ترافیک روان در جاده ها/بیشترین تردد در کدام جاده ها بوده است؟

جاده های شمشک - دیزین، شهداد- نهبندان، پونل - خلخال‏، دیهوک - نهبندان و قم - گرمسار و بالعکس مسدود بوده اما ترافیک در اکثر جاده های کشور روان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اطلاعیه مرکز مدیریت راههای کشور مورخ 5 فروردین 93 آمده است: براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثناء جادههای مسدود و ممنوع ذیلاَذکرشده،‌ مابقی جاده های کشور باز و تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است.
طی 24 ساعت گذشته، کل تردد ثبت‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1054 ترددشمار در جاده های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ازآن 2/5 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 9 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 الی18 و کمترین تردد بین ساعات6 الی7 صبح صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب نمایند.

جاده های دارای بیشترین تردد طی 24 ساعت گذشته:
1- آزادراه کرج - تهران با 117604 تردد
2- آزادراه تهران-کرج با 110785 تردد
3- بندرعباس - بندرپل با 98800 تردد
4- آزادراه کرج- قزوین با 90537 تردد
5- آزادراه قزوین - کرج با 82095 تردد
6- آزادراه قم- تهران با 72133 تردد

جاده های مسدود تا اطلاع ثانوی، بدلیل رویدادهای غیرمترقبه:
1- جاده شمشک - دیزین(جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استان البرز، به‌دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است. البته همه روزه‏ امکان تردد از تهران به جاده شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17، همینطور از کرج به جاده دیزین تا پارکینگ پایین، به‌طور 24ساعته، میسر است.
2- جاده شهداد- نهبندان، مقطع واقع در استان کرمان، به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 ،تا اطلاع ثانوی مسدود است.
3- جاده پونل - خلخال‏، (از سه‌راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان،بدلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است.
4- جاده دیهوک - نهبندان، واقع در استان کرمان بدلیل جاری شدن سیل تا اطلاع بعدی مسدود است.

ممنوعیت تردد بدلیل عملیات کارگاه جاده‌ای:
1- جاده اصلی قم - گرمسار و بالعکس، واقع در استانهای تهران‏، سمنان و قم، بدلیل تمدید عملیات راهسازی، تا مورخ31/3/93، مسدود و مسیرجایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین جاده قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

ممنوعیت تردد به‌تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه:
1- در جاده کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به‌دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی،تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین جاده ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت، معرفی می‌شود. تردد وسایل نقلیه سواری در جاده فوق بلامانع است.


تردد کامیون و تریلر در جاده های هراز و سوادکوه آزاد شد
پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در اطلاعیه ای از پایان ممنوعیت تردد کامیون و تریلر در جاده های هراز و سوادکوه  از امروز تا ساعت 6 صبح روز پنج شنبه 7 فروردین ماه خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران در این اطلاعیه از پایان محدودیت ترافیکی برای تردد کامیون در محور هراز و تریلر در محور سوادکوه خبر داد. بر این اساس، از ساعت 6 صبح روز پنج شنبه 7 فروردین ماه محدودیت ترافیکی برای تردد کامیون و تریلر مجدداً در این دو محور اعمال خواهد شد. در حال حاضر وضعیت جوی در کلیه جاده های مواصلاتی استان صاف تا نیمه ابری است و جاده خشک است.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با شماره 2182934-0151 بطور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.


30 کیلومتری شهرها قتلگاه رانندگان/ ترافیک روان در جاده ها
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: واژگونی خودروها در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که علت آن رانندگی در مسافت های طولانی و خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.
سرهنگ محمدحسین حمیدی  با اشاره به پایان دور اول سفرهای نورزی به پایگاه خبری پلیس گفت:  تمام جاده های کشور از جوی آرام و روان برخوردار است.
حمیدی، واژگونی وسایل نقلیه را بیشترین آمار حوادث ترافیکی عنوان و تصریح کرد: واژگونی خودروها در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که علت آن رانندگی در مسافت های طولانی و خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه محدوده 30 کیلومتری شهرها، اوج ترددهای شهری و نیز مسیرهای فرعی حاشیه شهرهاست به رانندگان توصیه کرد: در مسافت های طولانی، هر دو ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت کرده و در محدوده شهرها، به مسیر ها توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود: خطر همچنان در کمین رانندگان است و در صورتی که توجه کافی به رانندگی نداشته باشند، احتمال بروز حادثه زیاد است.
حمیدی درباره محدودیت تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی، گفت: این محدودیت ها همچنان تا ساعت 7 صبح فردا ( 6 فروردین ماه) به قوت خود باقی است تا ایمنی مسافران در بازگشت از سفرهای نوروزی افزایش یابد.

ترافیک در جاده بروجن به لردگان و خوزستان نیمه سنگین است
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال وبختیاری ترافیک در جاده بروجن به لردگان این استان و ایذه استان خوزستان را نیمه سنگین اعلام کرد.
سرهنگ حمزه رفیعی به ایرنا گفت: ترافیک این مسیر به دلیل صدور مجوز تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین از پنجم فروردین ماه در مقایسه با روزهای گذشته افزایش نسبی را نشان می دهد.
وی ادامه داد:طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین از این مسیر از 26 اسفندماه 92 تا پنجم فرودین ماه سال جاری اجرا شد.
سرهنگ رفیعی افزود: در تلاشیم با افزایش گشت های نظارتی پلیس، ایمنی سفر هموطنان در این مسیر ارتباطی افزایش یابد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تردد در دیگر مسیرهای ارتباطی استان روان است، از مسافران خواست در سفر با سرعت مطمئن رانندگی کرده و هنگام خستگی و خواب آلودگی درحاشیه راه ها استراحت کنند.

ترافیک در جاده های مازندران روان است
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: وضعیت ترافیکی در محورهای شریانی استان هم اکنون روان بوده و تردد در آن جریان دارد.
بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ جعفر محمد نژاد اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی کندوان، کرج چالوس، هراز ، فیروزکوه و کیاسر به ساری عادی و روان است.
وی در مورد شرایط جوی جاده های کوهستانی، افزود: ارتفاعات ولی آباد منتهی به کندوان و نیز هراز منتهی به امامزاده هاشم و فیروزکوه منتهی به گدوک در شب گذشته مه آلود بود و هم اکنون صاف است.
فرمانده پلیس راه مازندران در خصوص محدودیت ترافیکی محورهای استان گفت: برای تردد کامیون ها امروز و فردا هیچ گونه محدودیت ترافیکی در استان نداریم.
وی از رانندگان وسائط نقلیه خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از شتازدگی در رانندگی خودداری کنند.
محمد نژاد افزود: تلفن مرکز کنترل راه های مازندران با پیش شماره 2182934 - 0151 آماده پاسخگویی به هموطنان از آخرین وضعیت راه های استان به طور شبانه روز است.

 

تردد در جاده های استان مرکزی به آسانی صورت می‌پذیرد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ترافیک در سطح جاده های استان مرکزی روان می‌باشد و تردد در آنها به آسانی صورت می‌پذیرد.
بنا بر اعلام معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سرهنگ مهدی حسنی گفت: همزمان با پنجمین روز فروردین ماه و افزایش حجم ترافیک در سطح محورهای کشور در مسیرهای برون شهری استان مرکزی نیز شاهد تردد گسترده مسافران نوروزی می‌باشیم.
وی با اشاره به اینکه هوا در سطح استان مرکزی صاف و آفتابی می‌باشد، افزود: تردد در همه محورها و گردنه‌های این استان به آسانی صورت می‌پذیرد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی به محدودیت‌های ترافیکی در سطح استان در ایام تعطیلات نوروزی اشاره و تصریح کرد: تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه پنجم فروردین و از ساعت 12 روز پنج شنبه هفتم فروردین تا ساعت یک بامداد روز شنبه نهم فروردین و از ساعت 12 روز دوشنبه یازدهم فروردین تا ساعت 12 روز سه‌شنبه شانزدهم فروردین از ساوه تا سه‌راهی دوخان واقع در انتهای جاده قدیم ساوه - همدان و بالعکس ممنوع می‌باشد.
حسنی ضمن قدردانی از رانندگان قانونمند و هموطنان عزیز به خاطر همکاری‌های خوب و سازنده با پلیس در طول مسیر سفر از مردم خواست برای حفظ امنیت جان خود و خانواده ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی خونسردی خود را در هنگام رانندگی حفظ کنند.


ترافیک جاده های کرمانشاه روان است
محمد مرادی، فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه جاده‌های استان کرمانشاه شاهد ترافیک پرحجم اما روانی هستند، به فارس گفت: در جاده‌های استان کرمانشاه مشکل خاصی از نظر محدودیت و مسدود بودن راه‌ها وجود ندارد و بیشترین ترددها در محورهای کامیاران، کرمانشاه به صحنه، اسلام‌آباد غرب، روانسر و جوانرود در جریان است.
46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =