۰ نفر
۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
چینی ها چقدر خرج ماشین سواری می کنند؟

تمایل جوانان طبقه متوسط چینی برای استفاده از خودروی شخصی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته نامه تایم در گزارشی به رشد استفاده از خودروی شخصی در چین پرداخته و نوشته که اکنون در چین استفاده از خودروی شخصی تنها برای راحتی بیشتر نیست و سبک زندگی جوانان چینی نیز به سوی استفاده از خودروی شخصی متمایل شده است. این هفته نامه از "رویای چینی" یاد کرده و نوشته بسیاری از چینی ها که زمانی در فقر زندگی می‏کردند اکنون ثروتمند شده اند و استفاده از خودروی شخصی گرانقیمت در واقع اعلام تحقق رویای چینی توسط آن ها است. در سال 2013، پرفروشترین خودروها در چین به ترتیب فولکس واگن مدل لاویدا، بیوک مدل اکسل و شورولت مدل سیل بوده اند که قیمت آن ها در بازار چین نیز به ترتیب 17100، 15900 و 9300 دلار است.

تقاضای خودرو در چین طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته به طوری که میزان فروش خودرو و وسایل نقلیه سبک در این کشور از حدود 13 میلیون دستگاه در سال 2009 به بیش از 21 میلیون دستگاه در سال 2013 رسیده و انتظار می‏رود که در سال جاری نیز نزدیک به 25 میلیون دستگاه خودرو و وسایل نقلیه سبک در چین به فروش برسد. طبق آخرین داده های موجود در چین به ازای هر کیلومتر راه 32.3 دستگاه خودروی سواری وجود دارد و هر سال نزدیک به 300 هزار نفر چینی نیز در حوادث جاده ای در این کشور جان خود را از دست می‏دهند. با این حال و در مقایسه با جمعیت چین، بازار خودرو در این کشور همچنان از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار است چرا که اکنون به ازای هر ده چینی تنها یک خودرو وجود دارد و اگر قرار باشد سطح سرانه خودرو به سطح آمریکا یعنی دو خودرو برای هر سه نفر برسد آنگاه 700 میلیون خودروی دیگر وارد بزرگراه های چین می‏شوند و در این صورت چالش هایی مانند مرگ و میر جاده ای و آلودگی هوا در چین ابعاد شدیدتری می‏ یابند.

هفته نامه تایم می‏نویسد که اگرچه دولت چین طی سال های اخیر تلاش کرده که زیرساخت های حمل و نقل عمومی به خصوص در شهرهای بزرگ را توسعه دهد اما میل به استفاده از خودروی شخصی در میان جوانان چینی در شهرهای بزرگ فراتر از انتخاب میان هزینه و فایده استفاده از خودروی شخصی و حمل و نقل عمومی‏است و انگیزه های اجتماعی و فرهنگی نیز در تصمیم گیری آن ها نقش آفرین هستند. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    41 3
    نمیدونم چرا چین که هیچ تعرفه روی خودروهای وارداتیش نداره تونسته صنعت خودروش پیشرفت کنه اونوخ اینجا تعرفه ی سنگین میذارن واسه حمایت از داخلی؟؟؟!!!!
  • امير A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    5 0
    اگر خودرو سازان ما مي توانستند خودرو استاندارد بسازند تا حالا از همه خودرو سازان دنيا جلو مي زدند .يا نمي توانند يا وقتي بازار رقابتي وجود ندارد هر فرقوني توليد مي كنند و مردم مجبورند بخرند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    0 0
    به نظر شما دوستان چند درصد خودرو داخلی و چند درصد خودرو خارجی مصرف میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظر من داخلی 80 درصد خارجی 20 درصد