در حالیکه شرایط نامساعد جوی عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای مالزیایی را در روز پنجشنبه متوقف کرده بود، با آغاز روز جمعه جستجوهای هوایی و دریایی از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،همزمان، ژاپن گزارش کرده که ماهواره این کشور در تصاویری جدید از وجود ۱۰ شیی شناور در جنوب اقیانوس هند خبر داده است.

بی بی سی نوشت،آژانس خبری کی‌یدو در ژاپن به نقل از مقام‌های این کشور نوشته تصاویری که روز چهارشنبه (۲۶ مارس) از اشیای شناور تهیه شده شده، آنها را در نزدیکی منطقه‌ای نشان می‌دهد که تصاویر قبلی هم از اشیاء شناوری در آن حوالی خبر داده بودند.

در همین حال، استرالیا از اعزام مجدد هواپیماهای شناسایی به مناطق شناسایی شده توسط ماهواره‌ها خبر داده است.

مقام‌های استرالیا همچنین گفته‌اند که با دریافت تصاویر جدید، کانون جستجوها را به منطقه‌ای در شمالشرق کانون فعلی و حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محل فعلی تجسس‌ها، منتقل کرده‌اند.

ابعاد اشیای شناوری که ژاپنی‌ها رصد کرده اند ۸ متر در ۴ متر گزارش شده است.

رئیس اداره اطلاعات زمین‌شناسی و فناوری فضایی تایلند روز پنجشنبه  تایید کرد که تصاویر ماهواره‌ای که این سازمان در اختیار دارد حاکی از وجود دویست تا سیصد جسم شناور بر آب‌های جنوب اقیانوس هند است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    65 2
    احسنت بر تو خبرآنلاین! این بار خوب تیتر زدی. همون کلمه "احتمالا" باعث شد این دفعه غافلگیر نشیم. به این میگن صداقت رسانه ای.
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    44 4
    مردم را مسخره کردند 5روزه پیدا کردند همه ولی همش عکسه بدی آب وهوارا مسخره میکنند یعنی یک کشتی نظامی نمیتونه بره ببینه
    • بنده ی خدا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      14 0
      پیدا کردن هواپیما دروغ است
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    28 1
    نميدونم اين هواپيما چند قطعه داره كه هر روز يك كشوري چند تاش رو پيدا ميكنه
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    19 4
    منم میگم هواپیما رفته کره شمالی احتمالا.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    7 5
    مگراقیانوش دریاچه است اقیانوس اینقدر پهناوره بازم دم این کشورها گرم که با ماهوارهاشون دارن دنبالش میگردند. ولی همشون خوراک ماهی هاوکوسه ها شدند خیلی غم انگیزه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    7 2
    این هواپیما چندین بار به طور ناگهانی تغییر مسیر داده بنابراین میشه نتیجه گرفت که یا خلبان تحت فشار هواپیما ربایان بوده که به مسیر مورد نظر برود و عاقبت نیز نتوانسته اند و برای فرار از رادارهای نظامی به سمت جنوب اقیانوس حرکت کرده اند تا شاید بتوانند آن را به سمت یک جزیره هدایت کنند. ویا اینکه خود خلبان دست به این کا زده و با افزایش ارتفاع موجب مرگ مسافران شده و در نهایت به سمت جنوب اقیانوس هند حرکت کرده و در آنجا با اتمام سوخت هواپیما سقوط کرده. فرضیه های دیگر نمی توانند علت زنگ خوردن گوشی مسافران و عدم پاسخ آن ها و نیز حرکت های ناگهانی هواپیما را توجیه کنند. در ضمن خاموش شدن تمامی سیستم های ارتباطی و تغییر مسیر و حرکت ناگهانی هواپیما به جنوب و 5 ساعت پروازفرضیه نقص فنی را زیر سوال می برد.
  • روح اله A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    2 6
    چند روز دیگه صحیح وسالم رویت میشه یکم صبر کنید/
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    4 0
    خدا کنه هواپیما یه جا نشسته باشه.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    2 0
    طبق آخرین خبرها تا حالا که هیچکدوم از اشیا مربوط به هواپیما نبوده. بعضیهاش که شناسایی شده مربوط بوده به تجهیزات ماهیگیری و...