نسیم آنلاین نوشت:

وزارت کشور توضیحاتی درخصوص تحصن نماینده مردم آزادشهر در مجلس در وزارت کشور اعلام کرد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهدی اللهیاری، مسئول پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر اینکه سیاست وزارت کشور در تعامل سازنده و منطقی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است گفت: جناب آقای صابری نماینده مردم شریف آزاد شهر و رامیان بارها از طرق مختلف از جمله مقامات محلی و وزارت کشور اصرار بر انتصاب فردی خاص برای فرمانداری رامیان بود.

او با بیان اینکه انتصاب استانداران، فرمانداران و تمامی مقامات و مسئولان وزارت کشور فرایندی کاملا مشخص و قانونمند دارد، گفت: بر همین اساس فردی دیگری واجد شرایط قانونی شناخته شده بود اما ایشان بدون هیچ دلیلی و صرفا جهت اصرار برای انتصاب فرد آشنای مورد نظر خود خواستار تحمیل نظر خود بر تمامی فرایندهای قانونی و معمول شد.

او گفت: به همین دلیل روز گذشته وی به وزارت کشور مراجعه کرده و با وجود برنامه های از پیش تعیین شده آقای امیری قائم مقام وزیر کشور بعدازظهر روز سه شنبه بیش از یک ساعت و نیم با ایشان به گفتگو پرداخت ولی متاسفانه علی رغم تلاش قائم مقام وزیر کشور برای متقاعد کردن و توجیه نماینده محترم نسبت به حدود اختیارات و وظایف قانونی نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی همچنین فرایند قانونی انتصاب فرمانداران ایشان حاضر به پذیرش موضوع نشد و حتی از گفتگو با استاندار و معاون سیاسی استانداری گلستان خودداری کرد.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به اینکه نماینده مذکور پس از دیدار با قائم مقام وزیر کشور با حالتی خاص با وجود عدم حضور وزیر محترم کشور در وزارتخانه به علت شرکت در جلسه های دیگر دولت، ضمن مراجعه به دفتر وزیر خواستار ملاقات با ایشان می شود گفت: بدلیل فوق الاشاره این ملاقات مقدور نبود و ایشان با حضور در دفتر مشاور وزیر کشور و مدیرکل هماهنگی حوزه وزارتی مجددا خواسته خود را مطرح می نمایند و بر آن پافشاری می کند.

او گفت: با وجود تلاش زیاد مدیرکل هماهنگی حوزه وزارتی ایشان نه تنها قانع نمی شوند بلکه بازهم حاضر به گفتگو با استاندار و معاون سیاسی ایشان نمی شود و حدود ساعت 10 شب آقای امیری قائم مقام وزیر کشور مجددا از ایشان می خواهد که درخواست خود را از مجاری قانونی و طبق ضوابط پیگیری نمایند.

اللهیاری با بیان اینکه قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس به ایشان توصیه می کنند چنین اقداماتی با هدف اعمال نظر به مقامات اجرایی در شان و منزلت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نیست، گفت: اما متاسفانه نماینده مذکور با عصبانیت و به بکار بردن الفاظ ناشایست نسبت به مقامات استانی برخواسته خود پافشاری می کند و نهایتا بعد از ساعاتی بنا به میل و خواست خود وزارت کشور را ترک می کند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    ایشان نماینده حوزه انتخابی ما یعنی رامیان و آزادشهر هستند، هنوز با اختیارات نمایندگان آشنا نیست و از هر طریقی سعی دارند در کار استاندار گلستان که اتفاقن از حوزه رامیان هستند دخالت کنند. ایشان ثمره عدم شرکت مردم و رد صلاحیت های عجیب و غرب در دوره قبلی انتخابات مجلس هستند، ایشالله این سری نمایندگان واقعی مردم به مجلس راه پیدا می کنند
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    5 2
    وقتی رانت سنگینی و جریمه نداشته باشه۰۰۰ هر کسی جرات چنین کاری به خودش میده
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    10 2
    بعنوان یک رامیانی از برخورد این به اصطلاح نماینده شرمنده شدم از مردم شریف رامیان و آزادشهر خواهش می کنم نماینده ای در خور منطقه مثل شهید کوهساری انتخاب کنند
  • سلامي A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    4 2
    با سلام ؛ مشورت عزيزان استاني با نمايندگان و ديگر عزيزان استان ها بسيار خوب است اما بشرطي كه ما ايرانيان بايد وظيفه قانوني خود را بدانيم . اگر در اين مملكت هر شخصي كار خود را انجام دهد . ديگر نيازي به اين كارها نيست . نماينده محترم آزادشهر و ديگر عزيزان شما مدارا و صبر پيشه كنيد تا كارها خوب پيش برود اگر نرفت با اعتراض قانونمند به نظام كمك كنيد مگر نظام ارث پدري است . در ضمن يكي از دلايل پس روي كنوني همين نمايندگان عزيز هستند ( اغلب ) كه با تندروي و افراط و سو استفاده از سخن طلا كوب امام كه مجلس در راس امور است . تفسير امور به جهت بالا بردن ابروي نظام
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    9 2
    خوبه دولت آقاي روحاني آمد اين نماينده ها توانستند نشان دهند كه زبان براي حرف زدن دارند ،فقط معلوم نيست چرا هشت سال سكوت كرده بودند
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    6 1
    اين آدمها ديگه كين از كجا آمدن با چي آمدن اصلا تو مجلس كه در راس همه أمور هستش چكار مي كنند .
  • احمد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    6 2
    چرا چنین شخصی را انتخاب کردن اصلا درشان یک نماینده نیست چنین کاری کنه
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    10 2
    قائم مقام وزیر کشور بایستی وقت خود را در انجام امور وزارت کشور و منافع عمومی صرف کنند. نه اینکه یک ساعت و نیم از وقت خود را به کسانی اختصاص بدهند که دنبال منافع شخصی و جناحی هستند.
  • محمد A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    5 2
    ما مردم رامیان از همینجا برائت خود را از این آقا اعلام میکنیم
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    20 5
    اینا به 8سال بی قانونی و بی در و پیکری مملکت عادت کرده بودن فکر میکنن هنوز هم میتونند به راحتی به خواسته های نامشروعشان برسند !!!
  • حق گو IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    10 2
    وزارت کشور باید به فکر این قبیل نمایندگان باشد. شب نشینی به این بنده خداها رسید شب کوتاه شد !!! کمکهای سازمانی و کارتهای هدیه مرتضوی تامین اجتماعی و .... که قطع شد " وزیر کشور حداقل فرمانداری رو بذاره سر کار که هوای اینها رو داشته باشه دیگههههه. انصافتون کجاست ؟ اینها به امیدی هزینه کردن تا نماینده شدن.