم که در سال 2013 میلادی با عنوان «The first phone call from heaven» منتشر شد و حالا با ترجمه مهرایین اخوت از سوی نشر هیرمند به چاپ رسیده از جمله رمان‌هایی است که با نگاهی متفاوت و جذاب به حیات بعد از مرگ و معجزات مربوط به آن اشاره کرده است. برخی کتاب «اولین تماس تلفنی از بهشت» را جادویی‌ترین اثر البوم می‌دانند که در آن روایت‌هایی از معجزه و باورهای انسانی ذکر شده است.

او در این اثر، به سراغ بهشت و ارتباط آن با دنیای بازماندگان پرداخته است. داستان از این قرار است که تلفن تعدادی از ساکنان شهری کوچک زنگ می‌خورد و آن سوی خط کسانی هستند که با صدای واقعی قبل از مرگشان اعلام می‌کنند که هم اینک در بهشت هستند. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد رسانه‌ها و فناوری‌های جدید به دنبال اصل ماجرا می‌گردند تا سرنخ‌هایی از آن را مخابره کنند. هرکس براساس باور و ایمانی که دارد یا ندارد به دنبال استنتاج است. آیا این موضوع یک معجزه است؟ آیا فریب و حقه‌ای در کار است؟ نکته اینجاست که به دنبال این تماس‌ها اتفاقات به ظاهر نامانوس دیگری نیز در حال رخ دادن است...

در بخشی از ابتدای این رمان می‌خوانیم:
«یک روز صبح، در شهری کوچک به نام کوُلدواتِر، چند تلفن زنگ می‌خورَد. آن طرفِ خط کسانی هستند که می‌گویند از بهشت تماس گرفته‌اند؛ یکی با مادرش حرف می‌زند و یکی با خواهرش، هر کسی با عزیزی از دست‌رفته. آیا معجزه‌ای غریب رخ داده؟ یا فریبی بزرگ در کار است؟ وقتی اخبارِ این تماس‌های عجیب پخش می‌شود، غریبه‌ها دسته‌دسته به شهر سرازیر می‌شوند تا آن‌ها هم بخشی از این معجزه باشند. شهرِ کوچک و حتا دنیای انسان‌ها با این معجزه زیر و زبر شده؛ اما همیشه در هر معجزه‌ شادی‌بخش اندکی اندوه هم هست. همیشه در معجزه‌ای که مردم را به هم نزدیک می‌کند، اندکی تنهایی هست.»

همچنین در پشت جلد این اثر آمده است: «اولین تماس تلفنی از بهشت شاید جادویی ترین و پرهیجان ترین کتاب میچ البوم باشد. کتابی اسرار آمیز و مراقبه ای از جنس قدرت پیوند انسانی، روایت این کتاب حرکتی نرم و دلنشین دارد میان ماجراهای اختراع تلفن و روابط عاشقانه گراهام بل تا دنیای امروز ما که این اندازه درگیر این اختراع است. اولین تماس تلفنی از بهشت داستانی ست غریب از عشق و تاریخ و ایمان.»

میچ البوم؛ نویسنده، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس آمریکایی، متولد سال ١٩٥٨ است و آثارش تاکنون بیش از ٣٠ میلیون نسخه در جهان به فروش رفته است. او فعالیت خود را با نوشتن مطالب ورزشی آغاز کرد، ولی اغلب با آثاری شناخته می‌شود که در آن‌ها به موضوعاتی چون مرگ و ایمان پرداخته شده است.

«اولین تماس تلفنی از بهشت» در ۳۳۶ صفحه از سوی هیرمند با قیمت 12هزار و 800تومان منتشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    28 0
    تماس از جهنم برای ما داخل شبکه محسوب میشه و مفتیه
    • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      1 0
      واااااای خدا بگم چیکارت نکنه. نیم ساعت خندیدم
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    2 0
    آخ جون منتظر ترجمه و انتشار این کتاب بودم چه خوب