۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶

خبرگزاری تسنیم:

وزیر خارجه مصر هر گونه تحقق آشتی بین مصر، عربستان، امارات و بحرین با قطر در اجلاس سران عرب کویت را بعید دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، «نبیل فهمی» طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری گفت: گمان نمی‌کنم ما از اجلاس کویت خارج شویم و همه طرف‌ها به این امر قانع شوند که همه امور حل و فصل شد؛ زیرا زخم عمیق است.
وی افزود: حتی اگر ما به یک تفاهم برسیم - که البته این امر بعید است- در آن صورت نیز به یک دوره برای عملی شدن این تفاهم و پایبندی حقیقی به مواضع و طرح‌های اجرایی که بیانگر تغییرات در سیاست‌ها باشد، نیاز داریم.
از زمان عزل «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر از سوی ارتش این کشور به دلیل حمایت‌های قطر از اخوان المسلمین‌، روابط قاهره و دوحه به تیرگی گرائیده است و این در حالی است که دولت مصر در دسامبر گذشته اخوان المسلمین را یک «گروه تروریستی» خواند.
اخیرا نیز عربستان، امارات عربی متحده و بحرین نیز سفرای خود را از دوحه فراخوانده و اعلام کردند که این کار آنها به دلیل عدم پایبندی قطر به توافقنامه امضا شده در ریاض مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای حوزه خلیج فارس، صورت گرفته است و این در حالی است که مصر نیز سفیر خود را از دوحه فراخوانده و اعلام کرده است که در شرایط فعلی هرگز سفیر مصر به دوحه باز نخواهد گشت.
از سوی دیگر وزرای خارجه عرب در پایان نشست دیروز خود در کویت با پیش نویس قطعنامه‌ای در خصوص میزبانی مصر برای بیست و ششمین دور اجلاس عربی در مارس 2015، توافق کردند.
در همین رابطه «عزیز الدیحانی» نماینده دائم کویت در اتحادیه عرب گفت که کشورهای عربی به صورت اولیه و بنا به تمایل وزیر خارجه مصر با برگزاری بیست و ششمین دور اجلاس عربی در قاهره در مارس 2015 موافقت کردند و قرار است این موضوع روز سه شنبه در اجلاس سران عرب مطرح و تصویب شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    5 4
    هر چقدر مصر از امریکای تروریست فاصله بگیره میتونه اینده ی روشن تری داشته باشه چرا که اینده ی جهان از ان فاشیست های امریکایی و غیرامریکایی نیست از ان عدالت و ازادی و حقوق انسانی هست. ننگ بر فاشیسم و تروریسم و حکومت سراپا تروریستی فاشیستی جاسوسی امریکا
  • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    3 0
    حکومت نظامی در هیچ جای دنیاپیام اورصلح و دمکراسی نبوده در مصر هم نخواهدبود