ایسنا نوشت:

نماینده ویژه محیط زیست سازمان ملل گفت: برطرف شدن مشکل خشکسالی تالاب هامون دیدگاه بین‌المللی می‌خواهد ‌و جوامع بین‌المللی در این رابطه باید همکاری لازم را با ایران انجام دهند.
لوبانگ در کارگروه احیای تالاب هامون گفت: برای حل مشکل تالاب هامون باید رویکرد اکوسیستمی در منطقه نهادینه شود.باتوجه به شرایط فعلی تالاب هامون همکاری همه نهادها در سطح محلی و بین المللی اجتناب ناپذیر است.
او گفت: با توجه به مشاهدات وضعیت پیچیده‌ای بر زندگی مردم منطقه مشاهده می‌شود.
نماینده ویژه محیط زیست سازمان ملل در ادامه بر رفع اختلافات ایران و افغانستان در رابطه با حق آبه تاکید کرد و گفت: عدم اشتراک گذاری اطلاعات از موانع مهم برای رسیدن به نتیجه مطلوب است که در صورت رفع آن نیمی از مسایل موجود برطرف می‌شود.
او گفت: شرایط ادامه زندگی بر مردم منطقه سخت شده و هرچه سریعتر باید در این رابطه چاره‌ای اندیشید.
نماینده ویژه محیط زیست سازمان ملل قول مساعد داد تا در اسرع وقت مشکلات تالاب هامون را به گوش جهانیان برساند و برای رفع مشکل آن اقدام اساسی شود.
او بر لزوم اطلاع رسانی عمومی نسبت به کارایی تالاب هامون تاکید کرد و گفت: مزایای تالاب در زمینه کشاورزی، ماهیگیری و مهار طوفان، همچنین ایجاد اشتغال غیر‌قابل انکار است.
این مسئول گفت: با نیاز سنجی آب مصرفی در اراضی کشاورزی علاوه بر تامین میزان آب مورد نیاز، فرهنگ استفاده بهینه نیز باید نزد مردم منطقه نهادینه شود.
او گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در سراسر جهان، شیوه آبیاری مناسب باید مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده محیط زیست سازمان ملل گفت: مشخص شدن میزان تبخیر چاه نیمه‌ها و آموزش فراگیر عمومی تا حدودی روند رسیدن به هدف رفع مشکل خشکسالی و رسیدن به مرحله ایده‌ال را فراهم می‌کند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =