ایسنا نوشت:

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که حمایت از تولید به خصوص حمایت از کالاهای اساسی یکی از اولویت‌های اقتصادی در سال جدید به شمار می‌آید.

مهدی هاشمی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر هر سالی را با عنوانی نام گذاری کرده‌اند که این نام‌ها نشان از اولویت‌های کشور در آن سال دارد.

او با بیان اینکه موضوع اقتصاد و فرهنگ از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری در چند مرحله مورد تاکید قرار دادند،‌ گفت: تاکنون به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ تا حدی پرداخته شده است اما آن طور که شایسته بوده به این موارد توجه نشده است.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به نامگذاری 92 به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: در سال گذشته حماسه سیاسی محقق شد و آثاری را در سطح دنیا به جای گذاشت اما در موضوع حماسه اقتصادی آن طور که مورد انتظار بود توجه نشد.

هاشمی به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پایان سال گذشته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومت را تدوین و ابلاغ کردند که باید در این راستا گام‌های موثر و مهمی برداشته شود.

او گفت: مسئولان باید موضوع اقتصاد مقاومتی را با یک درایت و سیاست درستی پرچم‌داری کنند که رهبری این موضوع را تحت عنوان مدیریت جهادی مطرح کردند. بر همین اساس باید مسئولان با از خود گذشتگی، نشاط ،‌ا مید و دقت به نحوی موضوعات مورد تاکید رهبری را پیگیری کنند تا بتوانند در پایان سال کارنامه قابل قبولی را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه در تبیین اولویت‌های اقتصادی در سال جدید گفت: بحث توجه به تولید داخل به خصوص تولید اقلام اساسی ازجمله مسائلی است که در اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد چون می‌تواند کشور را در موقعیت رو به جلو پیش ببرد.

هاشمی با تاکید برلزوم توجه به تولید گفت: متاسفانه قوانین و فرهنگ حاکم در کشور حمایتی جدی از بحث تولید ندارد باید تلاش کنیم تا سیاست‌ها قوانین و تفکر و فرهنگ جامعه درجهت حمایت از تولید به خصوص حمایت از تولید کالاهای اساسی سوق پیدا کند. رویکردی که به افزایش اشتغال در جامعه منتهی می‌شود.

او گفت: در صورتی که به سمت حمایت از تولید داخل حرکت کنیم می‌توان مشکلات موجود در حوزه مسکن را نیز رفع کرد چون نزدیک به 30 درصد از گردش مالی کشور در صنعت ساختمان است که با عنایت به توجه بخش تولید می‌توان شاهد رفع مشکل مسکن و مهار قیمت مسکن باشیم.

رئیس کمیسیون عمران گفت: در صورتی این اقدامات پی در پی انجام شود و در کنار آن تفکر و فرهنگ حاکم برجامعه در جهت حمایت از تولید،‌ خودکفایی و جلوگیری از اصراف حرکت کند می‌توان امیدوار بود که سال 93 سال استقلال پایدار باشد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =