آمارهایی که از سوی سازمان هواپیمایی و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی منتشر شده نشان می دهد نوروز امسال تعداد سفرهای دریایی بیش از سفرهای هوایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امسال 22 هزار صندلی هواپیما از مسافران نوروزی پذیرایی می کنند. به گفته رئیس سازمان هواپیمایی 150 فروند هواپیما با بیش از 22 هزار صندلی، مسافران را در ایام تعطیلات نوروز جابه جا می کنند.

در همین دوره زمانی افزایش 20 درصدی ظرفیت صندلی ها، الحاق 2 فروند شناور مسافری و 2 فروند شناور ناجی و اضافه شدن 8 پست اسکله در بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم برای جابه جایی بیش از 5 میلیون مسافر دریایی فعالیت می کنند.

بیش از 90 فروند شناور و لندینگ کرافت جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند، گفت: افزایش 20 درصدی ظرفیت صندلی ها، الحاق 2 فروند شناور مسافری و 2 فروند شناور ناجی و اضافه شدن 8 پست اسکله در بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم را از جمله اقدامات انجام شده برای تسهیل مسافرت های دریایی در استان هرمزگان است.

ظرفیت ناوگان مسافری دریایی هرمزگان 7 هزار و 500 نفر صندلی  است و مسافران نوروزی می توانند از 9 بندر مسافری مجاز شامل شهید حقانی در بندرعباس، شهید ذاکری، پهل و لافت در جزیره قشم، بندرگاه هرمز، لنگه، کیش، چارک و آفتاب در منطقه غرب هرمزگان تردد کنند.

استان هرمزگان با ظرفیت جابجایی سالانه 15 میلیون مسافر و برخورداری از 10 بندر مسافری، 98 درصد سفرهای دریایی کشور را پشتیبانی می کند.

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    0 0
    خواهشمند است این خبر را تصحیح بفرمایید. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می گوید 22000 صندلی هواپیما داریم منظور این نیست که 22000 نفر می توانند پرواز را تجربه کنند. یک صندلی هواپیما بار ها مورد استفاده قرار می گیرد.