عضو کمیسیون اجتماعی: دولت قبلی شعارسال را هر طور می خواست اجرا می کرد/فرهنگ با تحکم اصلاح نمی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:برای تحقق شعار سال جدید باید همه دست به دست هم بدهند و دولت به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوبا خبرآنلاین در خصوص این که براساس تجربه سال گذشته چه موانعی برای تحقق شعار امسال که یک شعار چهار وجهی است، وجود دارد،گفت: در دوره های گذشته مقام معظم رهبری شعارسال را که اعلام می کردند، دولت به عنوان مجری، آن چیزی را که به نفعش بود، عمل می کرد و آنچه را که به نفعش نبود عمل نمی کرد.اما درحال حاضر دولت، دولت قانونمند و قانون مداری است و نسبت به مسائلی که مقام معظم رهبری ترسیم می کنند،مصمم است و قطعا این شعارها محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته این احتمال وجود دارد که در مورد مسائل اقتصادی به علت وجود یک سری مشکلات مالی ، چالش هایی وجود داشته باشد.علت هم این است، چندین سال برداشت های مالی از ذخیره ارزی انجام شده وبی نظمی های اقتصادی بوجود آمده که به هر حال مشکلاتی را به همراه دارد. ولی دولت موظف است شعارهایی که مقام معظم رهبری فرمودند یکی پس از دیگری عملی کند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که برای بخش فرهنگ در شعار سال چه برنامه ریزی هایی باید صورت بگیرد و آیا امکان تحقق آن در سال جاری با توجه به مشکلات عمده فرهنگی وجود دارد یا خیر گفت: برای تحقق بخش فرهنگی شعار سال، باید همه دست به دست هم بدهند و دولت به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.
به عقیده وی در فرآیند تحقق توجه به حوزه فرهنگ دولت، مجلس، قوه قضاییه، روحانیون، دانشگاه ها و مدارس اثر گذار هستند.
پور فاطمی با بیان اینکه با تحکم هم نمی شود کاری کرد، افزود: ما باید زیر ساخت ها و زیر بناهای فرهنگی کشوررا نهادینه کنیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.
وی در مورد مدیریت جهادی و وجود این روحیه در میان مدیران کشور خاطر نشان کرد: این روحیه وجود دارد. این ها همان کسانی هستند که در دوره های گذشته اوایل انقلاب کار کردند، وزرای ما اکثرا با کسانی هستند که در آن دوره ها بوده اند، باید یک سری ایثارها ایجاد شود، مدیریت جهادی گرچه کمی سخت شده ولی از خود گذشتگی هایی که بوجود می آید می تواند این امررا محقق کند.
/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیج پارس A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    2 27
    درود بر سید خدا.نمی دونید سید چه قدر بین مردم دشتی محبوبه.زنده باشه ایشالاء