از جاده چالوس که وارد استان مازندران می شوید از دو راهی نوشهر و چالوس اگر به سمت چپ بپیچید شهر چالوس در برابر شماست. از مسیر چالوس تا رامسر اگرچه شهرها و تفریگاههای زیادی وجود دارد اما این دو شهر همیشه بیشتر مورد توجه بوده اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهرستان چالوس در غرب استان مازندران و در ساحل دریای خزر واقع شده و دارای سابقه تاریخی فراوانی بوده و به خاطر سرسبزی و زیبایی‌ها به عقیق همیشه سبز مشهور است. این شهرستان ازشمال به دریای خزر، جنوب به استان تهران و از غرب به شهرستان عباس آباد و از شرق به شهرستان نوشهر متصل می‌باشد، مساحت آن ۲۸۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۵۰هزار نفر و  بیش از ۱۰۰روستا دارد.

هوای چالوس مانند دیگر نقاط مازندران و گیلان متغیر و مرطوب است. دمای هوا در تابستان از ۲۵ تا ۳۶ و در زمستان از ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر و به همین دلیل دمای هوای این شهرستان نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است. ارتفاعات چالوس غالباً پوشیده ازبرف است؛ سرمای بهمن ماه از دیگر ماه‌های زمستان در چالوس بیشتر و گرمای تیرماه تا نیمه اول مرداد از دیگر ماه‌های تابستان بیشتر است.

جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، منطقه ییلاقی،کوهستان دلیر، کلاردشت، پارک جنگلی فین، تله‌کابین نمک آبرود و هتل استقلال خزر می‌باشد.


کاخ چایخوران

این کاخ که از بناهای دوره پهلوی اول است در جنوب میدان معلم چالوس و در منطقه‌ای موسوم به محوطه کاخ واقع شده و اکنون به عنوان مکان اداره میراث فرهنگی چالوس مورد استفاده قرار دارد.

چالوس

پل فلزی چالوس

این پل که در مرکز شهر و بر فراز رود چالوس قراردارد بنای آن در سال ۱۳۱۱ هـ.ش شروع و در سال ۱۳۱۲ به بهره‌برداری رسید. طول پل ۲۰۰ متر و عرض گذرگاه باجان پناه ۶٫۵ متر می‌باشد. قسمت فلزی آن دارای یک چشمه به طول ۶۸٫۵ متر است و در سو به دو دهانه طاق منتهی می‌شود. اتصالات فلزی تماماً پرچ کاری و به گونه تزئینی است. دو طرف پل به صورت پایه چراغ‌ها و مجسمه شیرهای سیمانی آراسته شده‌است.

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی چالوس در هفت کیلومتری جاده چالوس ـ تهران واقع شده‌است. رودخانه چالوس که از کنار آن می‌گذرد ویژگی خاص و جالبی به آن می‌بخشد. در این پارک، اردوگاهی احداث شده‌است که کلبه و کومه‌هایی برای اقامت مسافران دارد. این پارک امکانات خاص تفرجگاهی نظیر میز، نیمکت وجایگاه بازی بچه‌ها نیز دارد.

چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود

این پارک بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و مانند سایر پارک‌های جنگلی، درختان خودرو و انبوهی را درخود جای داده‌است. گونه‌های مختلف گیاهان شمشاد آن بیش از ۷۰۰ سال برآورد گردیده‌است. پارک نمک آبرود با طبیعت بکر و وحشی، ضمن حفظ سیستم‌های اکولوژیکی به عنوان یکی از پارک‌های جنگلی زیبای جهان محسوب می‌شود.

بوستان جنگلی فین

این بوستان در کیلومتر پنج جاده چالوس به تهران و در میان اراضی و ارتفاعات کوتاه جنگلی واقع شده و دارای طبیعتی بسیار چشم نواز است. بوستان جنگلی فین با دارا بودن امکانات نسبی رفاهی برای اقامت‌های کوتاه مدت در روزهای تعطیل و فصل تابستان مسافران و گردشگران فراوانی را در خود جای می‌دهد.

تله کابین نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود در کیلومتر۱۲ چالوس به تنکابن و در غرب شهر چالوس قرار دارد. از نظر مناظر طبیعی مانند دریا وسواحل بسیار زیبا ومناسب جلگه، شالیزارهای سرسبز و کوه‌های پوشیده از گیاهان متنوع و امکاناتی نظیر تله‌کابین، کافی شاپ، هتل پنج ستاره، فروشگاه‌های مختلف، دریاچه، ویلاها و پیست دوچرخه‌سواری است.

چالوس


رامسر

رامسر نیز به دلیل بهره گیری از طبیعت بینظیر و نزدیکی کوه و دریا یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود.

وجود کاخها و هتلهای مجلل و مکانهای تفریحی نشان دهنده این توجه ویژه است رامسر به دلیل نزدیک بودن به جاده چالوس از جمله پربازدید کننده ترین شهر های شمال کشور در ایام خاص مثل تعطیلات نوروز است.

از فرودگاه رامسر 6 پرواز در طول هفته به تهران و 2 پرواز به مشهد برقرار است. فرودگاه رامسر در حال حاضر مراحل تکمیلی ساخت و تکمیل باند فرودگاه و گسترش فضای فرودگاهی را طی می کند. چشم اندازی این فرودگاه،‌ تبدیل شدن به فرودگاهی بین المللی است. کایت سواری وگلایدر سواری نیز در اطراف فرودگاه برای جلب توریست فعال است.


دیدنی ها

 

هتلهای قدیم و جدید، بلوار معلم، تفریحگاه‌های ساحلی، جاده و ده جواهرده و ارتفاعات اطراف رامسر- مراکز خرید جدید در اطراف این شهر - آبگرم های فراوان، جاذبه های فراوان جاده ای مثل سادات محله، موزه تماشاگه خزر و بالاخره پلاژهای ساحلی که البته در تابستان فعال است از جاذبه های این شهر و البته مشتی از خروار است.

رامسر


تله کابین رامسر

این تله کابین در فاصله ۱۰ دقیقه از رامسر به سمت چابکسر از مبدا ساحل تا بر فراز کوه ایلمیلی امتداد یافته است. و دارای محیطی جذاب می باشد که با توجه به وجود پیست کارتینگ و مراکز خرید و کافی شاپ و مراکز تفریحی محیطی شاد و کامل را رقم زده است. تله کابین رامسر به عنوان بزرگترین تله کابین کشوراز کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با ۴۰ کابین به طول ۲ کیلومتر امتداد دارد و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است. این تله کابین که به واحدهای پذیرایی و اماکن تفریحی- گردشگری مجهز است با ظرفیت ۵۰ کابین ظرفیت حمل ۴۵۰ نفر در ساعت را دارد.

رامسر


هتلهای رامسر

هتل بزرگ رامسر مازندران 

آدرس:استان مازندران ، رامسر ، خیابان شهید رجایی

هتل قدیم رامسر

آدرس: استان مازندران ، رامسر ، خیابان شهید رجایی

رامسر

هتل بام سبز رامسر مازندران
آدرس:مازندران ـ رامسر ـ کیلومتر 5 غرب رامسر

هتل لیان رامسر مازندران
آدرس:رامسر - بلوار معلم (کازینو)

هتل بزرگ ملکشاه مازندران
آدرس:رامسر - چالکه رود- خ شهید خلعتبری - هتل بزرگ ملکشاه

هتل آپارتمان کوثر مازندران
آدرس:رامسر - سه راه سادات شهر

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    113 7
    اینا برای کسایی است که پول دارند... ماهم باید بریم پارک شهرمون از هوای آزاد استفاده کنیم
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      اینا واسه کسای نیست که پول دارن ، واسه تهرونی هاست ...جاده هرازو کردن 6 باند ، اونوقت خرمشهر آب خوردن نداره ...تایید نکن ....
  • مختارنوربخش IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    67 51
    گیلانو جاانداختینا یعنی میخوای بگین چالوس ورامسرتون ازگیلان قشنگتره
  • مهدی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    39 92
    یه دنیاست و یه ایران یه ایران و یه مازندران :)
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    158 2
    متاسفانه در عکس پارک جنگلي چالوس شاهد زباله ( پوست پرتغال )در کنار اب هستيم...اميدوارم قدر طبيعت خوب و زيبايي کشور عزيزمون رو بيشتر بدونيم...
    • مجید.ح A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      35 6
      ای کاش فقط پوست پرتغال بود پاکت پفک و چیبس و کیسه نایلون و.................. شده مایه تاسف .
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    23 18
    یه جایی هم هست به اسم گرسماسر و جاده جنت رودبار سمت رامسر که هرکی نرفت از دستش خدایی در رفت،یه سرچ کنید میبینید
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    29 4
    نمیشد یه عکس بذارین که اون پوست پرتقالها توش نباشه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      14 3
      میخوای عکس آشغالا رو فتوشاپ کنن بگن اینجا خیلی تمیز؟ ! ! از واقعیت نمیشه فرار کرد. مردم بی توجه به همه چیز آشغال میریزن بگی نریز میگن خودش کود میشه! ! ! ! جنگل‌های شمال محلی برای دفن زباله‌ها شده, هم مردم هم دولت خودشونو زدن به بی خیالی!!!
  • مهشيد A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    44 8
    هركى پرسيد عيد كجا ميريد بگيدميلان هم با كلاسه هم قشنگه ،يه روستاس تو اذربايجان شرقى....
  • سامان IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    6 2
    سفر عید بدون پول نمی شود این ماشین که مرا بدون بنزین کول نمی شود
  • رامسری IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    11 1
    کاش یادی هم از جاده جنگلی میرزا کوچک خان و جنگل دالخانی که در همین مسیر است میکردید.از تمام مخاطبین خبرآنلاین دعوت میکنم که اگر رامسر را برای سفر برگزیدید حتما به پارک جنگلی دالخانی که واقعا بهشت گمشده این شهر است سری بزنید.جنگل دالخانی با مناظر بی نظیرش برخلاف تبلیغاتی که برای جواهرده شده مظلوم واقع شد.
  • رضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    11 20
    پایتخت طبیعت ایران ایران فقط لرستان
  • امیر A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    8 6
    جاده کلاردشت یچیز دیگست، فوق العاده زیبا و تمیز
  • اسماعیل A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    4 13
    عزیزان اینا پوست پرتقال نیست،! برگ زرد هستند دقت کنید....!
  • مونا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    8 2
    مرسی
  • بهار A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    13 3
    آقاجون چرا خودتون را گول میزنید. حالا تو عکس نباشه مطمئنا زیرپای عکاس و یا پشت سرش پراز زباله است. تو جاده جواهر ده از آشغال حالت بد میشه و افسردگی میگیری
  • محمد A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    14 1
    سلام به همه واقعا زیباست اما برای اونایی که قدر زیبایی رو بدونن نه کسایی که فرق طبیعت و سطل زباله رو هنوز نفهمیدن ضمنا اونا پوست پفکه