۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با گذشت اولیاء دم، در واپسین روزهای سال 1392، محیط بان کرامت برهانی که به قصاص نفس محکوم شده بود، از زندان آزاد می شود.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست؛ سید محمد مجابی با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در برخی موارد هنگامی که محیط بانان برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید با شکارچیان مواجه می شوند، درگیری هایی صورت می گیرد که براثر این درگیری ها تاکنون تعدادی از محیط بانان این سازمان به شهادت رسیده یا دچار نقص عضو و مجروحیت های مختلف شده اند و از سوی دیگر در برخی موارد نیز هنگام درگیری، شکارچیان نیز دچارآسیب هایی می شوند .

او گفت: حدود 2 سال قبل یکی از محیط بانان این سازمان به نام کرامت برهانی در شهرستان خاتم در مرز استان فارس و یزد با شکارچیانی مواجه و منجر به درگیری می شود که در اثر این درگیری متاسفانه یکی از شکارچیان به نام مرحوم رحیم بیگی در اثر درگیری جان خود را از دست می دهد .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس حکم دستگاه فضایی این محیط بان یزدی محکوم به قصاص می شود که خوشبختانه اولیاء مرحوم بیگی پس از پیگیری های مجدانه این سازمان و استان یزد، رضایت خود را اعلام می دارند و در آخرین روز سال 92 پس از 2 سال زندانی این محیط بان با موافقت اولیاء دم و رضایت آنان و دستگاه قضاییی از زندان آزاد می شود .

سید محمد مجابی در بخش دیگری از سخنانش ، از توجه و عنایت دولت یازدهم در تامین حق الکشف محیط بانان و جبران خسارت وارده به آنان و نیز پرداخت دیه به محیط بانان محکوم قدردانی کرد.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست محیط زیست و حیات وحش IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    50 2
    جالبه یک نفر بخاطر حفظ محیط زیست و دفاع از حیات وحش درگیر می شه اونوقت محکوم می شه. خوب اینطوری محیط زیست حفظ می شه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    35 0
    خبر خوشی بود برای دوستداران محیط زیست
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    24 0
    تبریک به خانواده ایشان. محیطبان ها با حقوق 700 هزار تومان با این مشکلات هم روبرو می شوند.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    17 0
    خانواده شکارچی بزگواری کرده اند که از حق قانونی خودشون گذشته اند، ما هم برای شادی روح مقتول صلوات می فرستیم. اما قانون هم مسخره اش رو در آورده که محیط بان تا پای اعدام کشیده شده.
  • مهدی A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    4 0
    جالبه میگن توهین به مامور دولت جرم داره حالا این محیط بان به خاطر حفظ این سرزمین و مثل 5 سرباز مرزبان اسیر شده مشغول انجام وظیفه بوده واز این سرزمین مثل ناموسش دفاع کرده باید مجرم شناخته یشه
  • بهنام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    1 0
    اخه چرا يك طرفه قضاوت ميكنيد ..؟پدر جان در صلابت روح و نيت اكثر محيط بإنان عزيز كه حافظ محيط زيست پيرامون و سرزمين اهورايي ما هستند ترديدي نيست و دست مريزاد به وجود پاك اين عزيزان. اما هستند أفراد فاسدي ( در هر قشر و هر مقام ) از جمله محيط بان كه شخصا شنونده فردي بودم كه ادعا ميكرد ١٠ سال است به قصابي مراجعه نكرده ...! ( از زمان محيط بان شدن) ،شخصا شاهد و ناظر موردي بوده ام كه محيط بان بصرف شنيدن صداي گلوله ( در حال سيبل زني و تنظيم دوربين أسلحه بوديم) كه به سمت ما شليك كرد و خود رو را به گلوله بست. ( بي أنصاف بي وجدان انسان در ماشين هست) اگه من نوعي شكارچي قانوني نبودم بي شك براي دفاع از خود هم كه شده ..!( شكارچي مجاز خان اسلحه و نوع اسلحه و كل مشخصات ثبت شده است )
  • عباس محمدی A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    2 0
    به سهم خودم و در مقام یک طبیعت دوست، از خانوده ی فهیم مرحوم رحیم بیگی سپاسگزاری می کنم و دست شان را می بوسم.